موسسه Pro Carton بزرگترین موسسه تولید کنندگان بسته بدی های مقوایی در اروپا است که از چندین کشور تشکیل شده است. این موسسه هر سال مسابقه ای را از بین اعضا برگزار می کند که ما همگی آنها در مجله و سپس بر روی وب سایت منتشر می کنیم.

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018

 

هیات داوران:

Satkar Gidda، مدیر فروش و بازاریابی Sieber Head

Lotte Krekels، مدیر بخش بسته‌بندی Carrefour Belgium

Andrea Bottan، مدیر استراتژی منطقه‌ای Nestle

Susanne Lippitsch، طراح بسته‌بندی در SL Design

Peter Klein، مشاور هیات داوران

 

 

برنده/ نجات زمین

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018

 

 

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: FlatSkin

داوطلب: Van Genechten Packaging

تولیدکننده: Van Genechten Kempten

مالک نام تجاری: Sealpac

طراح ساختار: Sealpac، Van Genechton

تولیدکننده مقوا: Billerudkorsnas

 

نظر هیات داوران:

هنگامی که به این نکته توجه می‌کنید که چه میزان پلاستیک و استایروفوم در حال حاضر در بسته‌بندی مواد گوشتی در سرتاسر اروپا استفاده می‌شود و اینکه خلاقیت در این بسته‌بندی تا چه میزان از مصرف این مواد کاسته است، به راحتی می‌توانید جایزه نجات زمین را به وی اهدا کنید.

بسته ساده و صادق که تقریبا با هر محتویاتی تناسب دارد: گوشت، غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی، پنیر و…  . ارایه عالی در نقطه فروش، چاپ بر هر دو سمت با استفاده از رنگ‌های قدرتمند و مرکب‌های دارای حداقل مهاجرت، از نقاط برجسته گرافیکی این بسته هستند. یک لایه محافظتی برای جلوگیری از هرگونه مهاجرت به بسته متصل شده است. این بسته، استاندارد جدیدی در ماندگاری از بسیاری جهات خلق کرده است، حافظ محیط‌زیست است و راهکاری جدید برای ارایه غذاهای تازه در قفسه فروشگاه را ارایه کرده است. بسته آویزی برای قرار گرفتن در یخچال دارد.

نگرش اصلی، ایجاد سطحی بزرگ برای چاپ و همزمان شفافیت لازم برای دیدن محصول است به نحوی که محتویات به بهترین شکل محافظت شوند. بسته‌بندی از 75 درصد پلاستیک کمتر در مقایسه با بسته‌بندی‌های شرینک یا سینی متداول استفاده کرده است. هر دو نوع ماده اولیه به سادگی قابل بازیافت هستند. بسته از مقوای تجدیدپذیر به جای پوسته پلاستیکی استفاده کرده است بدون کاهش در کیفیت محصول.

 

فینالیست‌ها:

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Fibre Cup

مالک نام تجاری: Arle Foods

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

این لیوان جدید توانسته تا 50درصد از محتویات پلاستیکی را بکاهد. لیوان قابل استفاده مجدد است و می‌توان به‌عنوان یک محصول کاغذی از آن یاد کرد. انتشار کربن آن از نیمی از بسته‌های پلاستیکی هم کمتر است اما همان میزان کیفیت و سختی دارد. اگر برای محصولاتی مانند بستنی استفاده شود، نرم نمی‌شود به همین خاطر می‌توان از آن برای محصولاتی مانند کره، روغن، کرم و مانند اینها استفاده کرد. این لیوان برای خریداران جذاب بوده است و در بازار نیز خوب فروخته است.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Rose Bio-Manufaktur

مالک نام تجاری: Tress Lebensmittel

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

اغلب این نوع از محصول درون لیوان‌های پلاستیکی با درب پلاستیکی ارایه می‌شوند. چالش، ارتقا لیوان کاغذی بود که بتواند دمای 80 درجه سانتی‌گراد پرکنی را تحمل کند، در فریزر نگهداری شود و 42 روز طول عمر داشته باشد و البته قابلیت قرار گرفتن در مایکرویو را هم داشته باشد. درصد مصرف کاغذ در این بسته 88درصد است. لایه سیل به وسیله درب کاغذی محافظت می‌شود.

