بانوان از سال 1965 که رنگ موی Nice’s Easy به بازار آمد، به آن برای تغییر حال و هوای ظاهر خود اعتماد داشتند. به تازگی Coty، مالک برند، به این نتیجه رسید که وقت آن است تا محصول و بسته‌بندی آن نیز تغییراتی در ظاهر خود بدهند. Clairol تغییرات را آغاز کرد. تغییراتی که شامل بو، فرمول، نرم‌کنندگی و سایر جنبه‌ها می‌شد تا مزیت‌ها و جذابیت‌های بیشتری را برای مصرف‌کننده به ارمغان آورد. بنا به گفته‌های Angela Hall، مدیر هنری و طراحی شرکت، «منطقی بود که تغییرات درونی با طراحی مجدد بیرونی هماهنگ شود- بسته‌بندی.» بسته‌بندی باید نمایانگر و منعکس‌کننده تمام تغییرات بزرگی که برای Nice’n Easy اتفاق افتاده، می‌بود. به همین خاطر بلافاصله توسط مشتریان به‌عنوان محصولی جدید مورد شناسایی قرار گرفت.

زیبایی درونی

برای کمک به آگاهی صحیح از چگونگی تاثیر تغییرات، Clairol 100 زن در سنین مختلف را مورد سوال قرار داد، زنانی با قومیت‌ها و پیشینه‌های مشخص. شرکت قصد داشت تا نگاه سنتی راجع به سن و زیبایی را تغییر اساسی دهد و تاثیر تغییرات کوچک در رنگ مو را ارزیابی کند. یافته‌ها این چنین بودند:

– 85درصد از زنان ابراز داشتند که پس از رنگ کردن موهایشان، اعتماد به نفس بیشتری داشتند.

– 97درصد گفتند که بیشتر به خودشان نگاه می‌کنند.

– 81درصد گزارش دادند که احساس زیبا بودن می‌کنند.

– 70درصد گفتند که حس می‌کنند آماده برای هر کاری هستند.

علاوه بر این، 77درصد از زنان مورد تحقیق گفتند که رنگ کردن موهایشان به آن‌ها احساس اعتماد به نفس بیشتری داده است و 65درصد، سخن گفتن در سرکار را راحت‌تر یافتند. حتی در یک مورد، خانم درخواست ارتقا شغلی کرد که مورد پذیرش نیز واقع شد.

برای انعکاس مزیت افزایش اعتماد به نفسی که در تحقیق مشخص شد، Clairol شعار «بدون ترس رنگ کنید» را خلق کرد. Hall می‌گوید که این شعار تبلیغاتی منعکس‌کننده نگرش ثابت شده‌ای است که در تحقیق مشخص شد. نتایجی که نشان می‌داد زنان با این تغییر ظاهر جدید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و احساس ناامنی سابق راجع به ظاهرشان را دیگر ندارند.

«بدون ترس رنگ کنید» راجع به آزاد کردن اعتماد درونی زنان است که با رنگ کردن مو افزایش می‌یابد. بسیاری از مردم از پیدا شدن موهای خاکستری بر روی سرشان که نشانگر پیری است احساس ناامنی می‌کنند که در نهایت کاهش اعتماد به نفس را در پی دارد.

ظاهر بیرونی

تیم داخلی طراحی Clairol کار بر روی بسته‌بندی را آغاز کرد؛ با این هدف که یکپارچگی کاملی مابین شخصیت برند، نمایش آن بر روی قفسه فروشگاه‌ها، مطابقت با کمپین «بدون ترس رنگ کنید» و فرمول‌بندی خاص محصول به وجود آورد. شرکت در پی این بود که خریداران جدید را جذب کند، آرایه متنوعی از آنان را گرد هم آورد و مشتریان فعلی را نیز در یکجا جمع کند.

بسته‌بندی که در ژانویه 2018 وارد بازار شد، از جنس SBS تولید Carulinas CMPC بود. شکل ظاهری ظرف‌ها معمولی بود اما فرم شش‌ضلعی باعث شد تا امکان بیشتری برای پنل‌های پشتی و جلویی برای کارهای گرافیکی وجود داشته باشد.

فلاپ‌های غبارگیر درونی چسب‌زنی شدند که کمک می‌کند تا ظروف به خوبی و با استقامت کافی سرپا بایستد. طرح کلی گرافیکی باید نشانگر فرمولاسیون جدید و بوی ملایم آن نیز می‌شد، بوی آرام گل به جای مواد شیمیایی. علاوه بر این جعبه‌های جدید با رنگی که بر روی دربش نقش بسته بود، کار انتخاب رنگ برای مشتریان را نیز آسان کرد.

برای تکمیل طراحی بسته‌بندی جدید، Clairol فعالیت‌هایی را برای درون فروشگاه در نظر داشت. این شامل باله‌های لبه قفسه در فروشگاه بود که باعث جذب توجه و اطلاع‌رسانی به مشتریان درخصوص محصول می‌شد.

دیگر کار انجام شده نصب وابلر (تبلیغ کنار قفسه) که در کنار قفسه می‌چسبید و رایحه محصول را برای مشتری شبیه‌سازی می‌کرد، بود. برچسب‌های نصب‌شده بر روی زمین، دیگر حرکت اطلاع‌رسانی بود که در راهرو فروشگاه‌ها دیده می‌شد. نصب انواع بنر، بروشورهای اطلاع‌رسانی، کوپن‌های فروش و اسپری‌های معطر از دیگر اقدامات بود. تمام جلوه‌های ظاهری، رنگ‌ها، لوگو، برندینگ، مدل‌های مورد استفاده همگی برای ایجاد انسجام و هماهنگی در بیان پیام نهایی برند انجام شد.