هنر بسته بندی: رویداد امسال همزمان با نمایشگاه های Printpack ( ویژه فناوری های چاپی)، FOOD-TECH (فناوری های مواد غذایی و نوشیدنی ) و Sweet Tech ( شیرینی و شکلات ) برگزار می شود . استانبول به عنوان مرکز فعالیت تجاری در اقتصادهای در حال رشد همچون اروپای جنوبی ، شمال آفریقا ، خاورمیانه ،روسیه و منطقه CISشناخته می شود.
ارزش صنعت بسته بندی در ترکیه در حدود 16 میلیارد دلار است که بر طبق پیش بینی ها قرار بود در پایان سال 2014 به 19 میلیارد برسد .هدف گذاری این کشور برای رقمی حدود 30 میلیارد دلار در سال 2023 است . با جمعیت 76 میلیون نفر، ترکیه 17مین اقتصاد بزرگ دنیاست. در دوره گذشته این نمایشگاه 1292 غرفه از 41 کشور حضور داشتند.
عمده فعالیت های حاضر در این رویداد شامل ماشین آلات بسته بندی ، تولیدات بسته بندی، فرآیندهای بسته بندی ،بازیافت و لجستیک و انبارداری می شود. ارزش سفارش های انجام شده در نمایشگاه سال گذشته بالغ بر 300 میلیون دلار بوده است.
در ادامه به برخی از آمار نمایشگاه بیستم اشاره می شود.
93% از غرفه داران راضی بودند
85% از غرفه داران فروش در این نمایشگاه را تجربه کردند
95% از غرفه داران تمایل به حضور در نمایشگاه امسال را داشتند
90% از غرفه داران بر این باور بودند که باز دید کننده هدف مناسب را ملاقات کردند
13% از غرفه داران کالایی با ارزش بیش از 100 هزار دلار را فروختند
45428 نفر از بازدید کنندگان اهل کشور ترکیه و 5355 نفر از خارج این کشور در نمایشگاه حضور داشتند.
در مجموع از 93 کشور جهان آمار جغرافیایی بازدید کنندگان به شرح زیر است:
32% بالکان – اروپای شرقی
17% اروپای غربی
17%خاور میانه
15% خاورمیانه – آسیای غربی (همراه با روسیه)
9% آفریقا
7/5% قفقاز
2% آسیای شرقی- پاسفیک
5/0% آفریقای شمالی و جنوبی
عمده مشاغل بازدید کنندگان به قرار زیر بوده است :
23% مالک/شریک
4% طراحی
20% فروشنده /بازیاب
3% کنترل کیفیت
17% تولید
2% سرمایه گذار
11% CEO/MD
1% روابط عمومی
8% R&D
آمار بازدید کنندگان به ترتیب تعداد به شزح زیر است :
بوسنی و هرزوگوین مقدونیه
مصر مراکش
گرجستان روسیه
یونان صربستان
ایران تونس
اردن
10کشور نخست از لحاظ تعداد غرفه داران از این قرار بودند:
ایتالیا147 شرکت، آلمان 89 شرکت ، چین 42 شرکت، امریکا 34 شرکت ، فرانسه 27 شرکت ، انگلستان 23 شرکت، تایوان 22 شرکت، هلند 22 شرکت ،هند 20 شرکت و سوئیس16 شرکت.