هنر بسته بندی: به گفته H&H Graphics، عضو جدید AIPIA، درخواست و علاقه‌ای رو به رشد برای افزودن بو به بسته‌بندی در حال شکل گرفتن است. پتانسیل برای نوآوری در این بخش بی‌نهایت نامحدود است به‌ویژه هنگامی که با تاثیرات چندحسی ترکیب شود.

تاثیرها و جلوه‌های خاص ویژه چندحسی برای بسته‌بندی می‌تواند شامل نمایش‌های گروهی همانند پیام‌هایی که با آب، حرارت و نور فعال می‌شوند، شود. اما در مورد بوها باید مطالعات بیشتری انجام شود و نیز محاسبه دقیق نرخ بازگشت سرمایه. این می‌تواند از بسته‌بندی معطر که بوی ویژه یک برند در تجربه باز کردن جعبه را منتشر می کند تا بویی که نمایانگر حس‌هایی همچون نوستالژی، لوکس بودن یا حتی سلامتی باشد را شامل شود.

فناوری ترکیب رایحه شامل توسعه و آزمایش مرکب‌های تخصصی برای ایجاد رایحه‌ای سفارشی و باکیفیت بالا و درنهایت اطمینان از انتشار و انعطاف‌پذیری آن می‌شود. رایحه‌ها می‌توانند با فرآیند کپسولاسیونی منتقل شوند که با ایجاد خراش روی بسته‌بندی یا داخل آن فعال شوند. در این بخش یک پیشنهاد ویژه می‌‌تواند دستور پخت معطر بر روی بسته‌بندی غذا و نوشیدنی باشد.

H&H به تازگی نمونه کارت های معطری را با یک شرکت شمع‌سازی معرفی کرده تا در بسته‌بندی تجارت الکترونیک خود بگنجاند که بتواند علاقه به سفارش‌های مجدد را بیشتر کند، همچنین تعداد زیادی از لفاف‌های معطر و کاغذ دستمال. پروژه دیگر شامل بسته‌بندی آب‌نبات است با پیام‌های محیط‌زیست / دریایی که در زیر لایه هیدروکرومیک پنهان شده است و هنگامی که خیس می‌شود، این بسته پیام برند را در مورد تغییرات آب‌وهوایی نشان می‌دهد.