هنر بسته بندی / بین الملل: در اواخر سال 2023، Keypoint Intelligence یک مطالعه جامع چند مشتری را برای درک بهتر تغییر تقاضای چاپ در صنایع عمودی کلیدی انجام داد. صنایع عمودی که به طور عمیق پوشش داده شدند شامل آموزش، امور مالی/بانکداری، مراقبت های بهداشتی، مهمانداری، بیمه، تولید، خرده فروشی و انتشارات می باشند.

تاریخ انتشار: 10 ژوئن 2024

در اواخر سال 2023، Keypoint Intelligence یک مطالعه جامع چند مشتری را برای درک بهتر نحوه تغییر تقاضای چاپ در صنایع عمودی کلیدی انجام داد. صنایع عمودی که به طور عمیق مورد بررسی قرار گرفت شامل آموزش، امور مالی/بانکداری، مراقبت های بهداشتی، مهمانداری، بیمه، تولید، خرده فروشی و انتشارات بودند.

تقسیم بین رسانه های دیجیتال/چاپ/سایر

بین سال های 2021 و 2022، پاسخ دهندگان نشان دادند که سهم هزینه های اختصاص داده شده به رسانه های دیجیتال به طور متوسط 4.1 % افزایش یافته است. هیچ شکی نیست که تحول دیجیتال ادامه دارد، اما شکل قبلی نشان می دهد که سهم قابل توجهی از هزینه های تبلیغات بازاریابی ( 37 % ) همچنان به رسانه های چاپی سنتی اختصاص دارد. علاوه بر این، تقریبا سه چهارم پاسخ دهندگان (73%) موافق بودند که استفاده از بازاریابی چاپی را افزایش می دهند زیرا بازاریابی دیجیتال به تنهایی همیشه نرخ پاسخ کافی را تولید نمی کند.

هنگامی که از پاسخ دهندگان نظرسنجی خواسته شد تا تقسیم بندی رسانه های دیجیتال، چاپ و سایر رسانه ها را در سال 2022 تخمین بزنند، رسانه های دیجیتال حدود 44 درصد از هزینه های تبلیغات بازاریابی را تشکیل دادند.

پیام ساده این است که چاپ همچنان یک جزء مهم از ترکیب رسانه ها است حتی در زمانی که تحول دیجیتال ادامه دارد.

این نظر سنجی در خارج از ایران صورت گرفته است جایی که هزینه و درآمد تناسب منطقی با هم دارند و از سوی دیگر ثبات در نرخ ارز و قیمت ها، همچنین تصمیم گیری ها وجود دارد. در ایران نه شما امکان کنترل قیمت را دارید و نه جوری جنس. وقتی فلان حاج اقای کاغذ فروش اراده کند فلان کاغذ در بازار ناپدید بشود تا قیمت ان بالا رود، شما مجبورید هر شماره را با یک نوع کاغذ و گرماژ مختلف کار کنید که به هیچ وجه کار حرفه ای نیست و ضربه بزرگی به اعتبار و برند نشریه خواهد بود. در برخی مواقع حساس مانند نمایشگاه ها اگر بدشانس هم باشید، حتی با پرداخت هزینه بیشتر، ممکن است به کاغذ مورد درخواستتان دست پیدا نکنید.

به همین خاطر در ایران علی رغم میل باطنی، ما به سمت دیجیتال رفتیم که البته مزیت های بزرگی هم داشته است از جمله کاهش چشمگیر هزینه برای اگهی دهندگان و رایگان شدن ان برای خوانندگان. موضوع مهم بعدی این است که نشریه توانسته در هر ماه به رکورد 20 تا 25 هزار مخاطب برسد. فایل شماره اخر هنر بسته بندی فقط در کانال تلگرام خود نشریه، بیش از 8 هزار بار دانلود شده است. این جدای از امار وب سایت و سایر کانال هاست.