هنر بسته بندی: بازار جهانی جعبه‌های مقوایی ارزشی بیش از 100میلیارد دلار در سال 2020 خواهد داشت و در حدود 47میلیون تن مصرف را تجربه خواهد کرد.

 

 

بازار 87میلیارد دلاری برای جعبه‌های مقوایی تحت تاثیر درخواست آسیای پاسیفیک قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که تغییرات بیش از این باشد. بر طبق آخرین برآوردها سهم بازار جهانی این بخش از جهان از 52درصد حجم مصرفی در سال 2014 به بیش از 60درصد در بازار سال 2020 خواهد رسید. نکته کلیدی در افزایش چنین برتری، رشد در تقاضا از چین است که سهم خود را در بازار از 31درصد سال 2010 به 49درصد 2020 خواهد رساند که با شبه‌قاره هند با مصرف کلی 6درصد در همان سال تعقیب می‌شود.

تحقیق جدید موسسه Smithers Pira- آینده جعبه‌های مقوایی تا 2020- نشان می‌دهد که محصولات حافظ سلامتی بزرگترین بخش از بازار مصرف جعبه‌های مقوایی را تشکیل می‌دهند که به وسیله تنباکو دنبال می‌شود و این دو صنعت هستند که با موثرین چالش‌ها در مصرف جعبه‌های مقوایی مواجه می‌شوند. سایر تاثیرات شامل به اوج رسیدن تقاضا برای بسته‌بندی در محصولات خانگی است.

نیاز جهانی به وسایل کوچک الکتریکی شامل گوشی‌های هوشمند، موتور محرک مصرف مینی‌فلوت و بسته‌بندی جعبه مقوایی است درحالی که در بخش قطعات خودرو و خودساز (DIY) شاهد عقب‌نشینی خواهیم بود. محبوبیت غذاهای خشک به خصوص در آسیا، تقاضای جدیدی را برای جعبه‌های مقوایی ایجاد می‌کند و پیشرفت‌های تدریجی در چرخه توزیع و گسترش سوپرمارکت‌ها در این منطقه باعث تحریک مصرف جعبه‌های مقوایی در کاربردهایی همچون غذاهای منجمد می‌شود.

 

این تحقیق تصریح می‌کند که چرخه تولید فعلی در این بازار شاهد فشار همواره پایداری از سوی خریداران برای همسویی با تکنیک‌های خلاقانه فرآیندها و طراحی‌های جدید خواهد بود تا برخی مالکان ناپایدار برندها را قادر سازد که بتوانند محصول خود را در قفسه‌های به شدت رقابتی فروشگاه‌ها متمایز سازند. به‌طور مرتب، کانورترها و چاپخانه‌داران، مواجه با سرمایه‌گذاری‌های جدید در فناوری‌های چاپی خواهند بود که رنگ‌های بیشتر و پرداخت تاثیرگذار همانند فویل‌کوبی داغ، برجسته‌کاری ورنی نقطه‌ای و مانند اینها را فراهم می‌کنند.

نتیجه نهایی بسیاری از تاثیرها و گرایش‌ها، بازاری رو به رشد خواهد بود و طبق پیش‌بینی‌ها مصرف نهایی این نوع بسته‌بندی مقوایی در حدود 5 درصد در سال 2015 افزایش داشته است.