BBC: دانشمندان گروهی از میکروب‌ها را شناسایی کرده‌اند که قادر به خوردن پلاستیک در دمای پایین هستند.تیمی از پژوهشگران موسسه تحقیقات فدرال سوئیس در حال بررسی میکروب‌ها در جزایر گرینلند، سوالبارد نروژ و سوئیس بودند که متوجه شدند، برخی از آنان می‌توانند پلاستیک را در دمای ۱۵ درجه سانتیگراد تجزیه کنند.پیش از این دانشمندان تنها موفق به شناسایی میکروب‌هایی شده بودند که می‌توانستند مواد پلاستیکی را در دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد تجزیه کنند. دانشمندان معتقدند که این تحقیق «بسیار ارزشمند» است و می‌تواند تاثیر زیادی بر بازیافت پلاستیک در آینده داشته باشد.

تیمی از محققان موسسه فدرال سوئیس از ۳۴ نوع میکروب – ۱۹ نوع باکتری و ۱۵ نوع قارچ – که به مدت یک سال روی قطعات پلاستیکی در مناطق گرینلند، سوالبارد نروژ و ارتفاعات سوییس رشد کرده بودن، نمونه برداری کردند.

پس از آن دانشمندان به این موجودات کوچک اجازه دادند تا در تاریکی و دمای ۱۵ درجه سانتیگراد در آزمایشگاه رشد کنند تا مشخص شود که می‌توانند پلاستیک را تجزیه کنند یا نه.

این پلاستیک‌ها شامل پلی اتیلن(تجزیه ناپذیر)، پلی استر و پلی اورتان (تجزیه‌پذیر) پلی بوتیلن ترفتالات و پلی لاکتیک اسید، (دو مواد پلاستیکی تجزیه‌پذیر دیگر) بود.

نتایج این پژوهش چه بود؟

در نتیجه مشخص شد که هیچ یک از این میکروب‌ها حتی پس از ۱۲۶ روز رشد، روی پلاستیک قادر به تجزیه پلی اتیلن نبودند.

با این حال، ۱۹ میکروب قادر به تجزیه پلی استر و پلی اورتان‌ و ۱۷ میکروب قادر به تجزیه پلی بوتیلن ترفتالات و پلی لاکتیک اسید بودند.

دانشمندان همچنین توانستند دو نوع میکروب که تاکنون نامی از آنها ارائه نشده را شناسایی کنند که می‌توانند تمام پلاستیک‌های آزمایش شده به جز پلی اتیلن را خورده و تجزیه کنند.