هنر بسته بندی: Amcor Rigid Plastics یکی از پیشگامان ساخت بستهبندی پلاستیک سخت برای غذا، نوشیدنی، مشروبات الکلی، صنایع بهداشتی و مراقبت شخصی و خانگی جایزه Grandes Cases de Embalagem (مسابقه بستهبندی برزیل) را به خود اختصاص داد. Amcor برای طراحی مبتکرانه بطری نوشیدنیهای غیرالکلی کوکاکولا، قوطی چاشنی و ادویه Unilever و ظرف شامپو Johnson & Johnson جایزه بستهبندی را از آن خود کرد.
این رقابت برای ارزشگذاری به کار شرکتهایی است که برای بهینه کردن عناصر طراحی بستهبندی و بهبود عملکرد و اجرای آن نزد شرکتها و مشتریان تلاش میکنند. شرکتکنندگان براساس مشخصات و ویژگیهای کلیدی مثل کاهش مواد؛ تولید آنلاین، کاهش هزینه، نو آوری، ارزش؛ طراحی، تاثیرات بر محیطزیست و… مورد قضاوت قرار گرفتند.
Amcor به دلیل ارتقا پریفورم PET برای بطریهای 200 میلی لیتری نوشیدنی غیرالکلی (CSD) مثل کوکالا شناخته شده است، این ماده جدید در مقایسه با نوع 6/20 گرمی قبلی، 15g وزن دارد و تقریبا 33درصد سبکتر است، از دست دادن CO2 را کاهش میدهد و حداقل طول عمر محصول درآن 63 روز است. با افزایش دستاوردهای طراحی، میزان استرس و حرکت مولکولی بهینه میشود و کاهش وزن موجب تداوم عملکرد و اجرا میشود. با کاهش مواد، قابلیت بازیافت بطری افزایش پیدا میکند و انرژی مورد نیاز برای تولید و تاثیرات زیست تخریب پذیرآن کاهش پیدا میکند.
از Amcor به خاطر به طراحی ظرفهای وارونه چاشنی برای محصولات Unilever’s Hellmann نیز تقدیر به عمل آمد. بطریهایی با گنجایش 350 میلی لیتری (قبلا 21 گرمی) و 175 میلی لیتری (قبلا 17 گرمی) و مقاوم در برابر گرما. اصلیترین مسئله هم تراز کردن درب بیضی شکل با قالب بطری بود. Amcor از (FEA) finite element analysis برای هماهنگی پریفورم و طراحی کلی در جهت افزایش هماهنگی با خط بادکنی و پرکنی استفاده کرد.
Amcor همچنین بطریهای PET با 50 درصد مواد اولیه بازیافتی (PCR) برای شامپو بچه Johnson & Johnson را نیز معرفی کرده بود. در این بطری، 50 درصد رزین PCR استفاده شده است که باعث کاهش اثر گلخانهای تا 27 درصد میشود.
اطلاعات بیشتر در www.amcor.com