تغییر در تقاضا و اولویت مصرف‌کنندگان برای استفاده از محصولات سالم و با کیفیت منجر به ابداعات و تغییر مواد مختلف بسته‌بندی شده است. به دلیل نقش مهم بسته‌بندی نسبت به حفاظت محصول در برابر اثرات عوامل محیطی، این امر در صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد. ارتباط با مشتری به‌عنوان یک ابزار مناسب بازاریابی توسط بسته‌بندی تامین می‌شود. در ضمن امکان استفاده ساده‌تر و سریع‌تر را برای مصرف‌کننده فراهم می‌آورد و شامل محصولات در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف است. 

{phocadownload view=file|id=265|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}