هنر بسته بندی: گویا قرار است که از این پس نمایشگاهی در ایران را مطابق با روشهای نوین برگزاری نمایشگاهها در دنیا شاهد باشیم. نمایشگاه گوشت، مواد پروتئینی و ماشین آلات وابسته در نخستین دوره برگزاری، نشانههایی از تحول خواهی در این بخش را از خود نشان داده است. امید میرود که با تجربه اندوزی از این دوره، نمایشگاهی موفقتر را در آبان امسال شاهد باشیم. هرمز مهبد در گفت و گو با هنر بسته بندی از هدفهای بزرگش در برپایی این نمایشگاه میگوید./ اکرم قدرت
استقبال از نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی میکنید؟ تعداد شرکتهای غرفهدار داخلی و خارجی را به تفکیک توضیح بفرمایید.
با توجه به دستاوردهایی که در بعد بینالمللی و داخلی ناشی از حضور و استقبال غرفهگذاران ایرانی و بینالمللی کسب شد و نیز حمایتهای انجمنهای مرتبط و صاحبان نشریات تخصصی از نمایشگاه در نخستین دوره MeatEx توانستیم این نمایشگاه را بهعنوان یک نمایشگاه با کیفیت در صنعت پروتئینی در خاورمیانه مطرح کنیم. همچنین با توجه به اینکه در منطقه، نمایشگاه دیگری در این زمینه برگزار نشده، نمایشگاه فوق بهعنوان یک نمایشگاه منطقهای برای تامین نیازهای بازارهای خاور میانه شناخته شد. خوشبختانه استقبال از دومین دوره نمایشگاه MeatEx فراتر از انتظار ما بود، بهطوریکه تا به این لحظه موفق شدیم3700 مترمربع ثبتنام از طرف شرکتهای داخلی و بینالمللی داشته باشیم که برای نمایشگاهی که دومین دوره برگزاری خود را در پیش دارد آمار قابل قبولی است.
چه امکاناتی برای حضور بیشتر غرفهداران در نمایشگاه فراهم کردهاید. لطفا توضیح دهید.
– در بعد داخلی، برگزاری سمینار سالانه نمایشگاه برای بررسی دستاوردهای دوره قبل و اهداف دوره جدید در دستور کار تیم اجرایی نمایشگاه است. همچنین ارتباط مستقیم با اتحادیهها و سازمانهای ذیربط و مرتبط بهصورت مستمر انجام میشود. در عین حال به منظور بالا بردن درصد موفقیت غرفهگذاران داخلی در نمایشگاه، بازارهای هدف آنان به ما اعلام میشود و تمرکز اصلی ما بر استقبال از هیاتهای بازدید و خریدان مهم بازارهای هدف غرفهگذاران داخلی است. همچنین ارتباط با اتحادیهها و انجمنهای بینالمللی مرتبط با تولید محصولات حلال از دیگر اهداف اصلی نمایشگاه MeatEx محسوب میشود، در همین رابطه ارتباطات خوبی با سازمانها و اتحادیههای کشورهای همسایه برقرار کردیم و از طریق این اتحادیهها و سازمانها نمایشگاه به خوبی در حال اطلاعرسانی در کشورهای مورد نظر هست.
در بعد بینالمللی نیز با توجه به حضور غرفهگذاران بینالمللی بهخصوص در بخش صنعت، برگزاری جلسات B2B و همتایابی تجاری مابین غرفهگذاران خارجی و سازمانها، اتحادیهها و انجمنها و شرکتهای ایرانی مهمترین فعالیتی هست که تیم اجرایی نمایشگاه بروی آن متمرکز است.
نمایشگاه امسال در مقایسه با سال قبل چه تفاوتهایی دارد؟
بهطور یقین در بحث برگزاری نمایشگاه رشد و پیشرفت هر ساله یک نمایشگاه از مهمترین اهداف مجری نمایشگاه است. بنابراین هدف ما برگزاری نمایشگاهی بهتر و موفقتر نسبت به دوره قبل است. به همین دلیل، نقطه ضعفهای دوره قبل نمایشگاه را از غرفهگذاران و بازدیدکنندگان جویا شدیم و سعی در برطرف کردن آن داشتیم مواردی مانند سالن بهتر، اطلاعرسانی دقیقتر و منسجمتر از ابتدای فعالیت بروی دومین دوره نمایشگاه لحاظ شده است
یکی از نقاط قوت دوره قبل، برگزاری سمینارها و ورکشاپهای مرتبط و علمی بود. در دوره دوم نمایشگاه نیز تعداد این سمینارها ورک شاپها بیشتر و با موضوعات متنوعتر برگزار خواهد شد. استفاده از برنامه همتایابی تجاری بهصورت آزمایشی در دوره قبل انجام شد بازخوردها بسیار خوبی را از این برنامه داشتیم و این برنامه برای امسال هم تقویت شده است. علاوه بر این، برای دومین دوره نمایشگاه تمهیداتی را برای ارتباط مستقیم مصرفکننده نهایی و تولیدکنندگان در نظر گرفتیم تا تولیدکنندگان بتوانند از نظرات مصرفکنندگان بهصورت مستقیم بهرهمند شوند.
