هنر بسته بندی:  بر پایه گزارش جدید Coherent Market Insights، بازار بایوپلاستیک‌ها شامل (BioPET، BioPE، PLA، PLA Blends، Biodegradable Polyester، Starch Blends و PA- Bio و…) و براساس کاربرد (بطری‌ها، سایر بسته‌بندی‌ها، اتوماسیون، کالاهای مصرفی، غذا، کشاورزی و…) و براساس منطقه (امریکای شمالی، اروپا، آسیای جنوب شرق، امریکای لاتین، خاورمیانه و افریقا) با ارزشی افزون بر 35میلیارد دلار و رشد نرخ ترکیبی سالانه 8/25٪ از سال 2020 تا 2027 مواجه خواهد شد.

 

 

 

گزارش می‌افزاید که نگرانی‌های زیست‌محیطی مانند دی‌اکسیدکربن و آلودگی آب و ضایعات سمی، دولتمردان را وادار به وضع قوانینی برای استفاده از پلاستیک‌های سازگار با محیط‌زیست کرده است. Bio-PET سهمی در حدود 66درصد از مصرف سالانه را در سال 2019 در اختیار داشته و رتبه‌های بعدی در اختیار PLA و PLA Blends بوده است.

گزارش تصریح می‌کند که بایوپلاستیک‌های برپایه نانوتکنولوژی که ویژگی‌هایی همچون توان و غیرقابل نفوذ بودن، پایداری، ایمنی و عملکرد بالا دارند رشدی بزرگ در بازار بسته‌بندی‌های غذا و نوشیدنی یافته‌اند. بایوپلاستیک‌ها همچنین برای تولید پاکت‌های کشاورزی، محصولات پرستاری، باغبانی، منسوجات، الکترونیک مانند هدفون‌ها، جلد گوشی‌های موبایل و کنسول‌های بازی به کار می‌روند. پلاستیک‌های سنتی در تولیداتی همچون لیوان‌های یک‌بار مصرف، بشقاب، ظروف غذایی و ابزارهای الکترونیکی، کاورها، بردهای الکترونیکی با بایوپلاستیک‌ها جایگزین شده‌اند. بازار این مواد تا سال 2027 به 215 میلیارد دلار می‌رسد.