 

 

برنده/ ماده اولیه خلاقانه

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Modified Atmosphere Food Tray

داوطلب: Rapid Action Packaging

تولیدکننده کارتن: Rapid Action Packaging

مالک نام تجاری: Waitrose، Sainsbury

طراح ساختاری: Quang Phung

طراح گرافیکی: Gavin Lawrence

تولیدکننده مقوا: Iggesund

 

نظر هیات داوران:

سادگی بهترین است. این ماده اولیه خاص و شکل آن به خاطر سبکی‌اش خلاقانه است و می‌تواند غذاهای آماده را کاملا در حالت بهداشتی حفظ کند و سیل حرارتی شود. این شکل کاملا جدید به کارگیری کارتن، نوید جایگزین ظروف پلاستیکی موادغذایی را می‌دهد. این سینی غذا نخستین در نوع خود برای بازار گوشت تازه است و نخستین سینی کارتنی برای بسته‌بندی MAP در دنیا که تازگی محصول حفظ و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

ساختار مقوای سبک FSC/PEFC و فیلم لمینیت آن را از نمونه‌های پلاستیکی بسیار متفاوت می‌کند. این بسته 20درصد سبک‌تر است و تا 85درصد مصرف پلاستیک به دست آمده از نفت را کاهش داده است و تا حد زیادی قابل بازیافت است. معرفی این بسته واکنشی بود به نگرانی‌های زیست‌محیطی درخصوص پلاستیک‌ها. مقوا قدرت لازم را دارد و کیفیت چاپ تصویر و اطلاعات بر روی آن بالاست و از طرف دیگر فیلم غیرقابل نفوذ است. این می‌تواند باعث افزایش طول عمر محصولات غذایی تا 28 روز شود. علاوه بر این این بسته در اندازه‌های مختلف موجود است و پنجره‌ای بزرگ برای دیدن محصول دارد که باعث می‌شود در قفسه از سایر رقبا پیشی بگیرد.

 

 

فینالیست‌ها

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Reismühle Brunnen-Bio Rice

مالک نام تجاری: Reismühle Brunnen/Coop

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof Karton

مالک سوئیسی برند می‌خواست مطمئن شود که بسته‌بندی برنج ارگانیک آن‌ها کاملا ایمن خواهد بود پس Foodboard را انتخاب کرد؛ مقوایی کاملا قابل بازیافت با محافظی کاربردی. MMK مدعی شد که این ماده اولیه کاملا در برابر مهاجرت محافظت شده است همچنین به خوبی در خط بسته‌بندی قابل اجرا است و در مجموع راهکاری ایده‌آل است.

 

 

  بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Mc Donald’s-Signature Collection

مالک نام تجاری: Mc Donald’s

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof Karton

بسته‌بندی نمونه‌ای عالی از گسترش برند و توجه به موضوع پایدار به‌طور همزمان است- عرضه کالا به بهترین شکل را تضمین می‌کند که آن هم به خاطر رنگ قهوه‌ای رو و کناره‌های مقوای آن است. رنگ قهوه‌ای- رنگ مقوای بازیافت شده- ایده طبیعی بودن ماده اولیه بسته‌بندی را تبلیغ می‌کند.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Corporate Gift Box 2017

مالک نام تجاری: Nestle

تولیدکننده مقوا: Iggesund

بسته‌بندی باکیفیت و پیچیده حمل‌ونقلی از فیبر به دست آمده از مقوای بازیافتی تولیدشده تا چهار لیوان Murano دست‌ساز را نگه دارد. چالش اصلی ثابت کردن لیوان آب به انتهای لیوان بود و تضمین این‌که لبه نازک لیوان با بسته‌بندی تماسی پیدا نمی‌کند. آزمایش سقوط نشون داد که لیوان بدون آسیب سالم خواهد بود.

