هنر بسته بندی: اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی فرآورده های پروتئینی حلال و صنایع وابسته از 15 تا 18 آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود. برگزارکننده این نمایشگاه، آقای هرمز مهبد مدیر عامل هلدینگ تجارت فراسو است که برای اطلاع از کم و کیف نمایشگاه، گفت و گویی را با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می آید:

 

نمایشگاه فرآورده های پروتئینی حلال, هرمز مهبد, هلدینگ تجارت فراسو, فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی, انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران, صنعت بسته بندی, بسته بندی

استقبال از اولین نمایشگاه محصولات پروتئینی حلال امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟ تعداد شرکت های غرفه دار داخلی و خارجی را به تفکیک توضیح بفرمایید. فعالان و تولید کنندگاندر چه زمینه هایی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند؟

در اولین دوره این نمایشگاه بیش از 500 متر مربع غرفه گذاران خارجی از 12 کشور و بیش از 1900متر غرفه گذاران داخلی که شامل تولید کنندگان و فعالان این صنعت هستند، ضمن اعتماد به این نمایشگاه حضور خود را قطعی کرده اند. تا به این لحظه تعداد غرفه گذاران داخلی 63 شرکت و تعداد غرفه گذاران خارجی 21 شرکت از فعالان در صنعت پروتئینی، گوشت و محصولات پروتئینی در نمایشگاه حضور دارند.

 

چه امکاناتی برای حضور بیشتر غرفه داران در نمایشگاه فراهم کرده اید. لطفا توضیح دهید.

دربازاریابی گسترده بین المللی برای جذب غرفه گذاران می توانم مواردی را به اختصار ذکر کنم: 

 – برگزاری سمینار رونمایی و معرفی نمایشگاه MeatEx به تولیدکنندگان و فعالان ایرانی در محل هتل پارسیان آزادی

–  برگزاری غرفه اطلاع رسانی MeatEx در نمایشگاه بین المللی تخصصی تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی در فرانکفورت (IFFA) ، نمایشگاه شماره یک صنعت پروتئینی در دنیا

 – برگزاری سمینار معرفی صنعت پروتئینی ایران و فرصت سرمایه گذاری، معرفی نمایشگاه MeatEx در روز سوم نمایشگاه IFFA با همکاری جناب آقای دکتر افلاکی دبیر انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران و اعزام خبرنگار از خبرگزاری فودنا برای پوشش خبری غرفه و سمینار مذکور به نمایشگاه IFFA در شهر فرانکفورت .

 – معرفی نمایشگاه MeatEx در استانبول با همکاری نماینده شرکت نمایشگاه های فرانکفورت در ترکیه

–  همکاری با مجله آلمانی (Fleisch Wirtschaft) بزرگترین نشریه صنعت گوشت دنیا، برای پوشش خبری نمایشگاه در کشور آلمان با نسخه آلمانی و در سرتاسر دنیا با نسخه انگلیسی

– همکاری با مجله Meating Point Magazine بزرگترین نشریه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا برای پوشش خبری نمایشگاه MeatEx

 – همکاری با نشریه اقتصاد سبز برای پوشش خبری نمایشگاه MeatEx در ایران

– همکاری با نمایشگاه Worldfood آذربایجان

 – بازدید از نمایشگاه Gulfood دبی ، Worldfood باکو و Halal Expo مسکو برای مارکتینگ و بازاریابی در کشورهای منطقه

–  اعلام نمایشگاه در سایت های اطلاع رسانی معتبر نمایشگاهی

–  ارایه وب سایت به روز نمایشگاه ’www.iranmeatex.com‘ به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی

 – اعلام روز 4 نمایشگاه به عنوان روز ارتباط مصرف کننده با تولید کننده به منظور بررسی نظرات مصرف کنندگان و میزان رضایت آنان برای افزایش اعتماد مصرف کنندگان

آیا هیات های تجاری به نمایشگاه دعوت شده اند ؟ لطفا به طور کامل توضیح دهید.

میزبانی از هیات های تجاری از کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، لبنان، آذربایجان، رومانی، ترکیه و لهستان  و مذاکرات با برخی کشورهای دیگر نیز در برنامه های نمایشگاه گنجانده شده است.

لطفا در مورد برنامه های جانبی نمایشگاه نیز توضیح بفرمایید.

– استفاده از برنامه همتایابی تجاری برای تنظیم قرار ملاقات هدفمند برای بازدیدکنندگان

–  تنظیم جلسات B2B در زمان و محل نمایشگاه برای هیات های تجاری و غرفه گذاران

 – برگزاری سمینارهای آموزشی با همکاری آکادمی نمایشگاه فرانکفورت، اتحادیه قصابان آلمان در روز دوم

نمایشگاه

–  برگزاری سمینارهای آموزشی با همکاری انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران جناب آقای دکتر افلاکی، انجمن صنعت بسته بندی مواد پروتئینی کشور جناب آقای دکتر رسولی ، انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی، سازمان دامپزشکی کشور و دفتر حلال وزارت جهاد کشاورزی بر روی موضوعات و استانداردهای مورد نیاز ورود محصولات پروتئینی به ایران، مجوز های حلال مورد تایید ایران و استانداردهای تولید محصولات فرآوری شده در ایران