هنر بسته بندی: مجموعه پل‌فیلم به‌عنوان نخستین تولیدکننده فیلم‌های BOPP در ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده و همواره برای تولید محصولات متنوع و باکیفیت بالا و ارایه راهکارهای کارآمد برای مشتریان خود گام برداشته است. این مجموعه با دارا بودن سه خط تولیدی مجهز BOPP با ظرفیت مجموع ۶۶۰۰۰ تن در سال، بزرگترین تولیدکننده فیلم BOPP ایران است که علاوه بر تامین عمده نیاز بازار داخلی به فیلم‌های .BOPP همواره در زمره شرکت‌های مطرح در زمینه صادرات محصولات بسته‌بندی نیز بوده است.

مجموعه پل‌فیلم طی سال ۹۷ براساس اهداف توسعه‌ای خود و تامین نیاز مشتریان اقدام به راه‌اندازی خط تولید پیشرفته پلی‌استر BOPET با ظرفیت ۳۹۰۰۰ تن در سال کرده است.(شرکت پتکو) پل فیلم همچنین مجهز به ۴ دستگاه متالایز پیشرفته با ظرفیت ۳۲۰۰۰ تن در سال برای تولید انواع فیلم‌های متالایز است. محصولات پل فیلم با محدوده ضخامتی ۱۰ تا ۸۰ میکرون BOPP و ۸ تا ۱۵۰ میکرون BOPET برای کاربردهای بسته‌بندی منعطف، لمینیت با کاغذ و مقوا، لیبل و دیگر کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چشم‌انداز شرکت در آینده با پشتوانه نیروی انسانی خلاق، باتجربه و دانش‌محور  به سوی دستیابی به جایگاه یک شرکت مطرح جهانی در حوزه تامین راهکارهای نوآورانه بسته‌بندی منعطف خواهد بود. تولید و تامین محصولات و خدمات برجسته در سطح جهانی با تمرکز بر نوآوری و راهکارهای خلاقانه بسته‌بندی و خلق ارزش پایدار برای مشتریان و متقاضیان کلیدی از ماموریت‌های شرکت پل فیلم است. محصولات پل‌فیلم در حوزه بسته‌بندی منعطف، مجموعه متنوعی از فیلم‌های بسته‌بندی در صنایع غذایی را شامل می‌شود مانند فیلم‌های BOPP شفاف، مات، صدفی، متالایز، سفید و متالایز صدفی و فیلم‌های BOPET شفاف، مات، سفید، متالایز به صورت اصلاح شده با کرونا و یا کمیکال برای بسته‌بندی منعطف، درپوش و پیچشی. همچنین فیلم‌های خاص مانند ALOX، فیلم بسته‌بندی مارگارین و فیلم‌هایی با آستانه دمای دوخت بسیار پایین ویژه دستگاه‌های پرسرعت بسته‌بندی در این شرکت تولید می‌شود.

محصولات تخصصی پل‌فیلم برای کاربردهای لیبل‌گذاری شامل لیبل‌های پشت چسبدار مانند انواع فیلم‌های BOPP وBOPET (شفاف، صدفی، سفید، مات، متالایز، متالایز طلایی و صدفی متالایز) برای استفاده به‌عنوان رویه در لیبل‌های پشت چسبدار، فیلم BOPET مخصوص تولید زیره لیبل پشت چسبدار، تمامی فیلم‌های BOPP و BOPET ویژه رویه در دو حالت کوت شده و بدون کوت و فیلمIML (ویژه ترموفرمینگ) و BML (ویژه ظروف بادی) در این شرکت قابل ارایه است.

علاوه بر آن لیبل دور بطری هم مناسب برای استفاده درماشین‌های لیبل‌گذاری با سرعت بالا با ظاهر شفاف، صدفی، متالایز و صدفی متالایز از محصولات پل‌فیلم به‌شمار می‌رود. در شرکت پل‌فیلم، فیلم‌های مخصوص لمینیت با کاغذ پل‌فیلم دارای خواص آنتی‌استاتیک مناسب طراحی شده تا از تجمع گردوغبار بر سطح آن‌ها جلوگیری شود. این فیلم‌ها مناسب تولید کارت ویزیت، کاتالوگ جعبه هدیه و سایر کاربردهای مشابه است.

توانایی پل‌فیلم در تولید فیلم‌های تخصصی شامل فیلم‌های BOPET با مقاومت دمایی بالا برای تولید فویل‌های طلاکوب و نقره‌کوب و همچنین فیلم‌های BOPET در ضخامت‌های مختلف برای تولید الیاف و Glitterهای پلی‌استری که در تولید منسوجات قابل استفاده است.

مجموعه پل‌فیلم همواره به دنبال ارایه محصولات در بالاترین سطح کیفی بوده و با سال‌ها تجربه در زمینه مدیریت منابع، درصدد بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ منابع طبیعی بوده است. در همین راستا مجموعه پل‌فیلم موفق به اخذ گواهینامه‌های «سیستم مدیریت محیط زیستی ISO ۱۴۰۰۱» و «سیستم مدیریت سلامتی و امنیت OHSAS ۱۸۰۰۱» شده است.

پل‌فیلم همچنین با استفاده از مواد اولیه مجاز برای تماس با مواد غذایی (food contact) در محصولات مرتبط با صنایع غذایی و همچنین با کنترل کیفیت پیوسته برای کسب رضایت مشتریان خود گام برداشته، در نتیجه تمامی محصولات با قوانین مرتبط بهداشتی ایران، FDA و EU مطابقت دارد.

موفقیت هر محصول در بازار رقابتی این روزها به سرمایه‌گذاری پیوسته و مداوم بر روی واحد تحقیق و توسعه بستگی دارد، دراین راستا تیم تحقیق و توسعه پل‌فیلم بر روی طراحی محصولات جدید مطابق با نیاز بازار متمرکز بوده و دراین زمینه از یک آزمایشگاه مجهز تخصصی بهره می‌برد. علاوه براین، پل‌فیلم طی همکاری نزدیک با مشتریان خود، آن‌ها را در تولید محصولات نهایی مناسب‌تر و در عین حال با نرخ تمام‌شده کمتر کمک می‌کند. همچنین پل‌فیلم با هدف شناسایی فناوری روز و روند بازار بسته‌بندی منعطف، با موسسات تحقیقاتی و سازمان‌های فنی مرتبط در ارتباط مستمر است.