 

 

برنده/ غذاهای خشک و نوشیدنی

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Simply Cook

داوطلب: The Alexir

تولیدکننده جعبه: The Alexir

مالک نام تجاری: ُSimply Cook

طراح ساختاری: Path/The Alexir

طراح گرافیکی: BrandB

تولیدکننده مقوا: WestRock

 

نظر هیات داوران:

کمک به مصرف‌کنندگان برای انتخاب مواداولیه برای پختن یک بشقاب غذا در منزل چیز جدیدی نیست اما این نوع ارایه آن را جذاب‌تر کرده است و مصرف‌کنندگان جذب آن شده‌اند. علاوه بر گرافیک‌های رنگی، جاذبه اشتهاآور و داستان محصول، همگی بسته‌ای جذاب را در اختیار شما می‌گذارند.

نگرش Simply Cook به مصرف‌کننده امکان می‌دهد تا یک غذای باکیفیت رستورانی را در منزل با دستور پختی آسان تهیه کند. طراحی نیاز دارد تا جذاب باشد. نخستین قدم در این راه مهم‌‌ترین آن بود. بسته‌ها نیاز داشتند تا بسیار کاربردی و در عین حال بسیار رقابتی باشند. امکانات تا و چسب‌زنی ویژه‌ای لازم بود تا چنین شکلی همانند کتاب خلق شود. بسته، به مصرف‌کننده امکان دیدن دستور پخت را به راحتی می‌دهد.

 

 فینالیست‌ها

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Durel Moortgat

تولیدکننده جعبه: Smurfit Kappa

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof

در این مورد طراحی خلاقانه تنها برای یک ارایه جذاب نبود بلکه کاربردی کردن محصول را نیز سبب شد. جعبه می‌تواند به راحتی و سرعت و به شکلی کاربردپسند سرهم شود و محصول را به نمایش بگذارد. ساختار محکم می‌تواند بطری‌های سنگینی را تحمل و حمل کند. برای راحتی، جعبه‌ها به صورت مسطح ارسال می‌شوند.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Nespresso 16 Cups

نام مالک تجاری: Nestle

طراح مقوا: Iggesund

لیوان‌های Nespresso به‌عنوان یک محصول لوکس به فروش می‌رسند. مهمترین مشکل، قرار دادن تعداد لیوان‌های بیشتر درون یک بسته‌بندی کوچک بود. بسته از دو بخش تشکیل شده است. هر کدام از لیوان ها در فرم‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا هم در فضا صرفه‌جویی شود و هم دید بهتری از محصولات به مشتری ارایه دهد. این چالش فرصتی خوب برای بهبود  عملکرد لجستیکی این بسته بود.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: ASDA Qube

مالک نام تجاری: ASDA

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

هم تیوب سخت متداول و هم تیوب پلاستیکی برای کارکردهایی همچون نوشیدنی و شیرینی‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرند. مکعب از مواد متالایز با مرکب با حداقل مهاجرت چاپ شده، که ایمنی غذا را در پی داشته باشد.

 

 

 

 

برنده/ شیرینی‌جات

 

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Booja-Booja Six Truffle

داوطلب: Coveris

تولیدکننده جعبه: Coveris

مالک نام تجاری: Booja-Booja

طراح ساختاری: Booja-Booja

تولیدکننده مقوا: ُStora Enso

 

نظر هیات داوران:

ترکیبی از رنگ‌های روشن، راحتی در باز و بسته کردن و ارایه عالی شکلات‌ها نظر هیات داوران را به خود جلب کرد. به اینها تگ درونی جعبه برای ارتباط بهتر با خریداران را هم اضافه کنید.

