هنر بسته بندی: نخستین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب در تهران با مشارکت و حمایت اتحاد جهانی دروپا و اینترپک و به‌عنوان عضو جدید خود که در مهرماه سال گذشته برگزار شد، فراتر از انتظارهای غرفه‌داران و بازدیدکننده‌ها ظاهر شد و رضایت برگزار‌کنندگان مسه دوسلدوف و برساز رویداد پارس(BRP) را به همراه داشت.

نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,                                     نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,

                            نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,                                                       نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,            

۷۵۰۰ بازدید‌کننده متخصص، جذب پیشرفته‌ترین مرکز تجاری ایران، نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، شدند؛ نمایشگاهی که از ۲۰ تا ۲۳ مهر ۹۶ برگزار شد و ۱۷۸ غرفه‌دار از ۱۱ کشور خدمات و محصولات خود را در آن به نمایش گذاشتند. محصولات به نمایش گذاشته شده دربرگیرنده تمام حوزه‌های مربوط به صنعت بسته‌بندی و صنایع مرتبط (pacprocess) و فناوری‌های چاپ از تمام حوزه Prepress/Print، ،Premedia/Multichannel ، Postpressتبدیل و بسته‌بندی، مواد، تجهیزات، خدمات و زیرساخت‌ها بود.

این نمایشگاه تجاری ۵۷۵،14 مترمربع از کل فضای نمایشگاه را به خود اختصاص داد. غرفه‌داران شامل شرکت‌های داخلی از قبیل شرکت ماشین‌سازی کوشش‌کاران، اصفهان پک، چاپ صنعتی اقبال، موسسه چاپ صنعتی سپاس و همچنین شرکت‌های بین‌المللی از قبیل Canon خاورمیانه، Di Mauro و Project Engineering بودند. حامد ایرانی، مدیرعامل BRP در مورد این مساله گفت: «اهمیت صنعت چاپ و بسته‌بندی بیشتر از آنچه عموما در نظر گرفته می‌شود، است. این صنایع اساس رقابت بین انواع محصولات هستند و ارتباط تنگاتنگی با افزایش درآمد صادرات دارند.

 

نمایشگاه تجاری IPAP و pacprocess تهران به خوبی پیش رفت و پیش‌نیاز‌های توسعه این صنایع کلیدی را فراهم کرد. سبین گلدرمان، رییس جهانی فناوری‌های چاپ و نمایشگاه دروپا در مسه دوسلدورف، درباره نتیجه فعالیت این شرکت در ایران می‌گوید: بسیار خرسند هستیم که نخستین تجربه در نمایشگاه IPAP بسیار موفقیت‌آمیز بود. با این روش توانستیم پایه‌ای استوار برای گسترش تقاضای بین‌المللی ایجاد کنیم. وی در ادامه گفت «ایران از توان بالقوه‌ای در بازار برخوردار است و با اطمینان اذعان می‌کنیم که ما با برگزاری نمایشگاه IPAP به تمامی غرفه‌داران و بازدید‌کنندگانمان این امکان را خواهیم داد که به این بازار دست پیدا کنند. همچنین با افتخار اعلام می‌کنیم که نمایشگاه IPAP ۲۰۱۸ از حمایت همه‌جانبه drupa برخوردار می‌باشد.»

مدیر ارشد کمپانی Cannon در خاورمیانه نیز به این رویداد بسیار خوشبین بوده و می‌گوید: «ایده برگزاری این رویداد عالی بوده است. در نتیجه برگزاری نمایشگاه IPAP بسیار ضروری می‌باشد زیرا بازار چاپ در ایران پیشرفت چندانی نداشته است. این بازار که فاقد ساختاری تجاری بالاخص در صنعت چاپ می‌باشد نیاز به توسعه دارد. توسعه این کشور و صنعت چاپ و بسته‌بندی آن، موضوع بسیار حایز اهمیتی است. این نمایشگاه از کیفیت بازدید مناسبی برخوردار بود و این امر زمینه مطلوبی را برای برگزاری این رویداد در سال آینده ایجاد می‌کند. ما نتیجه خوبی از نخستین دوره این نمایشگاه به‌دست آوردیم که بسیار علاقه‌مندیم تا سال دیگر فضای بیشتری به این نمایشگاه اختصاص پیدا کند. آرزومندیم که سال آینده رقیب‌های بیشتری شرکت کنند تا تعداد بازدید‌کنندگان نیز افزایش یابد.»

