هنر بسته بندی: بازار چسب‌های بسته‌بندی پتانسیل رشد بالایی از خود نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که اندازه این بازار در سال 2028 به رقم 18.6 میلیارد دلار برسد با رشد 3.2 درصد در CAGR. یکی از بزرگترین بازارهای چسب‌های بسته‌بندی در سرتاسر جهان امریکای شمالی است.

این بازار درنتیجه رشد روزافزون مصرف محصولات بسته‌بندی شده، گسترش تجارت الکترونیک، گسترش تولید و تقاضا برای راهکارهای خلاقانه و دوست‌دار محیط زیست، رو به فزونی گذاشته است.

پیش‌بینی می‌شود  PVA از لحاظ نوع رزین، بیشترین سهم را در بازار چسب‌های بسته‌بندی در طی زمان پیش‌بینی شده داشته باشد. در بحث سهم بازار در کل چسب‌های بسته‌بندی، رزین PVA بزرگترین سهم را داراست.

PVA پلیمری مصنوعی است که دارای توانایی‌های چسبندگی فوق‌العاده است. بسیاری از مواد اولیه بسته‌بندی شامل کاغذ، مقوا و انواع پلاستیک را می‌توان با چسب‌های پایه PVA به خاطر پیوندهای بسیار قوی، انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های چسبندگی‌اش چسباند. این ماده همچنین با مواد متخلخل همچون مقوا، چرم، کاغذ و چوب هم نیز بسیار عالی عمل می‌کند. چسب‌های بسته‌بندی تولید شده از (PVA)Polyvinyl acetate به صورت مستمر به خاطر غیرسمی بودن، تطابق‌پذیری، زمان کوتاه خشک شدن‌، چسبندگی بالا و آسانی در به‌کارگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنها جایگزین‌های قابل دسترسی برای انواع مواداولیه بسته‌بندی هستند و پیوندهای قابل اطمینانی برای مواد مختلف بسته‌بندی به حساب می‌آیند. از لحاظ بخش فناوری به کار رفته شده، چسب‌های پایه آب بزرگترین بخش در مجموع بازار چسب‌های بسته‌بندی در مدت زمان پیش‌بینی شده در تحقیق را در اختیار دارند. فناوری پایه آب بزرگترین سهم را از لحاظ ارزش و حجم در مجموع بازارهای چسب‌های بسته‌بندی از آن خود کرده‌اند. آنها به خاطر مزیت‌های بسیاری که نسبت به فرمول‌های جایگزین انواع چسب دارند، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. فناوری مبتنی بر آب در بین سازندگان چسب‌های بسته‌بندی به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی فزاینده و نیازها و الزامات بالاتر ترکیب آلی فرار (VOC)، که نتیجه نیاز روزافزون صنعت بسته‌بندی به بسته‌بندی موادغذایی، بسته‌بندی محصولات مصرفی و بسته‌بندی کالاهای صنعتی است، محبوبیت پیدا کرده است و به همین دلیل تقاضا برای این نوع چسب‌ها رو به افزایش است.

بسته‌بندی‌های کروگیتی بیشترین سهم از بازار جهانی چسب‌های بسته‌بندی را در طول دوره پیش‌بینی شده به خود اختصاص داده اند.

بزرگترین بازار برای چسب‌های بسته‌بندی بخش بسته‌بندی کروگیتی است. به خاطر افزایش تقاضا برای محصولات غذایی بسته‌بندی شده، این بخش از بازار، بر طبق پیش‌بینی‌ها، بر کل صنعت چسب‌های بسته‌بندی تسلط خواهد داشت. کارتن‌های کروگیتی شامل چندین لایه مواد به جای مقوا هستند که فقط از یک ورق تشکیل شده است. سه‌لایه موجدار که یک جعبه کروگیت را تشکیل می‌دهند عبارتند از آستر داخلی، آستر بیرونی و واسطه فلوت که بین  این دو قرار دارد. باتوجه به نیاز روزافزون به بسته‌بندی‌های کروگیتی، فرصت‌های زیادی برای چسب‌ها در این بخش به وجود آمده است.

منطقه آسیا پاسیفیک دومین رشد سریع در بازار چسب‌های بسته‌بندی را در دوره پیش‌بینی شده ثبت خواهد کرد.

آسیا پاسیفیک دومین بخش بازار از لحاظ رشد است و به احتمال زیاد در آینده قابل پیش‌بینی نیز ادامه خواهد داشت. این گسترش به دلیل تقاضای قابل توجه در صنایع در حال رشد بسته‌بندی و تجارت الکترونیک است. بازار در نتیجه افزایش مصرف محصولات بسته‌بندی شده در خرید آنلاین، تولید گسترده و تقاضا برای بسته‌بندی خلاقانه و سازگار با محیط‌زیست، در حال رشد است.

نیاز به نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده، محصولات مراقبت شخصی و سایر کالاهای مصرفی به دلیل افزایش جمعیت منطقه و نیز افزایش درآمد خالص و تغییر سبک زندگی افزایش یافته است که این موضوع بر افزایش تقاضا برای چسب‌های بسته‌بندی نیز تاثیر گذاشته است.

بازارها در منطقه آسیا پاسیفیک در فاز رشد هستند جایی که تولیدکنندگان با محصولات بسیار مشابه با هم رقابت می‌کنند. انتظار می‌رود رشد در کشورهای در حال توسعه و افزیاش تقاضا برای محصولات پایدار در این کشورها، بازار را در سطح جهانی در دوره پیش‌بینی شده هدایت کند.