هیات داوران
هیات داوران متشکل از طراحان، صاحبان نامهای تجاری، خردهفروشان و نیز تولیدکنندگان مقوا و جعبه بود. این تضمین میکرد که نیازهای چرخه تامین نیز مورد توجه قرار گیرد. ملاکهای قضاوت شامل مواردی همچون طراحی گرافیک و ساختار، تکنیکهای تولید، اقتصادی بودن، اکولوژی، خلاقیت، راحتی، پیام برند، تاثیر تبلیغاتی، تحریک به خرید و… بود.
Satkar Gidda از Sieberthead (رییس هیات داوران)
Dr. Janet Shipton از Packknack
Lette Krekels از Carrefour Belgium
Wilfried Duivenvoorden از Unilever
Tom Garsed از Graphic Packaging International
Peter klein از Sprokkelhorst
برندگان
ALOMIA- ORGANIC HAIR CARE
نام تجاری شرکتکننده: Alomia- Organic hair care
نام طراح: Marie Falk, Lisa Dahlstrom, Henrik Bergquist
بدون پلاستیک
«ما میخواستیم در تمام مراحل از تولید گرفته تا استفاده و بازیافت پایدار فکر کنیم و پلاستیک را مورد استفاده قرار ندهیم. موضوع دیگر اینکه ضایعات محصول را نیز کاهش دهیم. ما راجع به بازار هدف بسیار فکر کردیم و اینکه اطرافمان چگونه به نظر میرسد، همه با این نگرش که چگونه میتوانیم بقیه را تحت تاثیر قرار دهیم. این جایزه فرصتی استثنایی برای داشتن تماسهای جدید و یادگیری درخصوص جعبهها بود.»
نظر هیات داوران
ایدهای خلاقانه، از لحاظ حرفهای انجامپذیر که درون قفسه خواهد درخشید به خاطر معرفی بینظیری که از محصول ارایه خواهد کرد آن هم با داشتن پتانسیل بالای برندینگ. نگرشی بسیار پایدار است و نشان از کاری عمیق میدهد. سلسلهای از کارهای مجزا که بر روی هم تفکری صحیح را شکل دادند.
DIP & EAT BOX
نام تجاری شرکتکننده: Dip & Eat Box
نام طراح: Semih Arslan
جذاب برای خوردن
جعبه که برای بردن غذاهای آماده و سیبزمینی سرخ کرده طراحی شده، راهکاری جدید برای مصرف غذا و سس با یکدیگر است. دو ظرف در یک بسته وجود دارد که حداقل چسب یا سایر موارد چسبنده در آنها به کار رفته است که موضوعی مهم برای تولید و استفاده بهینه از منابع است. محصول را میتوان با یک حرکت ساده سر هم کرد.
نظر هیات داوران
ایدهآل برای فستیوالها. این جعبه پاسخی مناسب به این نیاز است. بهکارگیری آن نیز بسیار ساده است. داوران آن را دوست داشتند چراکه مهندسی ناب مقوا بود- راهکاری حرفهای که تا پیش از این دیده نشده بود.
LA PAPP WINDOW BLINDS
نام تجاری شرکتکننده: La Papp Window birds
نام طراح: Anna Kaufmann
طراحیهای جداگانه
«هدف من کاهش مصرف پلاستیک در محصولات بود و اینکه از انعطافپذیری جعبه نهایت استفاده را ببرم. از آنجایی که همگی آنها بهطور معمول یک شکل به نظر میآیند، این ایده به ذهن من آمد که پنجرههای جدیدی را در بسته طراحی کنم. امکان اجرای طرحهای مجزای متفاوت به کمک ماشینهای چاپ و برشزنهای لیزری وجود داشت.»
فینالیستها
ANYTINE WITH ME
نام تجاری شرکتکننده: Anytine with me
نام طراح: Kaori Agematsu
تند «Anytime with me» بسته قابل حملی کوچک برای فلفل و نمک است. استفاده از آنها در سفره غذا، پیکنیک و موارد مشابه بسیار ساده است. شما میتوانید برای جلوگیری از ریخته شدن اتفاقی محتویات در کیفتان، بسته به شکل قوطی کبریت باز میشود. بسته شکلی منحصربهفرد مانند ساعت شنی دارد.
نظر هیات داوران
راهکاری خوب برای بستهای که خوب کار میکند و میتوان آن را به همه جا برد.
FOODNOOK
نام تجاری شرکتکننده: Foodnook
نام طراح: Anna Kapi
بر روی یک نخ
یک لانه تغذیه پرندگان مدرن شده که با تخم آفتابگردان پر شده است. فرآیند نصب ساده است و تمام محتویات نیز همراه آن است. این اجزا شامل یک جعبه و طناب میشود. با کشیدن طناب در نقاطی که مشخص شده، جعبه تبدیل به لانه غذارسان پرنده میشود. با این روش به خوبی میتوانید به پرندههایتان غذا دهید.
نظر هیات داوران
نگرشی چیرهدستانه برای غذا دادن به پرندگان با کاهشی قابل توجه در مصرف مواداولیه. حمل آن ساده و تبدیل آن به صورت خودکار انجام میشود. ساختار میتواند برای هدفهای گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد.
HAPPINATE
نام تجاری شرکتکننده: Happinate
نام طراح: Birgit Zuckerhut
هدف مراقبت از کودکانی بود که همیشه از واکسیناسیون میترسند. روکش سرنگها باید برای کودکان جذاب باشد و کمی آنها را بخنداند به گونهای که فکر کردن نسبت به درد یا هر تجربه دیگری در هنگام واکسن زدن را فراموش کنند. نام Happinate از ترکیب happy و vaccinate ساخته شده است. این همان چیزی است که محصول برایش تولید شده است.
نظر هیات داوران
نگرشی بسیار خلاقانه- درمان با چهره مبدل- در مجموع نوآوری محض.
KNICKERBOXERS
نام تجاری شرکتکننده: Knickerboxers
نام طراح: Emanuel Moser
مینیمالیستی
بستهبندی ساده، کارکردی و پایدار برای لباس زیر که در نگاه اول تمام چیزی که مشتری میخواهد بفهمد را به او نشان میدهد. جعبه یک جفت لباس زیر را در خود جای داده و شکل لباس زیر را به خود گرفته است.
برشهای کناری بلافاصله به خریدار نشان میدهند که چه چیزی مهم است: رنگ، شکل و پارچهای که لباس از آن تولید شده. قاب درون جعبه لباس زیر را در خود نگه میدارد و تضمین میکند که از درون جعبه لیز نخورد. طراحی ساده و حداقلی همه چیزی را که میخواهید در نگاه اول به شما میدهد.
نظر هیات داوران
ساختار به خوبی با محتویات هماهنگ شده و ارزشافزودهای ایجاد کرده است. برندینگ دوجنسیتی، معرفی خوبی از محصول کرده است، جذابیت در عین سادگی.