هنر بسته بندی/ واحد خبر: سومین نشست خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۱۷ تیر در اتاق بازرگانی، سالن کارآفرینان برگزار شد. در این نشست بابک عابدین رییس دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران، موسی خان‌مرادی مدیر اجرایی نمایشگاه آینده چاپ ایران، صادق ولی‌زاده مدیر آموزش دانشکده چاپ، هومن محمدی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و هادی حسینی‌نژاد مدیر روابط عمومی نمایشگاه آینده چاپ حضور داشتند.

بابک عابدین در ابتدای جلسه گفت: با همکاری  و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه‌سازی لازم برای رسیدن به اهداف این نمایشگاه را مهیا کردیم. در همین راستا نمایشگاه آینده چاپ ایران برای نخستین بار به عنوان یک نمایشگاه، در لیست نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری قرار گرفت. وی همچنین خبر از سه تفاهم‌نامه میان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چاپ، انجمن ملی صنایع پلیمری ایران(برای راه‌اندازی کلینیک بسته‌بندی)، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور و تولیدکنندگان اسباب‌ بازی داد.

عابدین درادامه وضعیت متراژی دوره دوم نمایشگاه ایفپکس را اینگونه برشمرد: حدود ۱۰ هزار مترمربع به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده است و فضای نمایشگاه ۴۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته است و ۵۰ درصد آن فضای مفید است. تعداد غرفه ها دراین دوره از ۶۰ به ۹۰ رسیده است و امسال پاویون دانش بنیان را نیز طراحی کردیم. عابدین همچنین هدف گذاری نمایشگاه تا دوره پنجم را حضور 30 شرکت بین المللی به عنوان غرفه دار ذکر کرد.

موسی خان‌مرادی، مدیر اجرایی نمایشگاه، هم فضای غرفه‌سازی شده در دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران را بیش از ۴۷۹۰ مترمربع بیان کرد که در این دوره توانسته اند تا ماشین آلات چاپ را در طبقه دوم مکان یابی کنند.

صادق ولی زاده، مدیر آموزش نمایشگاه، نیز با اشاره به اینکه در نمایشگاه آینده چاپ ۶ کارگاه برگزار خواهد شد، گفت: کارگاه‌های تحول نرم‌افزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی، نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای ضد جعل در آینده صنعت چاپ، جایگاه ساختار طراحی در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی، جایگاه مرکب در پایداری و سلامت بسته‌بندی، روند دیجیتال‌سازی چاپ صنعتی و تکنولوژی‌های نوین در آینده صنعت چاپ و تفکر استراتژیک در استفاده از فناوری‌های نوین آینده صنعت چاپ در روزهای نمایشگاه برگزار می شود که در انتهای هر کارگاه گواهینامه حضور ارائه خواهدشد و به افرادی که در همه کارگاه‌ها شرکت کرده باشند، گواهینامه طلایی ارائه خواهدشد که می‌توانند از این گوهی‌نامه برای اشتغال در سازمان‌های دولتی و مهاجرت استفاده کنند.

هادی حسینی‌نژاد مدیر روابط عمومی نمایشگاه هم با اشاره به پوشش خبری نخستین دوره نمایشگاه آینده چاپ، بیان کرد: این نمایشگاه در نخستین دوره پوشش خبری مناسبی داشت. اهمیت نقش رسانه و مطبوعات برای برگزارکنندگان این نمایشگاه بالا است. فکر می‌کنم تعاملات نمایشگاه آینده چاپ با رسانه‌های تخصصی و غیرتخصصی بی‌مانند بوده است.

 وی ادامه داد: بعد از برگزاری نمایشگاه اول روابط عمومی فعال باقی ماند. نشست خبری نخست در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در اتاق بازرگانی برگزار شد و در مجموع با ۱۱ رسانه تخصصی چاپ و بسته‌بندی همکاری مستمر داشتیم.

دومین نمایشگاه IFPEX 2023  از 20 تا 23 تیرماه در مرکز دایمی نمایشگاه های بین المللی ایران مال برگزار خواهد شد.