هنر بسته بندی/ اکرم قدرت: نشست مطبوعاتی برگزاری هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک که قرار است 16 دی ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برپا شود، در محل انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران برگزار شد.

 

  بسته بندی, نشست مطبوعاتی برگزاری هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک, محمد رضا مونسان, تولید کنندگان صنایع پلاستیک, جشنواره صنعت پلاستیک, شرکت ملی پتروشیمی, سازمان توسعه تجارت, اداره استاندارد, انجمن صنایع همگن پلاستیک, مرتضی شهرابی, پژمان قنبری, احسان منشی عضو هیات مدیره انجمن,

در این نشست، ابتدا محمدرضا مونسان نایب رییس انجمن، هدف از برگزاری این جشنواره را رقابت سالم بین تولید کنندگان صنایع پلاستیک و تشویق مدیران موفق اعلام کرد. وی ضمن معرفی اعضای برگزارکننده جشنواره، مرتضی شهرابی به عنوان دبیر انجمن و مهدی پور قاضی رییس هیات داوران جشنواره صنعت پلاستیک معرفی کرد.

مونسان افزود: در سال های 80 تا 89 جشنواره صنعت پلاستیک در 7 دوره برگزار شد که با وقفه‌ای چهار ساله هشتمین دوره آن در دی ماه امسال به همت انجمن صنایع همگن پلاستیک برگزار خواهد شد.وی برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر این جشنواره را با همکاری خبرنگاران و رسانه های تخصصی خواستار شد.

در ادامه این نشست رییس هیات داوران جشنواره، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سالم بین تمامی فعالان صنایع پلاستیک را هدف جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: در لایحه خروج از رکود صنعتی، واحدهای نمونه می توانند از تسهیلات بانکی بهتری بهره مند شوند. بنابراین همه واحدهای این صنعت می توانند دستاوردهای خود را عرضه کنند.

مهدی پورقاضی گفت: ارزیابی کاندیداها بر اساس نظرات و ارزیابی هیات داوران که متشکل از نمایندگان صنایع غیر فلزی، شرکت ملی پتروشیمی، اداره استاندارد، سازمان توسعه تجارت، دانشگاه ها و همچنین نمایندگان انجمن های ذیربط، فعالان و نشریات مرتبط است، انجام می‌شود.

 وی از تغییرات نسبی سوالات پرسشنامه در هیات داوران خبر داد و تصریح کرد: انتخاب واحدها و مدیران نمونه صنعتی ، صادراتی، سبز، ماشین سازان و قالب سازان برپایه فاکتورها و معیارهای لازم صورت می گیرد که مدیران واحدهای نمونه می توانند علاوه بر دریافت جوایز در جشنواره از تسهیلات خوب بانکی نیز برخوردار شوند.

پور قاضی، عدم اطلاع رسانی مناسب برای برگزاری جشنواره را یکی از نقاط ضعف انجمن عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته، برخی از مدیران و فعالان صنایع پلاستیک از نبود اطلاع رسانی لازم و مناسب گلایه مند بودند که امسال با برگزاری نشست اصحاب رسانه قصد داریم تا از همه واحدهای تولیدی برای حضور در این جشنواره دعوت کنیم.

وی ادامه داد: رقابت وقتی معنا پیدا می کند که تعداد کاندیداها قابل توجه باشند. از این رو، افراد باید خودشان کاندیدا شوند تا بتوانند در معرض انتخاب قرار بگیرند و در این رابطه هیچ منعی وجود ندارد علاوه بر این، اسپانسری شرکت ها هیچ نقشی در انتخاب مدیران آنان ندارد.

دبیر انجمن جشنواره هشتم صنعت پلاستیک در این نشست، خواستار همکاری رسانه های مرتبط برای اطلاع رسانی واحدهای پلاستیکی در خصوص برگزاری این جشنواره شد و گفت: انجمن صنایع همگن پلاستیک بانی جشنواره برای ایجاد رقابت سالم و سازنده بین همکاران و مدیران صنعت مذکور است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فاکتورهای لازم داوری برای این جشنواره بر چه اساسی طراحی شده، خاطرنشان کرد: فاکتورها و معیارهای داوری برای همه واحدها شناخته شده است به طوری که تلاش خواهیم کرد تا متناسب با شرایط روز صنعت طراحی و ارایه شود.

وی عضویت در انجمن را یکی از فاکتورهای ضروری در جشنواره دانست و افزود: بهبود و ارتقای کیفیت کالا، رشد گردش مالی، سوالات مهم مرتبط مدیریتی و … از دیگر شاخص های انتخاب واحد نمونه به شمار می رود.

مرتضی شهرابی، پژمان قنبری را به عنوان مدیر بازاریابی جشنواره معرفی کرد و افزود: جشنواره بهترین فرصت و مکانی است که حامیان مالی جشنواره می توانند محصولات و تولیدات خود را ارایه کنند.وی گفت: سعی ما بر این است که با هر برگزاری جشنواره، نقاط ضعف موجود را برطرف کنیم و این تفاوت در7 دوره برگزاری کاملا مشهود است.

احسان منشی عضو هیات مدیره انجمن، صنعت پلاستیک را مهمترین و کارآمدترین صنعت در کشور نام برد و افزود: این صنعت به دلیل داشتن زیر ساخت های مناسب نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد به طوری که می توان این صنعت را به عنوان موثرترین صنعت در توزیع ثروت مثال زد در نتیجه برپایی جشنواره می تواند به گسترش اشتغال زایی و توزیع ثروت نیز بیانجامد. وی اضافه کرد: معرفی واحدهای نمونه می تواند باعث ایجاد انگیزه و الگوبرداری واحد های دیگر شود.

در پایان این نشست مدیر بازاریابی جشنواره به فرصت های تبلیغاتی جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: حامیان مالی این جشنواره در سه گروه درجه 1،2 و3 و یا سه دسته ی طلایی، نقره ای و برنزی تقسیم شده اند که هر کدام از مزیت های تعریف شده ای برخوردارند.

پژمان قنبری تاکید کرد: جشنواره مذکور فرصت مناسبی است تا مدیران با یک سرمایه گذاری اندک بهترین فرصت ها را برای ارایه محصولاتشان فراهم کنند به طور مثال به حامیان درجه 1 کانتری برای عرضه تولیداتشان، درجه 2 ارایه خدماتی مانند مصاحبه مطبوعاتی و استفاده از لوگوی آنها  و درجه 3، امکان مصاحبه در نشریات جشنواره داده می شود.

شایان ذکر است این نشست با پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران به پایان رسید