برندینگ یا به اصطلاح امروز برندسازی! برند یا نام تجاری! متاسفانه برای برخی از واژهها در زبان فارسی معادلهای درست و به جایی استفاده نشده. از معروفترین این واژهها که امروزه بسیار رایج شده واژه «نام تجاری» به جای واژه «BRAND» است. پروسه برندینگ در طول سال ها، بسیار هوشمندانه و برنامهریزی شده سعی دارد تا از یک محصول، خدمت، شخص، نام تجاری و… برند به وجود بیاورد. رفتاری یکسان و قابل انطباق بر بینش مخاطب و نیاز او، شاید اصلیترین و مهمترین قسمت این پروسه طولانی را تشکیل دهد.
{phocadownload view=file|id=281|text=دانلود متن کامل مقاله|target=b}