بسته‌بندی برای شکلات Booja-Booja به گونه‌ای طراحی شد تا تجربه‌ای لوکس، باکیفیت و غنی را برای مصرف‌کننده به ارمغان آورد. بسته‌بندی به گونه‌ای طراحی شد تا هم نهایت جذابیت در قفسه را داشته باشد و هم کارکرد بالا در عین سادگی برای مصرف و به‌کارگیری مواداولیه کمتر را نیز مدنظر داشته باشد. سیستم درب به دقت طراحی شد تا بستن و باز کردن راحت را تضمین کند. تولید از یک ورق، جعبه‌ها را دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی کرد. چاپ بر طرفین، به‌کارگیری تزیین فویل و طراحی عالی این جعبه را به بسته‌ای لوکس تبدیل نمود.

 

 

فینالیست‌ها

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Pure Chocolate exclusive

مالک نام تجاری: Pure Chocolate

تولیدکننده مقوا: Kotkamills Oy

این سری از جعبه‌های اختصاصی برای انواع تافل‌های شکلاتی برای 100مین سال تاسیس Lativa طراحی شد تا نمایشی از جواهرات سنتی مورد استفاده در یک کار هنری باشد. این سری شامل سه جعبه در طرح‌های مختلف برای ایجاد حس وطن‌دوستانه است که همگی برای نصب و پرکنی آسان دستی طراحی شده‌اند.

 

 

 

  بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Soft Toy & Shell Egg

مالک نام تجاری: Mondelez International  

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

پروژه، ترکیب دو بخش در جعبه یک تکه برای بسته‌بندی محصولات ایکونیک انگلیسی بود. Cadbwy Dairy و Peter Rabbit. این دو محصول نیاز به محافظت از فساد و نیز شکنندگی بودند. بسته دارای برچسب اطمینان است تا محصول جعل نشود.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Cote d’Or Grifting

مالک نام تجاری: Mondelez International

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof

بسته ویژه برای ایجاد اشتیاق و جذابیت برای همه. ساختار خلاقانه گرافیکی همراه با فویل‌کوبی داغ، این فیل را به دنیا معرفی کرده است. بر روی قفسه، بسته‌بندی با شکل غیرمعمول خود و چاپ بی‌نظیرش، جلوه‌گری می‌کند. با بستن دوباره بسته می‌توانید شکلات‌ها را تازه نگه دارید و هر دفعه تازه مصرف کنید.

 

 

 

برنده/ بهداشت شخصی و دارویی

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Berlin-Chemie-Menarini

داوطلب: rlc Packaging group

تولیدکننده جعبه: rlc Packaging group

طراح ساختاری: rlc Packaging group

تولیدکننده مقوا: International Paper

 

نظر هیات داوران

کاملا ساده، نحوه ارتباط با مصرف‌کنندگان بود که تحسین داوران را برانگیخت. جلوه‌های چاپی و خطوط رنگی در ترکیب با گرافیک مینیمال به این بسته کمک کرد تا به مصرف‌کننده تفهیم شود این محصول چه کاری انجام می‌دهد. نکته کلیدی تاثیر پیکتوگرام‌های هولوگرافیک بود.

چنین پرداخت چشم‌نوازی معمولا کمتر در بسته‌بندی‌های دارویی به چشم می‌خورد. این بسته استانداردهای جدیدی را پایه‌گذاری کرد. داروها باید بتوانند توجه مصرف‌کنندگان را به نقطه فروش جلب کنند به ویژه بخش بدون نسخه. تقریبا غیرممکن است که بسته‌بندی جذاب توجه خریدار را جلب نکند. هنگامی که بسته در دستان شما قرار گرفت، خرید آن چندان دور از دسترس نیست. جلوه سه‌بعدی بر روی وجه اصلی به سرعت جلب توجه می‌کند، از طرف دیگر در برابر جعل نیز، کالا را محافظت می‌کند. لنزها به دقت به مواد متالیک اضافه شده‌اند. طراحی به خوبی از نوع محصول خبر می‌دهد.

