هنر بسته بندی: سازمان توسعه تجارت ایران در راستای ماموریت خود در حوزه توسعه و ترویج بستهبندی محصولات صادراتی و رفع موانع موجود و بهمنظور افزایش سطح کیفی و کمی صادرات و با هدف ارتقای کیفیت بستهبندی محصولات داخلی در بازارهای بینالمللی در نظر دارد پایگاه دادهای از اطلاعات طراحان فعال در حوزه بستهبندی رابه منظور برقراری ارتباط بهتر این عزیزان با صنعت و ایجاد بازارهای نو بستهبندی جمعآوری و تدوین کند. بدینوسیله از کلیه طراحان، صاحبنظران، تولیدکنندگان، دانشجویان و دیگر فعالان در حوزه بستهبندی دعوت میشود در این اقدام مشارکت به عمل آورند.
اهداف فراخوان
– جمعآوری فهرست طراحان بستهبندی کشور و آثار ایشان
– شناسایی استعدادها و قابلیتهای بالقوه و بالفعل در زمینه طراحی و تولید بستهبندی
– جمعآوری راهکارهای عملی در حوزه طراحی بستهبندیهای داخلی و صادراتی
– برقراری ارتباط بین طراحان بستهبندی و تولیدکنندگان و بازارهای موجود و جدید
– ترویج و فرهنگسازی استفاده از طراحی ایدههای نو در بستهبندی محصولات
– سهولت در اطلاعرسانی گردهماییها و رویدادهای آتی
– ارایه آموزشهای هدفمند به طراحان بستهبندی
مرحله نخست:
1) دریافت فرم خام ثبتنام متقاضیان از طریق پورتال سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir، تکمیل و ارسال فرم به پست الکترونیکی packaging.tpo.ir@gmail.com
– لازم به ذکر است، این فرم شامل مختصری از فعالیتهای گذشته و سوابق طراح باید باشد.
2) ارسال تصاویر نمونههای قبلی طراحی بستهبندی متقاضیان.
مرحله دوم
1) برگزاری جلسات هماهنگی، هماندیشی و اتاق فکر ویژه افراد متخصص در حوزههای مختلف
2) برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی بازاریابی و ارایه ایدههای جدید در بستهبندی برای افرادی که حایز صلاحیت باشند.
3) معرفی طراحان به تولیدکنندگان برای طراحی بستهبندی
– قابل ذکر است اجرای مفاد مرحله دوم به صلاحدید و انتخاب سازمان توسعه صادرات انجام خواهد گرفت و لزوما تکمیل فرمثبتنام، حقی را برای متقاضیان به وجود نمیآورد.
مقررات و شرایط عمومی شرکت در فراخوان:
– شرکت برای عموم با هر پایه تحصیلی وهنری آزاد است.
– تکمیل فرم توسط شرکتکننده و ارسال آن به دبیرخانه همراه با تصویر اثر یا آثار مربوطه
– تکمیلکننده فرم باید همان صاحب اثر باشد؛ بدین مفهوم که اشخاص حقیقی مدنظر این فراخوان هستند.
– در تکمیل خلاصه سوابق، آثاری که کپی باشند پذیرفته نمیشوند و ضرورتی ندارد حتما در حوزه خاصی باشند.
– آثار ارسالشده توسط شرکتکنندگان به منزله اعلام مالکیت معنوی آثار و نمونهها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عواقب حقوقی آن برعهده طراح است.
– کلیه حقوق مادی و معنوی اثر برای صاحب اثر محفوظ خواهد بود.
نکاتی درباره روش ارایه آثار
– تصاویر باید به گونهای باشند که بستهبندیها به خوبی دیده شوند و حداکثر در 3 تصویر از چند زاویه، بستهبندی و نحوه عملکرد آن به خوبی نمایش داده شود.
– تصاویر باید واضح و با نورپردازی مناسب آماده شوند و پسزمینه بستهبندی به صورت ساده با رنگی متفاوت از خود بسته باشد.
– هر طرح باید توضیحاتی را درخصوص نحوه کار، شیوه برخورد، دستور کار طراحی، چگونگی ارتباط با مخاطب و کلیه مواردی که میتواند به بهتر معرفی کردن بستهبندی و نمایش آن کمک کند را حداقل در 3 و حداکثر در 15 سطر به همراه داشته باشد.
چه درخواستهایی بررسی نخواهند شد
– نمونهبرگهایی که ناقص بوده و یا دستور کار و توضیحاتی ندارند.
– طرحهایی که موازین شرعی، قانونی واخلاقی در آنها رعایت نشده باشد.
– فرمهایی که حاوی آثاری باشند که از نمونههای موجود در بازار (ایرانی و یا خارجی) کپیبرداری شده باشند.
مهلت ثبتنام متقاضیان:
تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ اول اردیبهشت 1395
نشانی دبیرخانه و محل نمایش آثار
تهران- بزرگراه شهید چمران- محل دایمی نمایشگاههای بینالمللی تهران- سازمان توسعه تجارت ایران- سالن 16- دفتر امور بنگاهها
تلفن: 2262581، 22662651 و 22663876 فاکس: 22664103 و 22662581
پست الکترونیکی packaging.tpo.ir@gmail.com
دفتر امور بنگاهها
گروه بستهبندی و برند
نمونه برگ ثبتنام و ارسال آثار
– برای ارسال آثار میبایست فرم زیر را به همراه 3 تصویر از بستهبندی در زوایای مختلف بستهبندی تکمیل کرده و درایمیل ارسالی خود اضافه نمایید.
– توجه داشته باشید تکمیل کلیه این بخشها الزامی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نام و نامخانوادگی
————————————————————————————————
سال تولد شماره شناسنامه تلفن ثابت
————————————————————————————————
تلفن همراه پست الکترونیک وبسایت
————————————————————————————————
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدرس
– آیا تاکنون در کلاسهای آموزش بستهبندی یا دورههای آموزشی مرتبط شرکت نمودهاید؟ مشخصات آن را بیان نمایید.
– آیا تاکنون در مسابقه، نمایشگاه یا جشنوارهای شرکت کردهاید؟
– آیا تاکنون نمونه تولیدشده داشتهاید؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
– آیا تاکنون پروژه طراحیشده داشتهاید؟
عنوان اثر (نام کالا)
————————————————————————————————
سال طراحی گروه کالایی:
————————————————————————————————
سفارشدهنده/ شرکت تولیدی و نام تجاری
————————————————————————————————
مدیر هنری/طراح شرکت مجری چاپ یا تولید بسته فن تولید
————————————————————————————————
همکاران دیگر (با ذکر نوع همکاری)
————————————————————————————————
دستور کار/ توضیحات طرح (شامل فرایند و روند طراحی، گروه مخاطب، دستور کار و خواسته سفارشدهنده و سایر موارد مرتبط به طراحی بستهبندی)
تاریخ وامضاء