هنر بسته بندی: دانشمندان از دانشگاه ایالت اورگان بسته‌بندی پالپ قالب‌گیری شده‌ای را تولید کرده‌اند که ماده اصلی آن تفاله سیب است و همزمان بر روی ویژگی‌های ضدآبی مواداولیه بسته‌بندی تولیدشده از میوه و سبزی نیز کار می‌کنند.

از آنجایی که روزنامه بازیافت شده به‌طور سنتی یکی از مواداولیه اصلی در بسته‌بندی‌های قالب‌گیری شده از پالپ به حساب می‌آید، تامین این ماده به خاطر افت درخواست مصرف‌کنندگان برای روزنامه با مشکل مواجه شده و تامین ضایعات پس از مصرف را دشوار نموده است. این به معنای این است که صنعت باید به دنبال مواد جایگزین برای تولید بسته‌بندی‌های قالب‌گیری پالپ در ظروف بیرون‌بر غذایی و نوشیدنی باشد.

Yanyun Zhao پروفسور در دانشگاه ایالتی اورگان در این خصوص چنین می‌گوید: در حال حاضر تفاله سیب به‌طور عام یا کمپوست می‌شود و یا برای غذای حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما با خود فکر کردیم که چرا نباید آن را به محصولی دوستدار محیط‌زیست تبدیل کنیم که بتواند نیازهای صنعت را نیز پاسخگو باشد. علاوه بر این تفاله سیب از لحاظ جغرافیایی نیز برای ایالت ارگان مزیت نسبی دارد.

در حین تولید آب‌میوه حدود 70- 75 درصد از سیب به آبمیوه تبدیل می‌شود در حالی که 15 تا 30 درصد به‌عنوان تفاله باقی می‌ماند. مهمترین چالش در این میان خاصیت ضدآب بسته‌بندی بود مبنی بر این‌که باید بتواند درجات بالایی از رطوبت، غذای مایع و موارد غیرغذایی را تحمل کند. همچنین محصولاتی که در درجه بالای رطوبت هوا انبار می‌شوند. برای مقرون به‌صرفه و قابل کمپوست کردن این ماده هم باید ترکیب پلیمرها و موردی همچون لیگنین، چیتوسان و گلیسرول را امتحان می‌کردند.

Lignin پلیمری ارگانیک است که بافت و دیواره سلولی اغلب گیاهان را پشتیبانی می‌کند و به آنها سختی می‌دهد.

Chitosan هم پلیمری زیست‌تخریب‌پذیر است که از Chitio به دست می‌آید و اغلب در صنایع کاغذسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 Glycerol ترکیبی ارگانیک است که می‌تواند به مواد اضافه شود تا آنها را نرم‌تر و منعطف‌تر کند.