هنر بسته بندی / بین الملل: طبق گزارش «بازار فیلمهای بستهبندی مواد غذایی براساس نوع (انعطافپذیر، سخت)، مواد (پلیاتیلن، پلیپروپیلن، پلیاتیلن ترفتالات)، کاربرد (گوشت، مرغ و غذاهای دریایی، غذای آماده، نان و شیرینی) و منطقه – پیشبینی جهانی تا سال ۲۰۲۷»، اندازه بازار ۴۹.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۷ به ۷۲.۳ میلیارد دلار برسد، با نرخ رشد مرکب سالانه ۶.۴درصد.
رشد بازار فیلمهای بستهبندی مواد غذایی به دلیل افزایش تقاضا برای مواد غذایی راحت و راهحلهای نوآورانه بستهبندی که طول عمر مواد غذایی را تضمین میکنند، تخمین زده میشود.
برخی از بازیگران کلیدی:
* Amcor plc (Australia)
* Berry Global (US)
* Coveris (Austria)
* DS Smith (UK)
* Sealed Air Corporation (US)
* Graphic Packaging Holding Company (US)
* Charter Next Generation (US)
* Mondi Group (UK)
* DuPont Teijin Films (Japan)
* WestRock (US)
فرصت: نوآوریها در بستهبندی دوستدار محیط زیست
دولتها در سراسر جهان بر کاهش آلودگی محیطزیست و تشویق بخشهای نهایی به استفاده از راهحلهای دوستدار محیطزیست تمرکز دارند. مقررات سختگیرانهای برای دفن پلاستیک در اروپا وجود دارد. اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به هدف «صفر پلاستیک برای دفن زباله» دست یابد. با توجه به نگرانیهای رو به رشد مرتبط با آلودگی محیط زیست، شرکتهای بستهبندی بر روی راهحلهای دوستدار محیط زیست برای پایداری محیطزیست تمرکز میکنند. محصولات بستهبندی سبز به گونهای طراحی شدهاند که به «3R» بستهبندی دوستدار محیطزیست پایبند باشند: تجدید، استفاده مجدد و بازیافت. دولتهای کشورهای در حال توسعه نیز شرکتهای ارایهدهنده راهحلهای بستهبندی را به ارایه محصولات دوستدار محیطزیست ساخته شده از بیوپلیمر طبیعی که از پلاستیک سنتی انعطافپذیرتر است، تشویق میکنند.
تقاضای رو به رشد برای مواد غذایی راحت
غذای راحت سریعترین بخش در بازار فیلمهای بستهبندی مواد غذایی است که به دلیل تغییر الگوهای مصرف غذایی و افزایش شهرنشینی اتفاق افتاده است. فیلمهای انعطافپذیر با مقاومت بالا در برابر روغن، سرکه و ادویهجات برای بستهبندی مواد غذایی راحت و وعدههای غذایی آماده برای جلوگیری از آسیب به سیل یا لایه لایه شدن مورد نیاز است. برای حفظ کیفیت غذا و اطمینان از یکپارچگی بستهبندی، انتخاب مواد بستهبندی مناسب ضروری است. در صنعت غذای راحتی، فیلمهای بستهبندی flow wrap و FFS معمولا استفاده میشوند. وعدههای غذایی راحت بهطور فزایندهای از پاکتهای آماده یا بستههای روزانه به عنوان تمایز محصول استفاده میکنند.
آمریکای شمالی به عنوان دومین بازار بزرگ فیلمهای بستهبندی مواد غذایی در دوره پیشبینی
آمریکای شمالی دومین بازار بزرگ فیلمهای بستهبندی مواد غذایی در سال ۲۰۲۱ بود. بهطور جهانی، بازار آمریکای شمالی در زمینه نوآوری محصول از نظر کیفیت و توسعه کاربرد پیشرو بوده است. ایالات متحده و کانادا توسعهیافتهترین کشورهای آمریکای شمالی هستند، و مکزیک در رتبه بعدی قرار دارد. رشد بازار فیلمهای بستهبندی مواد غذایی توسط عواملی مانند افزایش تقاضا برای بستههای تکنفره یا بستههای کوچک، سطوح بالای درآمد خالص، افزایش تقاضا برای غذای راحت، بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش مصرف غذاهای بستهبندی شده، هدایت خواهد شد. رشد مستمر برای فیلمهای بستهبندی مواد غذایی با سریعترین افزایشها در بستهبندی برای غذاهای منجمد و شیرینیجات، پاکتهای سبک برای نوشیدنیها و بستههایی که برای افزایش طول عمر محصولات طراحی شدهاند، انتظار میرود. افزایش صادرات محصولات غذایی نیز انتظار میرود که رشد بازار را در آمریکای شمالی در دوره پیشبینی تقویت کند.