هنر بسته بندی:  امریکایی‌ها سالانه حدود 161 میلیارد دلار غذا را دور می‌ریزند و عدم اطمینان مصرف‌کنندگان نسبت به معنای تاریخ مصرفی که بر روی لیبل بسته‌بندی‌های غذایی چاپ می‌شود، حدود 20درصد از ضایعات غذایی داخل منازل را سبب شده است.

 

 

بسته‌بندی محصولات غذایی, لیبل بسته‌بندی‌های غذایی, کاهش ضایعات غذایی, لیبل‌های هوشمند, بسته‌بندی MAP, تولیدکنندگان لیبل, چاپ دیجیتال

 

برای حل این مشکل و کاهش ضایعات غذایی، FDA فشار خود را برای داشتن لیبل‌های واضح‌تر افزایش داده است. شرکت‌های غذایی موثرتر از قبل بر روی لیبل‌های هوشمندی که چندان محدود به تاریخ نیستند، سعی در حل این مشکل داشته‌اند. با استفاده از لیبل‌های هوشمندی و فناوری‌های ردیابی، شرکت‌های تولیدکننده غذایی قادرند تضمین کنند که محصولات چرخه توزیعی مطمئن داشته باشند و مصرف‌کننده نیز از مصرف آن‌ها اطمینان حاصل کند.

پیشرفت‌ها در بسته‌بندی و فرآیند تولید، به طرز موثری برای عمر مفید محصولات و تازگی غذاها، تاثیر مثبت داشته است. فرآیند فشار بالا، بسته‌بندی MAP و فرآیند وکیوم، همگی درجات  اکسیژن و رطوبت را تحت کنترل درآورده‌اند که درنهایت افزایش کیفیت محصولات غذایی در مدت زمان طولانی‌تر را در پی داشته است. این فناوری‌ها کمک می‌کند تا از ضایعات غذا به وسیله  اطمینان از کیفیت و ایمنی آن حتی بعد ازتاریخ مصرف جلوگیری شود.

تولیدکنندگان لیبل از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند تا اطلاعات را به شکلی خواناتر بر روی لیبل‌ها چاپ کنند. در بسته‌بندی‌ها از مرکب‌هایی استفاده می‌شود که دوام بیشتری دارند و به سادگی شسته یا خراشیده نمی‌شوند. چاپ دیجیتال هم بیش از پیش حایز اهمیت شده چراکه می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر بر روی دسته کوچک‌تری از محصولات تاریخ best by و use by را چاپ کرد.