 

حمایت بین‌المللی گسترده از دومین دوره pacrocess Tehran

شرکت‌های حوزه بسته‌بندی و صنایع فرآوری مرتبط با هدف توسعه یکی از مهم‌ترین بازارهای خاورمیانه و خاورنزدیک یا تقویت موقعیت خود در این منطقه می‌توانند برای شرکت در “pacprocess Tehran” اقدام کنند. دومین دوره این نمایشگاه از ۱۹ الی ۲۲ مهرماه با حمایت چندین سازمان فعال در این صنعت ازجمله انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان (VDMA)، انجمن ماشین‌آلات بسته‌بندی ایتالیا ((UCIMA، انجمن بین‌المللی شرکت‌های صنعتی اسپانیا (AMEC)، انجمن بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر اروپا ( FPE) و alufoil و همچنین انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران (IFMMA) برگزار خواهد شد.

آغاز به کار pacprocess تهران با موفقیت بزرگی همراه بود. برند یابلونوفسکی، مدیر اتحاد جهانی فرآوری و بسته‌بندی نمایشگاه دوسلدورف آلمان، درباره pacprocess تهران می‌گوید: «ما به‌عنوان عضوی از اتحاد جهانی اینترپک می‌توانیم به شرکت‌های علاقه‌مند کمک کنیم تا از ظرفیت‌های بازار ایران بهره ببرند.»

نمایشگاهTehran pacprocess به‌عنوان عضوی از اتحاد جهانی اینترپک مورد حمایت چندین انجمن بین‌المللی همچون انجمن تولید‌کنندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی ایتالیا UCIMA قرار گرفته است. جیان پائولو کراستا، مدیر بازاریابی و ارتباطات این انجمن تصریح کرد: «نخستین دوره نمایشگاه pacprocess تهران زمینه مناسبی را برای برگزاری موفقیت‌آمیزتر این رویداد در آینده فراهم کرد. تعداد بازدیدکنندگان، کیفیت بازدید، تعداد غرفه‌داران و کیفیت برگزاری بیش از انتظار ما بود. ملاقات با شرکت‌های داخلی نشانگر علاقه چشمگیر آن‌ها به فناوری‌های تولید ایتالیا است که این فناوری‌ها در نمایشگاه سال آینده pacprocess تهران نیز به نمایش گذاشته خواهند شد. وی افزود: «بخشی از غرفه‌داران این نمایشگاه را تامین‌کنندگان ایتالیایی همچون Cama Group و Pieri تشکیل داده بودند.»

در این نمایشگاه، حوزه‌ای خاص به نام iCarton با همکاری سازمان جهانی بسته‌بندی (WPO) رونمایی شد. جامعه هدف این حوزه تولید‌کنندگان کارتن و صنایع وابسته ایرانی به آن بود که شرکت‌هایی من جمله همکار کارتن، کالا کارتن و تبدیل ماشین در آن مشارکت کردند.

نمایشگاه pacprocess شامل برنامه دو روزه innovationparc می‌شد که نتیجه آن رضایت‌بخش بود. نخستین روز این برنامه به موضوعاتی ازجمله ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد بازار ایران و روز دوم به نوآوری موجود در SAVE FOOD اختصاص یافت. انجمن ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان VDMA به‌صورت فعال در این برنامه مشارکت نمود. نشستی دیگر که مکمل این برنامه بود و برخی از غرفه‌داران در آن شرکت داشتند، “island talks” نام داشت و موضوعات مورد بحث در آن فناوری‌های خاص بود. انجمن‌های فعال در pacprocess Tehran بازخورد مثبتی از این نمایشگاه داشتند و غرفه‌داران نیز از شرکت در این نمایشگاه رضایت داشتند؛ غرفه‌دارانی ازجمله کریستین شک، مدیر فروش و بازاریابی Joma Kunststofftechnik که تصریح کرد: «ما از بازخورد مثبتی که از شرکت‌کنندگان گرفتیم بسیار شگفت‌زده شدیم. این رویداد نخستین قدم ما برای ورود به بازار ایران بود. ما بدون هیچ تصوری آمدیم و با انتظارات بالا بازمی‌گردیم. مطمئنا اگر برخی از موضوعاتی که راجع به آن‌ها صحبت شد تحقق پیدا کند، شرکت ما سال دیگر هم در این نمایشگاه مشارکت می‌کند.»