برای بازدید بیشتر و بهتر از نمایشگاه چه تبلیغات و تمهیداتی انجام شده است؟
کاملا واضح و روشن است برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر تبلیغات و اطلاعرسانی حرف اول را میزند به همین خاطر ارتباط ما با نشریات و خبرگزاریهای مرتبط بهصورت مستمر ادامه دارد بهطور مثال امسال با نشریه هنر بستهبندی بهعنوان یک نشریه صاحب سبک، بهصورت اختصاصی همکاری را در رابطه با بخش بستهبندی نمایشگاه را آغاز کردهایم.
استفاده از بیلبوردها و استرابردهای تبلیغاتی در سطح شهر از چند ماه قبل از نمایشگاه بهصورت دورهای مد نظر است. در زمینه بینالملل هم همانطور که گفته شد از امکاناتی که انجمنها و سازمانهای مرتبط در اختیار ما قرار میدهند استفاده خواهیم کرد.
آیا هیاتهای تجاری به نمایشگاه دعوت شدهاند؟ لطفا بهطور کامل توضیح دهید.
صددرصد هیاتهای تجاری از کشورهای همسایه خواهیم داشت همانگونه که در دوره قبل 22 هیات تجاری از 22 کشور مختلف از نمایشگاه بازدید کردند، امسال هم این رویه ادامه خواهد داشت ولی با توجه به فاصله زمانی زیادی که تا زمان نمایشگاه باقی مانده، بسیار زود است که بخواهیم در رابطه با هیاتهایی که از کشورهای همسایه به نمایشگاه اعزام خواهند شد صحبتی داشته باشیم. تمامی اطلاعات دراینباره در آینده از طریق وبسایت رسمی نمایشگاه www.iranmeatex.com و کانال تلگرام به مخاطبان و علاقهمندان این نمایشگاه قرار خواهد گرفت.
همچنین متقاضیانی که تمایل به داشتن جلسات تجاری و B2B با هیاتهای دعوت شده به نمایشگاه را دارند میتوانند تقاضای خود را با ستاد نمایشگاه در میان گذاشته و یا از پرتال همتایابی تجاری در سایت نمایشگاه استفاده کنند تا هماهنگی لازم برای تنظیم جلسات صورت گیرد.
لطفا اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.
برگزار کننده، غرفهگذار و بازدیدکننده سه رکن اساسی یک نمایشگاه هستند که یک هدف مشترک را دنبال میکنند هدف مشترک موفقیت در نمایشگاه است. موفقیت یک مجری و درنهایت موفقیت یک نمایشگاه در گرو موفقیت غرفهگذاران و بازدیدکنندگان است. به تعبیر دیگر موفقیت صددرصدی حاصل یک تلاش و نقطه نظر گروهی است.
بنابراین خواستار حضور حداکثری تمامی تولیدکنندگان، فروشندگان و فعالان صنعت گوشت، فرآوردههای گوشتی و صنایع وابسته کشور هستیم. همچنین از هرگونه پیشنهادات و انتقادات از دوره قبل و راهکاری برای برگزاری هرچه بهتر و موفقتر نمایشگاه MeatEx 2017 استقبال میکنیم. شکی نیست که استفاده از نقطه نظر و درخواستهای هر یک از غرفهگذاران یا بازدیدکنندگان میتواند برگزارکنندگان را در رسیدن به هدف اصلی خود که همان برگزاری نمایشگاهی موفق است یاری رسانند.
همچنین در صورتی که تولیدکنندهای درخواست هیات تجاری از کشور خاصی را داشته باشد میتواند مراتب را به ستاد نمایشگاه اعلام کند تا ستاد رایزنیهای لازم را با سازمان توسعه تجارت، رایزنهای اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مورد نظر و نیز با سازمانها و اتحادیههای مرتبط در کشور را شروع کند. در نظر داشته باشید فعالیت نمایشگاه MeatEx در زمینه صنعت گوشت ایران است.
برای شما آرزوی موفقیت میکنم.