هنر بسته بندی / بین الملل: بسته‌بندی منعطف پایه کاغذ با نام BARRIER Fibre Cycle تولید شرکت BOBST، نامزد جایزه نهایی پایداری 2023 در بخش بسته‌بندی‌های قابل بازیافت آماده تجاری شدن شد.

این پروژه، توسعه مشترک بسته‌بندی انعطاف‌پذیر مبتنی بر کاغذ با ویژگی ضدنفوذ بالا و قابل بازیافت در جریان ضایعات کاغذ/ مقوای موجود بود که در یک فرآیند جامع با هدف حفاظت بهینه از محصول که کیفیت وعملکرد پایدار، بهره‌وری و پذیرش بازار را به حداکثر می‌رساند تولید شد. باتوجه به نگرانی در مورد زباله‌های پلاستیکی و تشدید الزامات بارداری در صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، تقاضاها به سمت گزینه‌های مبتنی بر کاغذ رفته است. این یک کاغذ قابل بازیافت با خاصیت ضدنفود بالاست که جایگزین مناسبی برای ساختارهای چندماده‌ای غیرقابل بازیافت تولید شده از PET متالایز به حساب می‌آید.

موسسه تحقیقاتی PTS واقع در آلمان که درخصوص صنعت کاغذ تحقیق می‌کند این محصول را 94.4 درصد قابل بازیافت معرفی کرده است. همچنین روش تست (CEPI/4evegreen) برای بازیافت را با امتیاز 88 از 100 پشت سر گذاشت. این پروژه تاثیر زیادی بر پایداری ایجاد کرده است، ترکیبی از قدرت و تخصص در سراسر زنجیره تامین. BOBST به همراه شرکایش UPM و Michelman قادر شدند تا راهکارهای FibreCycle را در هر مرحله از فرایند مشخص و اعتبارسنجی کنند ازجمله تولید کاغذ، ایجاد شیمی مناسب برای پرایمر و پوشش حرارتی سیل. BOBST دو موضوع را در مصرف صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر چالش‌برانگیز می‌داند: اقتصاد دایره‌ای در بسته‌بندی و تغییر گردش کار تولید برای حمایت از آن.