هنر بسته بندی: حجم بسته بندي خرما وكشمش و برخي اقلام خشكبار به خاطرآموزش  بسته بندي و ارتقاي كيفيت كارتن ها حدود 30 درصد پيشرفت داشته است.

رييس اتحاديه خشكبار خوزستان با اعلام اين مطلب به خبرنگار هنر بسته بندي گفت :عمده شركت هاي فرآوري و بسته بندي خرما در كل كشور گواهي ISO2001-22000 دريافت كردند.رييسي افزود: تاثير رنگ ها در بسته بندي محصولات كشورهاي مختلف موجبات جذب مشتريان را فراهم كرده است بنابراين آموزش به كارگيري رنگ هاي متناسب با سليقه و علايق مشتريان و متقاضيان هركشوري بسيار اهميت دارد.

وي با اشاره به اين كه آموزش تخصصي  بسته بندي توسط برخي سازمان ها صورت مي گيرد ، ادامه داد: صحيح است كه آموزش فرآوري،حمل ،نگهداري و بسته بندي محصولاتي مانند خرما،كشمش و..زير نظر سازمان توسعه تجارت صورت مي گيرد اما مديران صنايع غذايي در استان ها و شهرستان ها براي آموزش در تهران بامشكلات فراواني دست به گريبان  هستند.

رييس اتحاديه خشكبار خوزستان ،آموزش چگونگي توليد ،فرآوري و بسته بندي در محل را پيشنهاد داد و بيان داشت: اگر قصد صادرات به هر كشوري را داشته باشيم ابتدا بايد علاقه مردم آن كشور نسبت به نوع كالا و قدرت خريد آنها در نظر گرفته شود سپس رنگ بندي (تلفيق رنگ ها). در اين صورت موفق تر خواهيم بود، به طور مثال تعيين رنگ در لباس هاي ايراني مطابق با سلايق افراد فرق مي كند بنابراين تنوع بسته بندي ضمن توجه به ديدگاه خريداران، لازم است.وي تاكيد كرد: بايد الگوبرداري از بسته بندي محصولات سايركشورها در نمايشگاه هاي چاپ وبسته بندي آن ها مورد توجه جدي قرار گيرد زيرا كالايي با بسته بندي نامناسب توان صادرات و فروش ندارد.

وي گفت: طي بازديدي كه از كارخانه هاي جنوب كشور به عمل آمد علاقه و پشتكار شديدي براي ادامه كار جهت بسته بندي جديدتر و مدرن تر احساس شد به طوري كه استان هاي خوزستان و بوشهر نسبت به سال هاي قبل پيشرفت قابل ملاحظه اي در اين زمينه كسب كرده و از جعبه ها و كارتن هاي مخصوص استفاده مي كنند.

رييسي از مطبوعات و رسانه هاي تخصصي بسته بندي به عنوان ارايه دهنده طرح ها و ايده هاي جديد به متقاضيان ياد كرد و افزود: مطبوعات تخصصي مي توانند نقش مهمي براي ارتقا وپيشرفت بسته بندي داشته باشند.