پلاستیک‌هایی که سخت بازیافت می‌شوند یا اصلا بازیافت نمی‌شوند مانعی بزرگ برای دستیابی به اقتصاد دایره‌ای در بحث پلاستیک‌ها به شمار می‌آیند. بازیافت شیمیایی ممکن است راهکاری برای این مشکل باشد تا در کنار بازیافت مکانیکی از مشکل ضایعات پلاستیکی بکاهند.

Mura Technology از بازیافت شیمیایی برای مدیریت پلاستیک‌ها استفاده می‌کند که در غیر این صورت در محیط رها می‌شوند. فرآیندی که آنها  این کار را انجام می‌دهند HydroPRS نام دارد و برای نخستین‌بار در انگلستان به شکل تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.

Mura شرکتی است که از فناوری پیشرفته برای بازیافت پلاستیک استفاده می‌کند و هدفشان تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت برای کربن‌زدایی از صنعت پتروشیمی است.

بسیاری از پلاستیک‌ها همچون فیلم‌های  انعطاف‌پذیر یا مواد چندلایه را نمی‌توان در چرخه بازیافت مکانیکی فعلی بازیافت کرد به خاطر ترکیبشان. پس در نهایت وارد محیط‌زیست می‌شوند و آن را آلوده می‌کنند. HydroPRS فرآیند پیشرفته بازیافت هیدروتومال است که از آب فوق بحرانی (آب با حرارت و فشار افزایش یافته) استفاده می‌کند تا ضایعات پلاستیک را به محصولات ارزشمند هیدروکربنی غیرفسیلی برای استفاده در تولید پلاستیک‌های جدید و سایر مواد تبدیل کند. شرکت مدعی است با به‌کارگیری HydroPRS در مقیاس جهانی، ضایعات پلاستیک دیگر سوزانده نمی‌شوند که نتیجه آن کاهش انتشار کربن، حفظ کربن در چرخه دایره‌ای و جلوگیری از ورود میلیون‌ها تن پلاستیک به محیط طبیعی در سال خواهد بود. ارزش منابع از دست رفته پلاستیک ضایعاتی در سال به 120 میلیارد دلار می‌رسد.

کار بدین‌گونه است که ابتدا آلودگی‌هایی همچون سنگ، شیشه و فلز از پلاستیک‌های ضایعاتی جدا می‌شوند. ترکیب به دست آمده سپس با آب Supercritical ترکیب و حرارت داده می‌شود تا به شرایط واکنشی برسد. درون راکتور آب بخار شده مانند قیچی مولکولی عمل می‌کند و پیوندهای پلاستیک و هیدروژن اهدایی را می‌شکند تا هیدروکربن‌هایی با چرخه کوتاه‌تر را شکل دهد. این فرآیند حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. تقطیر سریع سپس مخلوط را به چهار محصول قابل فروش جدا می‌کند که به عنوان خوراک جایگزین محصولات فسیلی، ازجمله نفتا برای تولید پلاستیک‌های جدید و سایر محصولات، به صنعت پتروشیمی عرضه می‌شود.