هنر بسته بندی: شركتهاي توليدكننده محصولات آرايشي پيشرفتهاي اندكي در كاهش اثر گلخانهاي ناشي از توليد بستهبنديهاي خود داشتهاند.
تحقيقات Organic Monitor نشان داده است كه اغلب پيشرفتها در طراحي بومآرايي (ecodesign) بسياري از نامهاي تجاري با كاهش مواداوليه بستهبندي به وسيله تغيير در ساختار طراحي اتفاق افتاده است. يكي از اين شركت Natura Brasil است كه محصولات آرايشي SOU را با 70 درصد كاهش در مصرف پلاستيك ظرف سخت بستهبندياش اما با همان حجم سابق روانه بازار كرده است. همانطور كه در نسخه جديد Sustainable Cosmetics Summit آمده است، اغلب تغييرات در طراحي بستهبندي در جهت كاهش مواداوليه بستهبندي رخ داده است. برخي پيشرفتها نيز در بخش مواداوليه بستهبندي اتفاق افتاده است. برخي از نامهاي تجاري مواد اوليه پايدار بستهبندي مانند بامبو و چوب را جايگزين پلاستيكها كردهاند. هزينه بالاي مواداوليه و روشهاي ناكافي دفن ضايعات، پلاستيك را تبديل به ماده اوليهاي با تاثير بالا بر محيطزيست كرده است. پلاستيكهاي پايه گياهي به خاطر ويژگي زيست تخريبپذير بودن در حال ايفاي نقشي كليدي در صنايع آرايشي است. شركتهايي همچون Procter & Gamble در حال استفاده از پليمرهاي هايبريد هستند تا بر محدوديتهاي بيوپلاستيكها فايق آيند. بستهبندي جديد آنها از بيوپليمري است كه از چوب نيشكر توليدشده است.
اطلاعات تكميلي در sustainaldecometicsssummit.com