 

 

فینالیست‌ها

 

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده: Soleko-Queen’s Oros

مالک نام تجاری: Soleko

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

این محصول لوکس اغلب درون یک جعبه عالی تولید شده از پلاستیک یا سایر مواداولیه سخت، بسته‌بندی می‌شوند. برای هماهنگ شدن با طراحی مدرن و جذاب، مقوا انتخاب شد و نتیجه کاملا نمایانگر ارزش محصول و نیز کاری شیک برای استفاده در فضای شهری بود. جعبه از 4 جز ساخته شده است: جعبه، سینی، نگهدارنده و پنجره. درون درب آهنربا کار گذاشته شده تا بازوبسته کردن را راحت‌تر کند.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Retcaff Rapid Energy Tabs

مالک نام تجاری: Retcoff

تولیدکننده مقوا: Stora Inso

محصول خلاقانه نیاز به بسته‌بندی خلاقانه نیز دارد. این بهترین تعریف برای این بسته‌بندی کوچک اما عالی است. انرژی خالص و سریع قرص‌ها که ناشی از کافئین و تورین و جذب مستقیم آن‌ها از طریق دهان است به خوبی در بسته‌بندی و گرافیک آن نمایان است. سه نوع لاک و برجسته‌کاری ویژه، به این بسته‌بندی جلوه‌ای ویژه داده و بسته از لحاظ عملکرد نیز قابلیت‌های خوبی دارد.

 

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Maria Galland Paris

مالک نام تجاری: Maria Galland International

تولیدکننده مقوا: Iggesund

بسته‌بندی چندتکه تصویرسازی بی‌نظیری دارد اما اصل موضوع هنگامی است که باز می‌شود. هنگامی که روکش برداشته می‌شود، بخش پایینی تویی مقوایی به شکل یک گل در رنگ‌ها و الگوهای مختلف باز می‌شود و محتویات ارزشمند بسته را به نمایش می‌گذارد. همچنین زیبایی بی‌نظیر محصول را.

 

 

 

برنده: غذاهای راحتی

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Pop Up Cup

داوطلب: Snel

تولیدکننده جعبه: Snel

مالک نام تجاری: Fonkels

طراح ساختاری: Aad Hoekstra

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

 

نظر هیات داوران:

هوشمندانه، تعریف کوتاهی از این بسته است. راهی عالی برای مقوا تا نوشیدنی گازدار را عرضه ند و مشکل ظروف چندلایه نوشیدنی‌ها را حل کند. ظاهر و جنس آن جدید و اقتصادی به نظر می‌آید. فیلم درونی نوشیدنی را نگه می‌دارد و تا زمان مصرف کاملا بسته را دربندی می‌کند. نکته کلیدی این است که فیلم و جعبه به راحتی برای بازیافت از هم جدا می‌شوند.

لیوانی برای آینده

میلیاردها لیوان نوشیدنی در هر سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع تاثیر بسیاری بر محیط‌زیست می‌گذارد. نه به خاطر مواداولیه مورد استفاده برای تولید، بلکه بیشتر به خاطر این‌که اغلب دورانداخته می‌شوند.

Pop Up Cup لیوانی عالی برای نوشیدنی در حال حرکت است. این لیوان آینده‌ای جدید را برای نوشیدنی‌های خنک در حال حرکت و نیز تحویل در منزل ترسیم می‌کند. استفاده اش آسان و ضدچکه است و می‌توان آن را با نی استفاده کرد. طراحی ترکیبی از جعبه‌های مقوایی و پاکت پلاستیکی است. دو بخش لیوان از هم جدا می‌شوند و می‌توان هر کدام را استفاده جداگانه کرد. این ظرف نیاز به درب پلاستیکی ندارد.

 

 

 

فینالیست‌ها

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده: Hof2Home

مالک نام تجاری: Lambweston /Meijer

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

برای نخستین بار این امکان فراهم شده تا مشتریان بتوانند سیب‌زمینی سرخ کرده ترد را درب منزل تحویل بگیرند.

