هنر بسته‌بندی: نمایشگاه Gulfood Manufacturing 2016، بزرگترین نمایشگاه تولید، فرآوری بسته‌بندی، لجستیک و مواد اولیه غذایی در خاورمیانه، از تاریخ 17 تا 19 آبان 1395 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد.

 

 

نمایشگاه Gulfood Manufacturing 2016, فرآوری بسته‌بندی, لجستیک و مواد اولیه غذایی در خاورمیانه, مرکز تجارت جهانی دبی, Ingredients Middle East, ProPack Middle East, Logistics Solutions Middle East, پایداری و سودآوری در چرخه توزیع غذا

دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه معتقدند که انتخاب، خرید و تجهیز تنها گام نخست برای یک واحد تولیدی است. استفاده صحیح از تجهیزات، بهبود دستورالعمل تولید محصول، محاسبه دقیق هزینه‌ها، محاسبه نمودار سود و… از دیگر مسایلی است که مشتریان می‌توانند به واسطه حضور و تماس نزدیک با تولیدکنندگان در طی برگزاری نمایشگاه، به آن دست یابند. مرکز تجارت جهانی دبی به‌عنوان سازماندهی‌کننده نمایشگاه می‌گوید که این رویداد چیزی بزرگتر از صرفا نمایش محصول است. «تولید و توزیع‌کنندگان به گامی فراتر از نمایش‌های سنتی و متداول محصول رسیده‌اند و توجه خود را به تمام جنبه‌های چرخه توزیع صنعتی داده‌‌اند. خلاقیت و اتوماسیون، مهمترین و پرتوجه‌ترین موضوعات در نمایشگاه امسال خواهند بود. Gulfood Manufacturing یک آکادمی است برای متخصصین غذایی که به دنبال آگاهی از تغییرات و نگرش‌های پرسرعت بازار هستند.»

در خلال برگزاری این نمایشگاه، صنعتگرانی از 52 کشور جهان در قالب 1500 غرفه آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 20درصد بزرگتر شده است و 13 سالن از مجموعه تجارت جهانی دبی را به خود اختصاص داده‌ است. Gulfood Manufacturing به سه بخش تخصصی تقسیم می‌شود: Ingredients Middle East، برای عرضه بهترین و کاربردی‌ترین مواداولیه و محصولات فله‌ای، همچنین آخرین خلاقیت‌ها و طعم‌ها. ProPack Middle East که ماشین‌آلات و تجهیزات بسته‌بندی و فرآوری را پوشش می‌دهد  و Logistics Solutions Middle East که راهکارهای بهبود لجستیک برای شرکت‌های درگیر در حمل‌ونقل مواداولیه، IT و فناوری‌های دیجیتال، انبارداری و خدمات را به بازدیدکنندگان ارایه می‌دهد.

 

DWTC همچنین برنامه‌ای را با عنوان Hosted Buyer Programme برای 2000 نفر از خریداران صنعتی و رده بالا با پشتیبانی شرکت Tetra Pak برگزار خواهد کرد. خریدارانی از خاورمیانه و افریقا که هزینه پرواز و اقامت آنها نیز برای بازدید از این رویداد پرداخت خواهد شد. سری کنفرانس‌های علمی در زمینه لجستیک غذا برای متخصصین شامل Food Logistics Forum- تنها رویداد ویژه لجستیکی F&B در منطقه برای بحث در زمینه آینده پایداری و سودآوری در چرخه توزیع غذا- نیز برگزار خواهد شد.

نشریه هنر بسته بندی همانند سالیان گذشته به عنوان پشتیبان رسانه ای نمایشگاه در ایران، در این رویداد بزرگ حضور و  وظیفه چاپ و توزیع کتاب پاویون ایران، همچنین جمع آوری و درج گزارش های تخصصی در شماره آینده را بر عهده خواهد داشت.