هنر بسته بندی: سازمان توسعه تجارت ایران در راستای ماموریت خود در حوزه توسعه و ترویج بسته‌بندی محصولات صادراتی و رفع موانع موجود و به‌منظور افزایش سطح کیفی و کمی صادرات و با هدف ارتقای کیفیت بسته‌بندی محصولات داخلی در بازارهای بین‌المللی در نظر دارد پایگاه داده‌ای از اطلاعات طراحان فعال در حوزه بسته‌بندی رابه منظور برقراری ارتباط بهتر این عزیزان با صنعت و ایجاد بازارهای نو بسته‌بندی جمع‌آوری و تدوین کند. بدین‌وسیله از کلیه طراحان، صاحب‌نظران، تولیدکنندگان، دانشجویان و دیگر فعالان در حوزه بسته‌بندی دعوت می‌شود در این اقدام مشارکت به عمل آورند.

 

شبکه طراحان بسته‌بندی, سازمان توسعه تجارت ایران, طراحی بسته‌بندی, طراحی و تولید بسته‌بندی, بسته‌بندی‌های داخلی و صادراتی,

اهداف فراخوان

– جمع‌آوری فهرست طراحان بسته‌بندی کشور و آثار ایشان

– شناسایی استعدادها و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل در زمینه طراحی و تولید بسته‌بندی

– جمع‌آوری راهکارهای عملی در حوزه طراحی بسته‌بندی‌های داخلی و صادراتی

– برقراری ارتباط بین طراحان بسته‌بندی و تولیدکنندگان و بازارهای موجود و جدید

– ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده از طراحی ایده‌های نو در بسته‌بندی محصولات

– سهولت در اطلاع‌رسانی گردهمایی‌ها و رویدادهای آتی

– ارایه آموزش‌های هدفمند به طراحان بسته‌بندی

 

مرحله نخست:

1) دریافت فرم خام ثبت‌نام متقاضیان از طریق پورتال سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir، تکمیل و ارسال فرم به پست الکترونیکی packaging.tpo.ir@gmail.com

– لازم به ذکر است، این فرم شامل مختصری از فعالیت‌های گذشته و سوابق طراح باید باشد.

2) ارسال تصاویر نمونه‌های قبلی طراحی بسته‌بندی متقاضیان.

 

مرحله دوم

1) برگزاری جلسات هماهنگی، هم‌اندیشی و اتاق فکر ویژه افراد متخصص در حوزه‌های مختلف

2) برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بازاریابی و ارایه ایده‌های جدید در بسته‌بندی برای افرادی که حایز صلاحیت باشند.

3) معرفی طراحان به تولیدکنندگان برای طراحی بسته‌بندی

– قابل ذکر است اجرای مفاد مرحله دوم به صلاحدید و انتخاب سازمان توسعه صادرات انجام خواهد گرفت و لزوما تکمیل فرم‌ثبت‌نام، حقی را برای متقاضیان به وجود نمی‌آورد.

 

مقررات و شرایط عمومی شرکت در فراخوان:

– شرکت برای عموم با هر پایه تحصیلی وهنری آزاد است.

– تکمیل فرم توسط شرکت‌کننده و ارسال آن به دبیرخانه همراه با تصویر اثر یا آثار مربوطه

– تکمیل‌کننده فرم باید همان صاحب اثر باشد؛ بدین مفهوم که اشخاص حقیقی مدنظر این فراخوان هستند.

– در تکمیل خلاصه سوابق، آثاری که کپی باشند پذیرفته نمی‌شوند و ضرورتی ندارد حتما در حوزه خاصی باشند.

– آثار ارسال‌شده توسط شرکت‌کنندگان به منزله اعلام مالکیت معنوی آثار و نمونه‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عواقب حقوقی آن برعهده طراح است.

– کلیه حقوق مادی و معنوی اثر برای صاحب اثر محفوظ خواهد بود.

 

نکاتی درباره روش ارایه آثار

– تصاویر باید به گونه‌ای باشند که بسته‌بندی‌ها به خوبی دیده شوند و حداکثر در 3 تصویر از چند زاویه، بسته‌بندی و نحوه عملکرد آن به خوبی نمایش داده شود.

– تصاویر باید واضح و با نورپردازی مناسب آماده شوند و پس‌زمینه بسته‌بندی به صورت ساده با رنگی متفاوت از خود بسته باشد.

– هر طرح باید توضیحاتی را درخصوص نحوه کار، شیوه برخورد، دستور کار طراحی، چگونگی ارتباط با مخاطب و کلیه مواردی که می‌تواند به بهتر معرفی کردن بسته‌بندی و نمایش آن کمک کند را حداقل در 3 و حداکثر در 15 سطر به همراه داشته باشد.

 

چه درخواست‌هایی بررسی نخواهند شد

– نمونه‌برگ‌هایی که ناقص بوده و یا دستور کار و توضیحاتی ندارند.

– طرح‌هایی که موازین شرعی، قانونی واخلاقی در آنها رعایت نشده باشد.

– فرم‌هایی که حاوی آثاری باشند که از نمونه‌های موجود در بازار (ایرانی و یا خارجی) کپی‌برداری شده باشند.

مهلت ثبت‌نام متقاضیان:

تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ اول اردیبهشت 1395

نشانی دبیرخانه و محل نمایش آثار

تهران- بزرگراه شهید چمران- محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران- سازمان توسعه تجارت ایران- سالن 16- دفتر امور بنگاه‌ها

تلفن: 2262581، 22662651 و 22663876                   فاکس: 22664103 و 22662581

پست الکترونیکی packaging.tpo.ir@gmail.com

دفتر امور بنگاه‌ها

گروه بسته‌بندی و برند

 

 

نمونه برگ ثبت‌نام و ارسال آثار

– برای ارسال آثار می‌بایست فرم زیر را به همراه 3 تصویر از بسته‌بندی در زوایای مختلف بسته‌بندی تکمیل کرده و درایمیل ارسالی خود اضافه نمایید.

– توجه داشته باشید تکمیل کلیه این بخش‌ها الزامی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نام و نام‌خانوادگی

————————————————————————————————

سال تولد                                    شماره شناسنامه                                       تلفن ثابت

————————————————————————————————

تلفن همراه                                  پست الکترونیک                                       وب‌سایت

————————————————————————————————

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آدرس

 

– آیا تاکنون در کلاس‌های آموزش بسته‌بندی یا دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت نموده‌اید؟ مشخصات آن را بیان نمایید.

 

– آیا تاکنون در مسابقه، نمایشگاه یا جشنواره‌ای شرکت کرده‌اید؟

 

– آیا تاکنون نمونه تولیدشده داشته‌اید؟

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

– آیا تاکنون پروژه طراحی‌شده داشته‌اید؟

عنوان اثر (نام کالا)

————————————————————————————————

سال طراحی                                            گروه کالایی:

————————————————————————————————

سفارش‌دهنده/ شرکت تولیدی و نام تجاری

————————————————————————————————

مدیر هنری/طراح                                      شرکت مجری چاپ یا تولید بسته                  فن تولید

————————————————————————————————

همکاران دیگر (با ذکر نوع همکاری)

————————————————————————————————

دستور کار/ توضیحات طرح (شامل فرایند و روند طراحی، گروه مخاطب، دستور کار و خواسته سفارش‌دهنده و سایر موارد مرتبط به طراحی بسته‌بندی)

تاریخ وامضاء