شکل بسته‌بندی پس از نظرخواهی از مشتریان انتخاب شد و درب روی آن نیز برای این است که سیب‌زمینی‌ها بیرون نریزند. به خاطر ضریب پیچیده الگوی سوراخ‌ها در کناره‌ها و درب ظرف، شکل دودکش برای آن انتخاب شد تا رطوبت سیب‌زمینی‌ها به گونه‌ای خارج شود که تا 20 دقیقه ترد بمانند.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Nando’s Take Away

مالک نام تجاری: Nando’s

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof karton

بسته‌بندی بیرون بر Nando’s به دقت درخصوص میراث برند و محصول اطلاع‌رسانی می‌کند- برجسته، طبیعی و شاد. بازگشت بسیار خوبی به خاستگاه آن یعنی افریقای جنوبی دارد. قلب‌های برجسته شده بر این تاکید می‌کنند که این محصول با عشق تولید شده است. پشت بسته‌بندی با شعارهای بانمک چاپ شده است. این بسته‌بندی زیست تخریب‌پذیر و قابل بازیافت است.

 

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده: Burgerista Pommes Box

مالک نام تجاری: Burgerista Pommes Holding

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof-Karton

جعبه به راحتی تبدیل به یک بشقاب برای خوردن سیب‌زمینی سرح‌کرده می‌شود. در هنگام باز کردن، جعبه مانند یک گل می‌شکند و مصرف‌کننده می‌تواند از خوردن سیب‌زمینی‌ها لذت ببرد. طرح ساختاری تا حد ممکن ساده است. بسته‌بندی یک تکه که به سادگی سرهم می‌شود بدون چسب و انبارداری آن هم بسیار ساده است. این جعبه کاملا قابل بازیافت است.

 

 

 

برنده/ غیرغذایی

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده: Inkanto

داوطلب: Posson Packaging

تولیدکننده جعبه: ITF PLV37

مالک نام تجاری: َArmor

طراح ساختاری: Thibault Palluau

تولیدکننده مقوا: International Paper

 

نظر هیات داوران:

شکل این جعبه به سرعت نگاه را به سمت خود جلب می‌کند اما با دقت بیشتر خواهیم دید که شکل آن مدولار است و می‌تواند اندازه‌های مختلف داشته باشد در این ساختار تمام تکه‌های این شش‌ضلعی باید از طریق یک مهندسی هوشمندانه، در یکدیگر قفل شوند. گرافیک‌های رنگی ساختار را کامل می‌کند و محصول، نهایی می‌شود.

مشتری به دنبال بسته‌ای خاص بود که بتوان آن را متناسب با تعداد محصول مطابقت داد و یک بسته را برای تمام محصولات استفاده کرد. بسته‌بندی می‌تواند در تعداد 2، 3 یا 6 تولید شود. در هنگام ترکیب بسته‌های دوتایی به شکل الماس، سه‌تایی به شکل ذوزنقه و در شش‌تایی به یک شش‌ضلعی تبدیل می‌شوند.

از آنجایی که این بسته‌ برای بازاری کوچک است، داشتن تنها یک نوع بسته‌بندی باعث کاهش ضایعات می‌شود. تمام عناصر بر روی یک ورق چاپ می‌شوند: تسمه، دستگیره و بسته. تنها نیاز به یک دور چاپ و یک فرآیند دای‌کات است. میزان مقوای مورد نیاز نیز کاهش می‌یابد.

 

 

 

فینالیست‌ها:

 

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده: Luckys-Natural Bricks

مالک نام تجاری: Luckys

تولیدکننده مقوا: Mayr-Melnhof

صندوق بازی بچه‌ها کاملا قابل بازیافت، بدون چسب و عاری از پلاستیک است. بسته‌بندی محکم که باز کردنش برای بچه‌ها آسان است ایده‌آل برای جمع‌کردن آجرهای بازی است و نیز می‌توان از آن به‌عنوان جعبه حمل یا اسباب‌بازی نیز استفاده کرد: پایدار، کاربرپسند که 100درصد ویژگی‌های محتویاتش را نمایش می‌دهد. بسته‌بندی به صورت تخت ارسال و سپس نصب می‌شود.

