در راستای تاثیرگذاری بیماری کووید19 و تغییر رفتار و اولویت‌های مصرف‌کنندگان سه چالش کلیدی وجود دارد که صنعت تولید غذا و بسته‌بندی در هنگام تعیین استراتژی برای مواجهه با این بیماری، باید آنها را در نظر گیرد. بر پایه تحقیقی که Gurus FMCG انجام داده، این سه چالش به عبارت زیر هستند:

– اعتماد درخصوص ادعاهای تضمین ایمنی کالا

– تضمین ارزش کالا و جلوگیری از استفاده بیش از حد بسته‌بندی

– ادعاها درخصوص پایداری باید قابل اعتماد باشد و به هیچ عنوان گمراه‌کننده نباشد.

 

 

 

مصرف‌کنندگان در زمینه مختلفی نگران بسته‌بندی در دوران کووید19 هستند؛ اگرچه نگرش‌ها در جهت‌های مثبتی در حال تغییر است. 40درصد از مصرف‌کنندگان جهانی ابراز داشتند که آنها درک درستی از بسته‌بندی به واسطه همه‌گیری کرونا یافته‌اند. تغییر مثبت از آنجایی اتفاق افتاده که مصرف‌کنندگان می‌خواهند غذاهای آنها از ویروس محافظت شوند. 7 نفر از هر 10 مصرف‌کننده معتقد است که بسته‌بندی غذا را ایمن نگه می‌دارد.

مصرف‌کنندگان همچنین عادت‌های غذایی و نوشیدنی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار داده‌اند که آن هم به خاطر نگاهشان به سبک زندگی سالم تر است. از آنجایی که سطوح بالای توجه به فرمولاسیون محصول و سلامتی‌بخشی آن می‌شود، مصرف‌کنندگان توجه زیادی به بسته‌بندی خواهند داشت چراکه آن هم باید سلامت‌محور باشد. 47درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که نگران جایگاه و نگهداری غذایشان هستند چراکه مواد شیمیایی در بسته بندی می‌تواند به درون موادغذایی نفوذ کند.

تحقیق FMCG Gurus همچنین نشان می‌دهد که در سرتاسر جهان حداقل یک نفر از دو نفر مصرف‌کننده (47درصد) معتقد است که برای محصولی پول خواهد داد که بسته‌بندی‌اش تاثیر زیست‌محیطی کمتری داشته باشد. 58 درصد از آنان نگران عواقب زیست‌محیطی ناشی از همه‌گیری کرونا هستند. تحقیق همچنین تصریح می‌کند که مصرف‌کنندگان اعتماد بیش از حد به ادعای پایداری برندهای بسته‌بندی ندارند.

Green Washing یا همان فریب افکار عمومی با اطلاعات غلط درخصوص تاثیرات زیست‌محیطی یک محصول، باعث نگرانی عمده مصرف‌کنندگان شده است.