شرکت ترکی Fitpak هم تا حد زیادی تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته بود. یونس برکر یتیس نماینده صادرات این شرکت تصریح کرد: «با این‌که نخستین دوره این نمایشگاه بود، کیفیت رضایت‌بخشی داشت. ما در این نمایشگاه افراد مهمی را ملاقات کردیم، افرادی که یک یا دو سال است سعی داریم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم اما موفق نمی‌شویم و در این نمایشگاه خودشان به غرفه ما آمدند.» وی علاوه بر رضایت از بازدیدکنندگان، به تحسین نمایشگاه pacprocess Tehran به‌عنوان عضوی از اتحاد اینترپک پرداخت. به علاوه، وی از انتخاب این مرکز نمایشگاهی به‌عنوان محل برگزاری ابراز رضایت کرد.

صنعت بسته‌بندی و صنایع وابسته به‌عنوان یکی از مهمترین صنایع در ایران به حساب می‌آیند. این صنایع اساس رقابت بین انواع محصولات هستند و ارتباط تنگاتنگی با افزایش درآمد صادرات دارند. اکثریت جمعیت ایران جوان و تحصیلکرده هستند و تقاضای رو به رشدی برای محصولات دارای بسته‌بندی با کیفیت بالا در این کشور به وجود آمده است. از این‌رو تولید‌کنندگان به تجهیزات چاپ و بسته‌بندی و خدمات روز دنیا نیازمند هستند. به همین دلیل pacprocess تهران که هم اکنون عضوی از interpack است با حضور مقامات عالی رتبه و با هدف توسعه مهندسی فرآوری و بسته‌بندی صنایع غذایی، نوشیدنی، کیک و شیرینی‌پزی، دارویی و آرایشی، حوزه کالاهای صنعتی و غیرخوراکی، در تهران برگزار می‌شود.

بخش جدایی‌ناپذیر نمایشگاه pacprocess تهران، قطعات مورد نیاز برای فرآوری و بسته‌بندی است؛ جامعه هدف این رویداد تامین‌کنندگان عمده مهندسی بسته‌بندی و فرآوری می‌باشد که بخش تکمیل‌کننده زنجیره صنعت pacprocess تهران محسوب می‌شود.

ایران بازار بسیار جذابی برای این صنعت محسوب می‌شود و ظرفیت بالایی برای پیشرفت‌های تجاری دارد. اقتصاد این کشور در تمام حوزه‌ها تقاضای زیادی دارد؛ این بدین معناست که در این کشور فرصت‌های قابل توجهی برای شرکا و سرمایه‌گذاران وجود دارد که مسلما ایرانی‌ها از این سرمایه‌گذاری‌ها خارجی استقبال خواهند کرد.

دومین دوره IPAP و pacprocess تهران، از ۱۹ الی ۲۲ مهرماه، برگزار خواهد شد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر به

وب‌سایت www.drupa-global.com، www.pacprocess-tehran.com و www.ipapexpo.ir مراجعه کنید.

نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,

نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,

نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,

نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شهرآفتاب, نمایشگاه IPAP و pacprocess, برساز رویداد پارس,  مسه دوسلدوف, صنعت بسته‌بندی, سبین گلدرمان, نمایشگاه دروپا, صنعت چاپ و بسته‌بندی, کمپانی Cannon, نمایشگاه IPAP, انجمن ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری غذای آلمان,  VDMA,