هنگامی که صحبت از دلارهای بزرگ به میان می‌آید، ادعای آسیب به محصول این پتانسیل را دارد تا به صدر گزارش‌های داخلی و مدیریتی برود به‌خصوص اگر از سیستم ترکیبی برای حمل‌ونقل کالا استفاده می‌کنید. از آنجایی که همه می‌خواهند محصولاتشان بدون کوچکترین آسیب و حتی خراشیدگی به مقصد برسد، «علم بهبود بسته‌بندی» معنای تازه‌ای پیدا می‌کند (در این خصوص در شماره آینده صحبت خواهیم کرد.) چنانچه حادثه درصد بالایی از حجم کلی حمل‌ونقل شما را دربرمی‌گیرد یا خسارت به خاطر ارزش بالای کالای مورد حمل زیاد است، باید بدانید که این موضوع می‌تواند تا بالاترین سطح از مجموعه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

آسیب‌های لجستیکی,  آسیب‌های حمل‌ونقلی, مشاور بسته‌بندی, بسته‌بندی, بهبود بسته‌بندی, حمل‌ونقل کالا,

 عوامل هزینه‌های اضافی مرتبط با کالا و محصولات آسیب‌دیده

این خسارت‌های مالی می‌تواند به‌واقع معنا پیدا کند، اما آنها تنها نوک کوه یخ مسایلی هستند که سود سالانه شرکت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تاثیراتی که شامل تصویر برند شما و رضایت مشتری می‌شود.

دوباره کاری و تعمیر

هنگامی که محصول در مکان خریدار آسیب‌های خود را نشان می‌دهد تا نیاز به تعمیر و تنظیم پیدا کند، هزینه شامل فرستادن یک تکنسین به مکان وی خواهد بود.

بازگرداندن کالا

چنانچه کالا صحیح به مقصد نرسد یا خریدار تصمیم بگیرد که آن را مرجوع کند، باید هزینه‌هایی را برای بازگرداندن کالای آسیب‌دیده به تعمیرگاه یا محل تولید بپردازید. اینجا همان جاییست که بحث «لجستیک معکوس» به میان می‌آید.

حمل‌ونقل پرشتاب

اغلب، مصرف‌کنندگان کالایی را می‌خرند چراکه به آن نیاز فوری دارند. در برخی مواقع، آنها نیاز دارند تا خریدشان در زمان و مکان دقیق به دستشان برسد. چنانچه کالای شما آسیب‌‌دیده به مکان وی برسد، باید منتظر پرداخت هزینه‌های مرجوع کالا باشید.

تاخیر و وقفه

چنانچه شما نیاز به دریافت بخشی از یک کالا داشته باشید و آن بخش هم آسیب ببیند، وقفه دوچندانی در کار ایجاد می‌شود… توقف کار ماشین‌آلات و فرستادن کارگران، نصابان یا تکنسین‌ها به خانه. این زمان‌های از دست رفته به خاطر تاخیر، هزینه‌بر است. وقت طلاست!

رضایت/ نارضایتی خریدار

هیچ شکی وجود ندارد که هیچ کس خریدار غیرخوشحال نمی‌خواهد. لیست بلندبالای آسیب‌ها تنها نتیجه‌اش نارضایتی خریدار خواهد بود. همان طور که بسیاری از ما می‌دانیم، سفارش یک محصول باعث تحریک محرک‌های دوپامین در مغز می‌شود. به همین خاطر دریافت کالای ناقص یا آسیب‌دیده، حسی به شدت سرخورده ایجاد می‌کند.

تخفیف و دست‌کاری در قیمت

در برخی مواقع، شما می‌توانید به جای بازگشت محصول، به مشتری تخفیف دهید:

– تخفیف یا تجدیدنظر در قیمت می‌تواند در فروشگاه رخ دهد در مورد کالاهایی که آسیب‌ها یا خراشیدگی‌هایی دارند

– این نوع تخفیف‌ها بر سود و حاشیه درآمد شما تاثیر می گذارد

پایداری

تمام آن کالاهای برگشتی، سوخت باارزش ما را مصرف می‌کنند و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند. این جدای ضایعات و زباله‌هایی است که اضافی تولید می‌شود آن هم به خاطر اوراق شدن کالا. حتی اگر مقیاس اندازه‌گیری آسیب‌ها و خسارت‌ها، استاندارد فیزیکی نداشته باشد، اما از تاثیرات آن نمی‌توان به سادگی گذشت.

همان‌طور که مشاهده کردید، آسیب‌های واردشده به کالا، تاثیری عمیق بر درآمد و سود مجموعه شما خواهد داشت. چیزی که در این مورد کمک بسیاری می‌کند، درک صحیح «خطرات چرخه توزیع» است که باعث کاهش آسیب‌دیدگی و هزینه‌های پنهان ناشی از آن می‌شود. پس وقتی تیم اجرایی شما راجع به این آسیب‌ها صحبت می‌کند، تنها به سطح اقیانوسی که پیش چشم دارید نگاه نکنید، بلکه به اندازه بخش پنهان کوه یخی که در زیر آب است توجه کنید.