ایرنا: معاون صنایعدستی میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری كشور، نقش بستهبندی را در افزایش فروش محصولات مهم دانست و گفت: طراحی بستهبندی مناسب برای صنایعدستی یكی از وظایف این سازمان است.
رشید كردستانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بستهبندی محصولات صنایعدستی كشور، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج هنرهای سنتی و صنایعدستی كشور دانست و افزود: ایران دارای تمدن و فرهنگ پربار و سرشاری است كه میتوان آن را در صنایعدستی مختلف و گسترده مشاهده كرد.
وی، به وجود بیش از 300 نوع صنایعدستی در كشور اشاره كرد و یادآورشد: هر یك از آثار صنایعدستی تولیدی در سطح كشور دارای زیبایی منحصر به فردی است كه باید تمامی آنها را در داخل و نیز كشورهای مختلف جهان معرفی كرد.
كردستانی، به برنامهریزیهای صورت گرفته برای توسعه، فروش و رونق بازارهای صنایعدستی ایران در سطح جهان اشاره و اظهار كرد: برای تحقق این موضوع تلاش و برنامهریزی فراوانی در زمینه طراحی و تولید بستهبندی مناسب صورت گرفته است.
معاون صنایع میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری كشور، بر لزوم تبیین جایگاه بستهبندی صنایعدستی تاكید كرد و گفت: بستهبندی صنایعدستی متفاوت از سایر كالاهای تولید شده در كشور بوده و باید متوجه بود كه این محصولات از تولیدات استراتژیك و خاص كشور در معرفی فرهنگ و تمدن ایران است.
وی، خاطر نشان كرد: در زمان حاضر ایران دارای دانش و فن بستهبندی صنایعدستی است، اما در كاربردیسازی آنها با مشكلاتی مواجه است.
كردستانی با تاكید بر لزوم ورود كارشناسان و دانشگاهیان برای كاربردیسازی فن و دانش بستهبندی صنایعدستی، یادآورشد: در صورتی كه توجه كافی به صنایعدستی صورت نگیرد، چراغ افروخته این صنعت و هنر در كشور فروكش خواهد كرد.
به گفته وی، خرید و توجه ادارات به صنایعدستی گام موثری در توسعه و رشد این صنعت زیبا در كشور خواهد بود.