با رشد سریع تجارت الکترونیک، فروشندگان آنلاین که تا همین حالا هم حجم قابل قبولی از سفارشات را در اختیار دارند ممکن است بتوانند تا حد بالاتری از فروش را به دست آورند آن هم با کنار گذاشتن فرآیند دستی بسته‌بندی و مراجعه به روش خودکار بسته‌بندی و انتقال به سرعت بالاتر.

اگرچه ممکن است نقطه اوج برای هر خرده‌فروشی تفاوت داشته باشد. شرکت‌هایی که صدها هزار سفارش در سال دیدند اغلب خود را در این موقعیت می‌بینند. اما علایم و نشانه‌های درد فزآینده شامل سفارشاتی که درون سطل‌ها چند روز قبل از ارسال از انبار نشسته‌اند، هزینه‌های آزمایشگاهی و حتی هزینه مواد بسته‌بندی دستی می‌شوند. علاوه بر این، افزایش کارمندان برای پیک درخواست‌های فصلی نیز می‌تواند خود به چالشی جدید تبدیل شود. در حین این زمان، اغلب خرده‌فروشان الکترونیکی شیفت‌های اضافی می‌گذارند و تعداد زیاد نفرات را استخدام می‌کنند که باید تنها برای 30 تا 60 روز کاری، آموزش هم ببینند. اما حتی این نگرش و روش هم می‌تواند منجر به کاهش سرعت پر شدن سفارشات شود، خسارتی که در مقابل رقیبی همچون آمازون حتی در یک روز هم قابل بحث خواهد بود.

به هر علتی، چنانچه حداکثر فروش به دست آید، خرده‌فروشان الکترونیکی وادار به ارزیابی گزینه‌هایی برای تجهیزات خودکار و بسته‌بندی‌های اضافی برای گسترش خط‌های بسته‌بندی می‌شوند. خوشبختانه تجهیزات بسته‌بندی‌‌ای هست که باعث تغییر حالت کاربری از حالت دستی به نیمه‌خودکار می‌شود که صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌‌ها و نیز افرایش رشد در فروش را تسهیل می‌کند. در بسیاری از موارد، تجهیزات یکسانی در بزرگترین مراکز و انبارهای بسته‌بندی پیشرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

FragranceNet که یکی از سریع‌ترین رشدها در فروش آنلاین محصولات برند و دارای تخفیف عطر، محصولات پوست، آرایش، مراقبت از مو، آروماتراپی و مشمع را داشته است چند سال پیش به خاطر خطوط بسته‌بندی خودکار به حداکثر فروش رسید. شرکتی که موفق شده بود فروش سالانه‌اش را دو برابر کند، سالی 30 میلیون بسته به ارزش بیش از یک‌میلیارد دلار را از سال 1997 به فروش رسانده است.

Hector Dilan مدیر انبارداری شرکت مدعی است که هر سال فروش شرکت حدود 2 برابر می‌شود. متاسفانه چنین رشدی مصایب خاص خود را نیز دارد. فرآیند خودکار بسته‌بندی و توزیع، تعداد زیادی سبد از موارد فروخته شده را برای انجام فرآیند باقی می‌گذارد. این مشکل هر سال از روز بلک‌فرایدی تا کریسمس بروز می‌یابد زمانی که این وب‌سایت نیمی از فروش سالانه خود را انجام می‌دهد. Dilan می‌گوید: «فصل اوج فروش در برخی اوقات حجمی معادل 10 برابر سایر روزهای سال را دربرمی‌گیرد که فشار زیادی را بر امکانات و سخت‌افزارهای اجرایی ما می‌آورد. تنها در مدت 5 هفته از تعطیلات، شرکت باید 16 ساعت در روز و 7 روز در هفته کار کند تا بتواند جوابگوی سفارشات باشد.»

شرکت در این مدت باید از سیستم‌های متداول و سنتی بسته‌بندی که شامل عملیات و پرسنل دستی هستند استفاده کند. این شامل سرچک‌کننده دستی محصول برای گذاشتن درون جعبه، چسباندن لیبل حمل و گذاشتن آن روی تسمه نقاله می‌شود. تیم دیگری نیز باید بالشتک‌های ضربه‌گیر را برای محافظت از کالا درون جعبه بریزد و در آن را با نوارچسب بچسباند. «با سیستم بسته‌بندی سنتی، ما به افراد پول می‌دادیم تا جعبه بسازند، آنها را پر کنند، درب را بچسبانند و آنها را لیبل بزنند، ما به سیستمی احتیاج داشتیم تا این کار را سریع‌تر و به صورت خودکار انجام دهد.»

ارتقا به تجهیزات بسته‌بندی خودکار با حجم بالا

باتوجه به رشد تجارت الکترونیک و به اوج رسیدن حجم سفارش در طی تعطیلات، Fragrance Net به فکر سرمایه‌گذاری بر روی خطوط جدید در سال 2015 افتاد. شرکت سیستم ParcelPack که توسط System Technology تولید شده بود را خریداری کرد سیستمی که پیش از این توسط آمازون نیز خریداری شده بود و می‌توانست 20 سفارش در هر دقیقه را بسته‌بندی کند و هزینه پرسنل را نیز تا 50درصد طی 10 تا 24 ماه کاهش دهد.

در ارتباط با سیستم خودکار بسته‌بندی، فروشنده آنلاین از محصول انحصاری STI با نام SecurePack نیز استفاده کرد که محتویات را درون جعبه کروگیت با استفاده از فیلم شریک یا استرچ بدون استفاده از بالشتک ضربه‌گیر ایمن می‌کند. دیگر نیازی به اینکه به صورت دستی آیتم‌ها درون جعبه قرار گیرند نیست چراکه پد کروگیتی پایه، شکل محصول را به خود می‌گیرد و دیگری نیازی به بالشتک ضربه‌گیر نیست چراکه شرینک نیز محصول را به پد می‌چسباند. لیبل شرینک چاپ می‌شود و به صورت خودکار به بالای جعبه می‌چسبد که حاوی اطلاعات مربوط به سفارش می‌شود.

خودکار شدن سیستم نه‌تنها در طول تعطیلات بلکه در طول سال به شرکت کمک می‌کند. این سیستم شرکت و انجام سفارشات سال نو جدید امسال را به راحتی پشتیبانی کرد.