هنر بسته بندی : گزارش «بازار قوطی‌های ایروسل» پیش‌بینی این بخش تا سال 2028 را برحسب مواد اولیه (آلومینیوم، پلاستیک)، نوع محصول (قوطی یک تکه، قوطی سه‌تکه)، نوع (گاز مایع شده، گاز فشرده شده)، بخش مصرف نهایی (بهداشت شخصی، سلامتی، نظافت منزل) و جغرافیا (منطقه‌ای- جهانی) انجام داده است. بر طبق این گزارش اندازه این بازار در سال 2023 حدود 11.2 میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2028 با CAGR 4 درصدی به 13.6 میلیارد دلار برسد.

جمعیت درحال افزایش، بهبود استانداردهای زندگی و افزایش شهرنشینی، افزایش تقاضا در بخش مصرف نهایی مانند بهداشت شخصی، نظافت خانگی، سلامتی، اتوماسیون و سایر بخش‌ها در طی مدت زمان پیش‌بینی شده، را در پی است. از این گذشته، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش آگاهی نسبت به موضوع پایداری نیز موتور محرک پیشرفت در این بخش از صنعت شده است. وجود گزینه‌های جایگزین از نظر بسته‌بندی و قیمت، به عامل بازدارنده اصلی در این بازار تبدیل شده است. با این حال فرصت‌های رو به رشد در اقتصادهای نوظهور و توسعه بسته‌بندی‌های سازگار بامحیط‌زیست فرصت‌های سودآوری را برای تولیدکنندگان قوطی‌های ایروسل فراهم می‌کند. مقررات سختگیرانه دولتی چالش اصلی این بازار است.

از نظر مواد اولیه، آلومینیوم بیشترین سهم را در سال 2022 داشت

ماده اولیه آلومینیوم بیشترین سهم را از بازار جهانی قوطی‌های ایروسل به خود اختصاص داده است. آلومینیوم موردپسندترین ماده برای بسته‌بندی به خاطر دارا بودن مجموعه گسترده‌ای از خواص سودمند به حساب می‌آید. این ماده ویژگی‌هایی همچون سبک بودن، نشکن بودن، نفوذناپذیری، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و قابل بازیافت بودن را داراست. قوطی‌ ایروسل آلومینیومی به طور موثری دارای اجزای ناپایدار درون محتویات است که پکپارچگی محصول را برای مدت طولانی حفظ می‌کند، کمک قابل توجهی به تسلط آن بر بازار در صنعت جهانی قوطی های ایروسل.

از نظر نوع، کپسول‌های گاز مایع بیشترین سهم از این بازار در سال 2022 را به خود اختصاص داد

بخش قوطی‌های گاز مایع بیشترین سهم را در بازار جهانی قوطی‌های ایروسل در طول دوره پیش‌بینی به خود اختصاص داد. مزیت این نوع قوطی‌ها،  توانایی‌شان در ثابت نگه داشتن فشار در بخش بالای محصول است حتی باکاهش میزان محصول درون ظرف. این ویژگی منحصربه‌فرد به‌طور قابل توجهی به حفظ عملکرد اسپری در کل دوره عمر قوطی ایروسل کمک می‌کند و درنتیجه سهم قابل توجهی از بازار پیشرانه‌های گاز مایع را به خود اختصاص می‌دهد.

از نظر نوع محصول، قوطی‌های 1تکه بیشترین سهم را از بازار در سال 2022 داشتند

در کل بازار جهانی قوطی‌های ایروسل، نوع 1تکه آن بیشترین سهم را در زمان این تحقیق به خود اختصاص داده بود. این بخش به دلیل مجموعه‌ای از مزایایی که ارایه می‌دهد، سیر صعودی را در رشد تجربه می‌کند. این مزیت‌ها شامل خواص ضدنشتی، ضدعبور هوا، وزن سبک، ظرفیت تحمل فشارهای بالا، مقاومت در برابر خوردگی و گرما و نیز ماهیت بدون درز و نشکن قوطی‌هاست.

در بخش مصرف نهایی، بهداشت شخصی بیشترین سهم را دارد

در زمان پیش‌بینی شده، بخش مصرف نهایی بهداشت شخصی، پرچم‌دار بازار جهانی قوطی‌های ایروسل است. در این بخش قوطی‌های ایروسل نقشی حیاتی در بسته بندی محصولات مختلف ایفا می‌کنند که شامل دئودورانت‌ها، کرم‌های صورت و بدن، فوم‌های اصلاح و عطرها می‌شوند. رشد درآمد خالص در اقتصادهای نوظهور منجر به افزایش هزینه‌ها برای محصولات مراقبت شخصی شده که به نوبه خود باعث رشد بازار قوطی‌های آیروسل شده است.

منطقه آسیا پاسیفیک سریع‌ترین رشد را در بازار قوطی‌های ایروسل دارد

آسیا پاسیفیک بیشترین رشد را در زمان پیش‌بینی شده در این تحقیق دارد. رشد قوی بازار قوطی‌های ایروسل در منطقه APAC را می‌توان به عوامل متعددی ازجمله افزایش سطح درآمد خالص در اقتصادهای در حال توسعه مانند چین و هند نسبت داد. محرک‌های کلیدی شامل صنعتی شدن، گسترش صنعت غذاهای راحتی، افزایش فعالیت‌های تولیدی، افزایش درآمدهای خالص، افزایش سطح مصرف و افزایش خرده‌فروشی است. علاوه بر این، افزایش هزینه‌ها برای غذاهای بسته‌بندی شده و محصولات مراقبت از زیبایی به افزایش تقاضا برای قوطی‌های ایروسل در منطقه کمک کرده است.