هنر بسته بندی / بین الملل: نگاه مصرف‌کنندگان به بسته‌بندی‌های پایدار در طول زمان به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. در گذشته، بسته‌بندی‌های پایدار یک عامل جزیی در تصمیم‌گیری برای خرید به حساب می‌آمد، اما امروزه به عاملی با اهمیت فزاینده در این زمینه تبدیل شده است.

تمایل مصرف‌کنندگان به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولاتی با بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست، این تغییر را به خوبی نشان می‌دهد. برای مثال، طبق داده‌های حاصل از یک نظرسنجی بین‌المللی توسط Mintel، ۳۱ درصد از هندی‌ها حاضرند برای محصولات غذایی با بسته‌بندی سبز هزینه اضافی بپردازند، در حالی که ۴۳ درصد از برزیلی‌ها می‌گویند بسته‌بندی سبز آن‌ها را به انتخاب یک محصول به جای محصول دیگر ترغیب می‌کند.

بنابراین، بسته‌بندی مسوولانه برای مصرف‌کنندگان آگاه به محیط‌زیست اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. بیش از ۶۰ درصد از ایتالیایی‌ها می‌گویند حاضرند به برندهای غذایی که بسته‌بندی‌های پایدارتری ارایه می‌دهند، روی بیاورند. این نشان‌دهنده افزایش آگاهی و ترجیح راه‌حل‌های مسوولانه در فرآیند تصمیم‌گیری خرید است.

به طور مشابه، آگاهی از اهمیت بسته‌بندی‌های پایدار در اقتصاد چرخشی نیز افزایش یافته است. در نتیجه، تولیدکنندگان فناوری و مواد باید اقداماتی انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های اقتصاد چرخشی به‌طور مؤثر طراحی شده‌اند. در واقع، مصرف‌کنندگان معتقدند شرکت‌ها مسوولیت افزایش میزان بسته‌بندی‌های بازیافتی را بر عهده دارند و استفاده از مواد بازیافتی را هنگام تصمیم‌گیری در مورد پایداری بسته‌بندی مواد غذایی، یک عامل مهم می‌دانند. همچنین طبق نظرسنجی بین‌المللی انجام‌شده توسط Mintel، ۵۵ درصد از آلمانی‌ها معتقدند شرکت‌ها مسوول افزایش میزان بسته‌بندی‌های بازیافتی هستند، در حالی که ۴۶ درصد از بریتانیایی‌ها استفاده از مواد بازیافتی را برای حفظ پایداری بسته‌بندی مواد غذایی مهم می‌دانند و ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها موافقند که بسته‌بندی ساخته‌شده از مواد بازیافتی در هنگام خرید جذاب است.

بنابراین، به طور کلی، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از تأثیرات زیست‌محیطی بسته‌بندی آگاه هستند و مایل‌اند انتخاب‌هایی انجام دهند که به پایداری کمک کند. این تغییر در دیدگاه مصرف‌کنندگان، بازار را تحت تأثیر قرار داده و شرکت‌ها را مجبور کرده است تا پذیرش راه‌حل‌های بسته‌بندی پایدارتر را تقریبا ضروری بدانند و شرکت‌های فناوری را وادار به نوآوری در این مسیر کند.