هنر بسته بندی / واحد خبر: گروه صنعتی ایران زمین و خاندان گلستانیان را همه در صنعت چاپ و بسته بندی ایران می شناسند. مجموعه ای خوشنام و پیشرو که قدمتی 80 ساله در صنعت ایران دارند. نسل های جوان تر این خاندان حالا از این نام و تجربه استفاده می کنند و کار را توسعه می دهند و به پیش می برند.نوین پاکت ایران زمین را سامان گلستانیان اداره می کند. مجموعه پاکت سازی که از 1382 استارت کارش خورده شده و تقریبا همه انواع پاکت های بسته بندی را تولید می کند. گفت و گویی داشتیم با مهندس سهیل رمضانی، مدیر کارخانه و فروش شرکت نوین پاکت، که در آن از اهداف و تولیدات این شرکت اطلاعات جامعی را به ما می دهد.

      کمی از سابقه و تاسیس نوین پاکت بگویید.

شرکت نوین پاکت در سال 1382 و با یک دستگاه ماشین پاکت سازی در وردآورد تهران شروع به فعالیت کرد. این ماشین که ابعاد کوچکی نیز داشت هیچ شباهتی به دستگاه های مدرن امروزی نداشت و با یک اپراتور راه اندازی و شروع به فعالیت می کرد . این دستگاه فقط پاکت های ساده سه طرف دوخت تولید و امکانات خاصی دیگری نیز نداشت . رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و همچنین نیاز بازار خط تولید جدیدی خریداری و راه اندازی شد که امکانات به روز تری داشت و به کمک آن پاکت های متنوع تری از جمله پاکت زیپ و گاست و پاکت بغل گاست قابل تولید بود .

حدود 10 سال بعد یعنی در سال 1392 مالک مجموعه جناب آقای مهندس گلستانیان با سرمایه گذاری مناسب و به دنبال تغییر مکان گروه صنعتی ایران زمین به شهر صنعتی هشتگرد  که متعلق به خاندان گلستانیان است، نوین پاکت را نیز  از وردآورد به این شهر صنعتی منتقل کرد. با تغییر مکان و ساخت سوله مناسب خط تولید سوم نیز به همراه خط تولید زیپ کیپ راه اندازی شد .

و اما در سال 1395  نوین پاکت با رویکردی جدید و جاه طلبانه وارد فاز جدیدی شد بطوریکه با خرید خط تولید به روز ترین دستگاه پاکت سازی در دنیا برای اولین بار در ایران موفق به تولید پاکت باکس یا همان پاکت سه طرف گاست شد.

در حال حاظر نوین پاکت دارای 5 خط تولید پاکت و 2 خط تولید زیپ کیپ ( زیپ کیپ معمولی و زیپ کیپ پروانه ای ) است که بصورت 2 شیفت در حال تولید هستند.

چه نوع پاکت هایی را تولید می کنید؟ برای چه صنایعی؟

بطور کلی تمامی پاکت های موجود بازار در مجموعه نوین پاکت قابل تولیدندازجمله : پاکت های باکس ، زیپ و گاست ، سه طرف دوخت ، بغل گاست ، شکل دار ، شیر دار و …. .

تولیدات به دو بخش پاکت های عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود.

پاکت های عمومی :

پاکت هایی که طبق استاندارهای مشخص با ابعاد تعریف شده در رنگ های متنوع از قبل تولید شده اند و در حجم بسیار کم قابل خریداری می باشند و معمولا برای استارت آپ محصول جدید یا برای تولیدی های کوچک بسیار کاربرد دارند. این نوع پاکت های بدون چاپ خاصی بوده و اغلب بصورت تک رنگ هستند که با استفاده از چاپ سیلک یا الصاق لیبل توسط تولید کننده مربوطه به بازار عرضه می شوند.

 پاکت های اختصاصی :

پاکت هایی که بر اساس سفارش مشتری و طبق طرح ، ابعاد و جنس مورد نیاز  تولید می شوند. نوین پاکت با پشتیبانی گروه صنعتی ایران زمین با قدمتی بالغ بر 80 سال فعالیت در زمینه چاپ و بسته بندی ،  تمامی مراحل تولید اعم از مرکب سازی ، سیلندر سازی ، کلیشه سازی چاپ و لمینت رول را در داخل مجموعه تامین و سپس اقدام به پاکت سازی می کند .

چاپ بر روی فیلم های مات ، براق و استفاده از تکنیک مات وبراق موضعی از خدمات مجموعه است. همچنین تولید لفاف های تخصصی و چند لایه برای استفاده در صنایع مختلف نیاز مشتریان از هر لحاظ تامین شده است.

بازارهای  هدف این پاکت ها چه صنایعی هستند؟

امروزه لفاف ها و پاکت های انعطاف پذیر در بسته بندی تقریبا تمامی محصولات تولیدی موجود بازار مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس میتوان اینگونه بیان کرد که تمامی صنایع تولیدی و خدماتی بازار می توانند جزو مشتری های نوین پاکت باشند:

  • صنایع غذایی
  • تجهیزات پزشکی
  • مواد صنعتی
  • مواد شیمیای و کشاورزی
  • و …

آیا برای صادرات هم فکری شده است؟

با توجه به نیاز روز افزون و اهمیت بیشتر برای بسته بندی محصول نسبت به سالیان قبل، نوین پاکت در صدد است با اضافه کردن ماشین های پاکت سازی به روز تر ظرفیت تولید رو بالا برده و همچنان جلوتر از رقیبان فعالیت خود را گسترش دهد.

لطفا اهداف آینده شرکت را تشریح کنید.

جمله اهداف شرکت در سال پیش رو بالا بردن حجم صادرات می باشد که این امر با اضافه کردن دفاتر فروش در کشور های منطقه و همچنین شرکت در نمایشگاه های بین المللی در دستور کار قرار گرفته است .

در صورت امکان، چند نمونه از مشتریان مجموعه را نام ببرید.

سابقه درخشان در صنعت چاپ طی 80 سال فعالیت خاندان گلستانیان با برند گروه صنعتی ایران زمین موجب شده است مشتریان معتبر و با اصالت بسیاری با اطمینان خاطر بالا سالیان سال از خدمات و محصولات شرکت چه به صورت رول و چه به صورت پاکت استفاده کنند. مجموعه هایی همچون گروه صنعتی کاله ، پگاه ، دامداران ، فامیلا ، گلستان ، املاح دریایی خلیج فارس ، مه پروتئین ، مارین ، شارین ، بهسو شفا ، دارو ساحل ، قهوه سانتوس ، لمیز ، پوران پودر سپاهان (لترا) ، هایک ، سلبن ، تک ماکارون ، فرمند ، شیلات خلیج فارس ، فرآورده های گوشتی رباط ، لاستیک سازی گیلان ، پارس دانه ، زرین گستر ، پیشرو درمان و …. تنها بخشی از مشتریان ما هستند .

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

نوین پاکت ایرانیان:

novinpackat.com

02644213193

02644213138

02644213095