هنر بسته بندی: چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی و لیبل، بازاری با رشد سریع دارد و بر پایه پیش‌بینی Smithers Pira، به رشد خود در سال‌های آینده نیز ادامه می‌دهد. نتیجه اینکه بسیاری از تولید و تامین‌کنندگان تجهیزات در پی بهبود تجهیزات دیجیتال خود برای قرار گرفتن در جریان بازار بسته‌بندی هستند.

 

چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی, لیبل, Smithers Pira, بازار بسته‌بندی, بسته‌بندی‌, بازاریابی, بازاریابی, چاپ‌های خاص, QR Code, محافظت از برند,

گرایش‌های متفاوت، بازیگردان بازار برای چاپ دیجیتال در بسته‌بندی هستند. پیشرفت در فناوری تنها یکی از عوامل کلیدی است و صاحبان نام تجاری، به‌ویژه از عوامل اصلی این رشد هستند.

صاحبان نام‌های تجاری عادت داشتند پیش از این‌که فروشنده را از رقبایش متمایز کنند و بسته‌بندی می‌تواند صاحبان نام‌های تجاری و خرده‌فروشان را در تبلیغ ارزش‌های برند و گسترش تجربه مصرف‌کننده، یاری‌رسان باشد. چاپ دیجیتال می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای پاسخگویی به برخی نیازهای صاحبان نام‌های تجاری برای بسته‌بندی‌هایشان باشد.

بخش‌های بازاریابی تحت تاثیر گسترش فرصت‌های بازاریابی به وجود آمده توسط چاپ دیجیتال، مانند به‌روز رسانی، بازاریابی هدفمندشده، شخصی‌سازی، سفارشی‌سازی، منطقه‌ای سازی، چاپ‌های خاص، یگانگی مصرف‌کننده و بسته‌بندی‌های تعاملی مانند QR Code قرار خواهد گرفت.

سایر بخش‌ها شاید علاقه کمتری به هماهنگی با این روش به علت‌های مختلف داشته باشند اما با وجود این پیچیدگی و دشواری، چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی در حال طلوع است به خاطر مزیت‌هایی که برای صاحبان نام‌های تجاری دارد.

در این تحقیق Smithers Pira به چهار علت اصلی که صاحبان نام‌های تجاری به چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی روی می‌آورند، این‌گونه اشاره شده است:

ارزش‌افزوده

شخصی‌سازی

محافظت از برند

انعطاف‌پذیری