مدت‌هاست پای صحبت هر مدیر یا مسوولی بنشینید، مهمترین چالش پیش‌روی صادرات ایران به خصوص در بخش‌های غذایی را بسته‌بندی مناسب عنوان می‌کند.البته همه می‌دانیم که بسته‌بندی تنها بخشی از مشکل است. نبود بازاریابی و امکان‌سنجی مناسب بازار همچنین مشکلات موجود در بخش مبادلات بانکی ناشی شده از کشمکش‌های سیاسی بر کسی پوشیده نیست. اما بیایید فرض را بر این بگذاریم که قرار است بسته‌بندی در افزایش و بهبود کالاهای صادراتی ایران نقشی در حد معجزه ایفا کند…

{phocadownload view=file|id=186|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}