 

 

   بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

نام تجاری شرکت‌کننده:  SpeedE Packaging for wiha

مالک نام تجاری: Wiha Werkzeuge

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

ترکیب پرداخت و ورنی نرم و برجسته‌کاری لوگو به این بسته‌بندی مقوایی جلوه دیداری منحصربه‌فردی داده است که به خوبی کیفیت بالای محصول درونش را نمایان می‌کند. در هنگام باز کردن، تویی که دسته پیچ‌گوشتی را نگه می‌دارد، از جای خود بلند می‌شود و خریدار را شگفت‌زده می‌کند. بسته‌بندی نه‌تنها با خلاقیتش باعث جلب توجه می‌شود بلکه می‌تواند در حمل‌ونقل نیز به خوبی از محصول حفاظت کند.

 

 

 

برنده/ غذاهای منجمد

 

بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Zoe & Zazu Goat

داوطلب: Model

تولیدکننده جعبه: Model

مالک نام تجاری: Emmi Schweiz

طراح ساختاری: Reto Furcer، Model

طراح گرافیکی: Sophie Griffiths

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

 

نظر هیات داوران:

سادگی ساختار نخستین موضوعی است که در این بسته پنیر به چشم می‌خورد. با باز کردن معرفی محصول و دربستن مجدد همه چیز بر جای خود قرار می‌گیرد. نکته مهم دیگر این است که نه‌تنها تمام پنل‌های کناری برای ارتباط با مصرف‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه چاپ داخلی نیز برای رساندن قصه محصول به کمک می‌آید. ایجاد ارتباط و برقراری دیالوگ عنصری کلیدی برای خرید و تشویق مصرف‌کنندگان است.

اغواگری در این بسته خلاقانه در نخستین قدم نگاه را می‌رباید و داستان برند را می‌گوید. دو بز به نام‌های ZaZu و Zoe بهترین تبلیغ برای پنیر تهیه شده از شیر بز هستند. درون بسته داستان ادامه دارد. طراحی جذاب که با مکانیزم حرفه‌ای دستگیره همراه شده است. اجزای بسته‌بندی بدون چسب کنار هم نگه داشته می‌شوند و یک باله برای دربندی مجدد دارند. چاپ روی جعبه با مرکب‌های دارای مهاجرت اندک و به روش 8 رنگ انجام می‌شود که بر روی آن برجسته‌کاری، یووی مات و ورنی براق می‌خورد. برای محافظت از پنیرها از داخل، لمیناسیون PET انجام شده است.

 

 

فینالیست‌ها

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Mimosa-Lactogal

مالک نام تجاری: Lactogal

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

بسته از یک ساختار ساده و سنتی مثلثی تشکیل شده است. این کار منجر به ایجاد تصویری بهتر با توضیحی کامل از خانواده محصول شده است با کاهش مصرف مواد اولیه باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و بازیافت بهتر شده است. شکل ساختار جذابیت درون قفسه را تضمین می‌کند.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Divino Marmande

مالک نام تجاری: Cualin

تولیدکننده مقوا: RDM Group

تفاوت و مزیت اصلی این طراحی بسیار خاص، سفارشی کردن حمل و ارایه محصول در نقطه فروش در تکه‌های کوچک و منفرد مقواست. ویژگی اصلی این است: آسانی در نصب بسته در خطوط تولید به عنوان مقوای یک‌تکه، دستگیره‌ای که فضای داخلی را به دو بخش تقسیم می‌کند و سیستم خودکار قفل کردن دیواره‌های کناری.

 

 

 بسته‌بندی مواد گوشتی, جعبه‌های مقوایی, بسته‌های پلاستیکی, لیوان‌های پلاستیکی, procarton2018، طراحی بسته بندی

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Tetilla Three Travelers

مالک نام تجاری: Dairylac

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

این بسته‌بندی پایدار، خلاقانه و کاربردی پنیر و به‌گونه‌ای طراحی شده تا بهترین چهره از برند و خاستگاه محصول را به نمایش بگذارد. ساختار به گونه‌ای است که پنیر در وسط است و از دیواره‌ها فاصله دارد. بسته‌بندی‌های مشابه برای این نوع پنیر اغلب از پلاستیک تولید شده‌اند.