Tparex B.V. مدعی شده است که تنها تولیدکننده در صنعت بسته‌بندی است که لایه چسب زیست تخریب‌پذیر برای فیلم‌های چند لایه بسته‌بندی را تولید کرده است چسب‌هایی که در تولید آنها بیشتر از گیاهان استفاده شده است تا مواد نفتی. با وجود این که این رزین tie-layer تا 95 درصد ازمنابع تجدیدشونده تولید می‌شود و کاملا قابل بازیافت است اما تمامی کارکردهای پلی‌مرهای پایه مواد نفتی را دارا هستند و به تولیدکنندگان بسته‌بندی این امکان را می‌دهد تا محصولاتشان را پایدارتر کنند چرا که در چرخه زندگی این محصول گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌شود و وابستگی قیمت را از نوسانات نرخ نفت قطع می‌کند.

تولیدکنندگانی که بسته‌بندی‌های سبک‌تر و نازک‌تر تولید می‌کنند در عمل مواد اولیه کمتری مصرف می‌کنند. آنها همچنین به دنبال مواد اولیه نازک در عین حال سازگارتر با محیط زیست هستند تا ضایعات بعد از مصرف را نیز کم کنند، wouter van den Berg مدیر شرکت می‌گوید: برخی به شیشه رای می‌دهند چرا که قابل بازیافت و استفاده دوباره در کوره هستند. عده‌ای دیگر به کاغذ چون ماده اصلی آن یعنی درختان دوباره رشد می‌کنند. برخی دیگر اما معتقدند که پلاستیک سبک از همه مواداولیه سبزتر یعنی دوست‌دار محیط‌زیست است چرا که هزینه‌های حمل‌ونقل و انرژی را کاهش در حالی که ایمنی را افزایش می‌دهد (چون شکستنی نیستند). همچنین طول عمر را افزایش می‌دهند که به معنای کاهش ضایعات است.

از این چسب‌ها برای چسباندن فیلم‌های چندلایه‌ای که به هم نمی‌چسبند استفاده می‌شود. این فیلم‌ها سپس در بسته‌بندی‌های سخت یا انعطاف‌پذیر برای جلوگیری از عبور اکسیژن به بسته‌بندی و تازه نگهداشتن طعم و عطر مواد غذایی به کار گرفته می‌شوند. نسل جدید این چسب‌ها برای استفاده در ساختار فیلم‌های چندلایه cast یا blown که معمولا از رزین‌های PA و EVOH برای غیرقابل نفوذ کردن آنها استفاده می‌شود کاربرد دارد.

اطلاعات تکمیلی در yparex.com