هنر بسته بندی / واحد خبر: به بهانه نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران و حضور مجموعه شبکه چاپ در این نمایشگاه، گفت و گویی داشتیم با مدیریت این مجموعه، آقای اردلان شاهین کار تا از اهداف این مجموعه بیشتر مطلع شویم.
- از نظر شما تاثیر نمایشگاه چاپ و بسته بندی بر چاپ و برندها چگونه است؟
سلام عرض می کنم خدمت شما و خوانندگان عزیز. همانطور که در جریان هستید نمایشگاه چاپ و بسته بندی همیشه نقطه عطفی در صنعت چاپ بوده که فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن خدمات به روز و همچنین عرضه گاه محصولات ترند و جدید است که به قطع باعث پیشرفت این صنعت خواهد شد.
مشارکت در هر نمایشگاه چالشی است تا بتوانیم بهترین محصولات خود را به نمایش بگذاریم و نسبت به سال قبل خود بتوانیم خدمات جدیدتری را ارایه دهیم.
مجموعه ما همیشه در تلاش بوده تا محصولات به روز و ترند و خلاقانه را به سبد محصولش اضافه کند. این کار همیشه توانسته هم باعث پیشرفت خود مجموعه و هم قدم کوچکی در پیشرفت صنعت شود.
- تاثیر نمایشگاه در برندسازی را چگونه می بینید؟
مشخص است وقتی تامین کنندگان، مشتریان، افراد مشاغل و کسب و کارها و… در کنار هم در مکانی گرد می آیند، باعث آشنایی همه ی این حوزه ها و افراد با برند شما می شود . همچنین با اطلاع رسانی رسانه ها و خبرگزاری ها و ارتباط با آن ها ایجاد تبلیغات جدید برای برند شما اتفاق می افتد.
ما نیز به پشتوانه اعتماد مشتریانمان در تلاشیم تا برند شبکه چاپ را هر روز ارتقا بخشیم و به احترام این اعتماد، بهترین و حرفه ای ترین نیروها را در تیم خود گرد هم آوردیم تا این رضایت و اعتماد بیشتر و بیشتر شود. تمام تلاش تیم شبکه چاپ رساندن بسته بندی ایران به کیفیت و استاندارد بسته بندی جهانی است.
- تمرکز شبکه چاپ در چه حوزه ای است؟
شبکه چاپ، یک مجموعه ی تمام خدمات است. ما می توانیم تمامی محصولاتی که در زمینه چاپ کاغذ و مقوا هستند را احاطه کنیم. خدماتی مانند خدمات پکیجینگ، اوراق اداری و رسمی، خدمات تبلیغاتی، نمایشگاهی و… همه در کنار هم در مجموعه شبکه چاپ انجام می شود. در واقع ما سعی کردیم تمام محصولات کاغذی مقوایی یک مجموعه را که به صورت چاپ افست انجام می شود در کنار هم قرار دهیم تا از دغدغه های مشتریان یا سازمان ها کم کنیم.
به همین دلیل مجموعه شبکه چاپ در خدمات چاپ و بسته بندی در حوزه ی کاغذ و مقوا شناخته شده است. که در سایت www.shprint.ir تمام این خدمات را می شود دید.
- برنامه شما برای برندهای مختلف چیست؟
ما دو بخش اصلی داریم. بخش اول سازمان ها و شرکت ها و بخش دوم آنلاین شاپ ها و استارتاپ ها که هر کدام از این بخش ها نیازهای مختلفی دارند.
در شرکت ها و سازمان ها بیشتر شرایط خرید محصولات در تعداد بالا، قیمت مناسب، نوع خدمات، نوع پرداخت ها مهم است که ما سعی کردیم در این بخش بتوانیم نیازهای سازمان ها و شرکت ها را برآورده کرده و با ارائه پیشنهادهای اقتصادی و با کیفیت تر و خلاقانه تر رضایت مشتریان را جلب کنیم.
در بخش آنلاین شاپ ها و استارتاپ ها و خدمات نوین، مشتریان بیشتر نیازمند محصولات بسته بندی و خدمات ترند و خلاقانه و قیمت های مناسب با تعدادهای پایین هستند. ما توانسته ایم این نیازهای بخش آنلاین شاپ ها را با یک سبد محصولی متنوع از محصولات چاپ و بسته بندی یا پکیجینگ، طراحی خاص و خلاقانه و همچنین مشاوره های قبل از خرید تا حدود زیادی برآورده سازیم.
- کمی درباره هوش مصنوعی و کارکرد آن در صنعت چاپ توضیح دهید.
امروزه در فرآیند تولید بسیاری از محصولات، ردپای هوش مصنوعی را میتوانید مشاهده کنید. با ورود هوش مصنوعی به این حوزه روند چاپ و طراحی آسانتر و البته قدرتمندتر از گذشته شده است.
هوش مصنوعی به رایانهها و ماشینها اجازه میدهد تا بهصورت هوشمند به وظایف حل مسئله بپردازند. سیستمهای هوش مصنوعی با دریافت اطلاعات مهم آنها را طبقهبندی میکنند. امروزه صنایع و مشاغل مختلف از هوش مصنوعی استقبال میکنند. صنعت چاپ و طراحی همانند چاپ بسته بندی، چاپ کاتالوگ، بروشور، ست اداری و … نیز از این قافله جا نمانده است.
این فناوری مانند یک دستیار خبره در کنار طراحان و متخصصان حوزه چاپ قرار گرفته است و به طراحان کمک میکند تا ایدههای خلاقانه خود را به واقعیتهای چاپی تبدیل کنند.
هوش مصنوعی نقش بسیار پررنگی در بازاریابی محصولات چاپی ایفا میکند. ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی حجم وسیعی از اطلاعات را برای اصلاح استراتژیهای تبلیغاتی بررسی میکند و با شناسایی مخاطب هدف، محتواهای شخصیسازیشده را برای شما طراحی یا پیشنهاد میکند. از طرفی زمانبندی کمپینهای تبلیغاتی را بهینهسازی خواهد کرد. تمام این اقدامات سبب کاهش هزینههای بازاریابی شما خواهد شد. در نتیجه در دراز مدت سرمایه بیشتری بهدست خواهید آورد.
باید در نظر داشته باشیم که هوش مصنوعی قرار نیست جای افراد متخصص را بگیرد. بلکه قرار است در کنار افراد باتجربه و خلاق، خروجی باکیفیتتر و متفاوتتر از گذشته را ارائه دهد.
هوش مصنوعی در حوزه طراحی نیز تحولات بزرگی را ایجاد کرده است. در گذشته فرآیند طراحی بسیار زمانبر و سرشار از آزمون و خطا بود. این موضوع هم زمان زیادی از طراحان میگرفت و هم هزینههای فراوانی را برای شرکتها ایجاد میکرد. با پیشرفت فناوری، هوش مصنوعی نیز وارد این حوزه شده است تا این روند را برای افراد متخصص آسانتر کند.
تمام چاپخانهها و طراحان باید خود را برای این واقعیت آماده کنند که هوش مصنوعی این صنعت را بیش از پیش تغییر خواهد داد. هوش مصنوعی مدام در حال بروزرسانی و ارتقای خود است. پیشبینی میشود در آینده بسیاری از فرآیندهای چاپ و طراحی را نیز دقیقتر از امروز انجام دهد. هوش مصنوعی نقش زیادی در کاهش هزینهها و صرفهجویی در وقت ایفا میکند. در نتیجه انتظار میرود افراد فعال در این حوزه بیش از گذشته از ابزارهای مبتنی بر AI استقبال کنند.