در سال‌های اخیر بین کالاهای مصرفی آرایشی و بهداشتی و عطر، محصولات آرایشی با رشد ثابت در بخش پوستی آرایشی، رشد سریعی داشته و فروش بسته‌بندی آرایشی تقریبا 6/13 میلیارد دلار در سال 2004 برآورد شده که بیانگر رشد 10درصدی در سال 2003 است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2009 با رشد نرخ سالانه 4/6درصد به 5/18میلیارد دلار برسد. بسته‌بندی پلاستیکی حدود دو سوم فروش بسته‌بندی آرایشی بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد و بقیه را که حدود 15درصد است بسته‌بندی فلزی و شیشه‌ای شامل می‌شود.

{phocadownload view=file|id=155|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}