لیبل‌زنی در چرخه توزیع، اساس این تجارت را تغییر خواهد داد. بیش از 800 متخصص در فرآیند تولید و فروش و فناوری اطلاعات (IT) از 32 کشور جهان در تحقیقی که توسط Loftware درخصوص «5 گرایش عمده در لیبل‌زنی» انجام شد، شرکت کردند. نتایج نشان داد که تغییر در لیبل‌زنی چرخه توزیع جهانی در حد بالایی بوده است. چرخه‌های توزیع و راهکارهایی که برای مدیریت آن‌ها استفاده می‌شود، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند چراکه تجارت روزبه‌روز  جهانی‌تر و وابسته‌تر می‌شود. به همین خاطر بسیار ضروری است تا درک و اندازه‌گیری کنید که لیبلینگ تا چه حد تاثیر استراتژیک بر چرخه تامین و توزیع و رشد تجاری شرکت شما دارد.

 

 

 

 

1- لیبلینگ، رویکردی جهانی دارد

حدود 65درصد از پاسخ‌دهندگان مدعی هستند که از اهمیت داشتن فرآیند لیبل‌زنی در مقیاس جهانی مطلعند. بیش از نیمی از آن‌ها برای شرکت‌هایی کار می‌کنند که فرآیند لیبلینگ را برای حداقل 5 کشور انجام می‌دهند. این فرآیند تمام چرخه تامین و توزیع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تبدیل به ماموریتی حیاتی در تامین خواسته‌های خریداران شده است.

همزمان شرکت‌ها به لیبلینگ در مقیاس جهانی می‌نگرند و از طرف دیگر به بهبود و به‌روز‌رسانی راهکارهایشان تا بتوانند در چرخه تجارت جهان باقی بمانند.

 

 

 

2- لیبل‌ها در حال تغییرند

لیبل‌های بارکد دیگر به سادگی گذشته نخواهند بود. شرکت‌هایی که این موضوع را درک کرده‌اند خود را پیشرو در برآورده کردن الزامات روزافزون خریداران خواهند کرد. از آنجایی که الزامات قانونی و نیازهای خریداران افزایش می‌یابد، شرکت‌ها بیش از پیش در پی تغییرات در لیبل‌شان هستند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را بر روی آن‌ها قرار دهند. بیش از 80درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که الزامات لیبلینگ در سه سال گذشته پیچیده تر شده است.

برای دستیابی به چنین نیازهای روزافزونی، لیبل‌ها امروزه باید انعطاف‌پذیر و داده‌محور باشند تا بتوانند تغییرپذیری‌های بدون حد و مرز موجود را پوشش دهند. در بسیاری از مواقع نکته‌ اساسی این است که بتوان مصرف‌کنندگان را با مکانیزمی ساده قادر به انجام تغییرات در لیبل ساخت. این کار باعث افزایش راندمان، نگهداشتن سرمایه و کاهش نیاز به انجام دگرگونی‌های اساسی در الگو و قالب‌های لیبل می‌شود.

 

 

 

3- لیبل ها چرخه توزیعی دو نمایی ایجاد می‌کنند

همزمان با پیچیده‌تر شدن چرخه تامین و توزیع جهانی، نیاز به ردیابی محصولات و کالا در طول سفرشان بیش از پیش احساس می‌شود. شرکت تحقیق و مشاوره امریکایی، Gartner، می‌گوید: «خلاقیت دیجیتال منجر به گرایش‌های جدید در چرخه توزیع خواهد شد.» این موسسه همچنین مدعی شد که «شکاف بین آنچه که چرخه توزیع ارایه می‌کند و آنچه که شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌خواهند در حال افزایش است. بستن این شکاف نیاز به نگرش جدید و بلادرنگ در سرمایه‌گذاری بخش فناوری، مدیریت و استعداد دارد.»

بیش از 63درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش گفتند که به‌تازگی فناوری دیجیتال را با روش‌های سنتی درهم آمیخته‌اند تا عملیات توزیعشان را بهبود بخشند. این تقاطع بین دو دنیای دیجیتال و فیزیکال در چرخه توزیع منجر به بازسازی فضاهای به ارث رسیده قبلی به سمتی است که برای دنیای دیجیتال جدید مناسب باشد. این نگرش تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا از مزیت‌های هر دو جهان بهره‌مند شوند آن هم با ضمیمه کردن فناوری دیجیتال و مدل‌های جدید تجارت در حالی که کماکان از فرآیندهای قابل اطمینان فیزیکی که در گذشته به خوبی جواب پس داده‌اند استفاده می کنند. لیبلینگ نقشی کلیدی در ارایه فیزیکی اطلاعات دیجیتال دارد که اغلب به یک بارکد ختم می‌شود.

 

 

 

4- لیبلینگ جریان‌های بالادستی و پایین‌دستی را گسترش می‌دهد

شرکت‌هایی که تلاشی برای ارتباط با شرکای تجاری‌شان در سرتاسر چرخه توزیع جهانی نمی‌کنند، در حال از دست دادن فرصت برای پاسخگویی به نیازهای جدید خریداران هستند. نیازهایی که در بازارهای جدید، رشد و مزیت‌های رقابتی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

بیش از دوسوم پاسخ‌دهندگان (76درصد) چاپ لیبل با استفاده از راهکارهای مشترک را موضوعی مهم در لیبل‌زنی صحیح ارزیابی کردند.  این به خاطر نقش مهمی است که لیبل در ارزش‌آفرینی از شبکه چرخه توزیع تا بهبود راندمان و پاسخگویی به نیاز خریداران دارد.

هنگامی که تجارت‌های مختلف لیبل‌زنی خود را با شرکا و تامین‌کنندگان‌شان به اشتراک می‌گذارند قادر خواهند بود تا از خطاهای پایین‌دستی جلوگیری کنند و نیاز به لیبل‌زنی مجدد را از بین ببرند. این کار همچنین ریسک مربوط به لیبل‌های از پیش چاپ شده برای حمل را از بین می‌برد و به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا از هزینه‌های بازگشت صرفه‌جویی کنند، دقت لیبل را بالا ببرند و از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

گسترش لیبلینگ هم در بالادست و هم در پایین‌دست مزیت‌های زیادی دارد که از جمله می‌توان به حذف هزینه لیبل‌زنی مجدد و تضمین صحت و یکپارچگی در خدمات بازارهایی همچون قطعات خودرو اشاره کرد.

 

 

 

 

5- موفقیت در لیبلینگ فراتر از نرم‌افزارهاست

تجارت امروز بر پایه متخصصین حرفه‌ای برای داشتن بهترین عملکرد، مشاوره عملی، آموزش و انتقال دانش برای تضمین موفقیت بنا شده است. آن‌ها درک می‌کنند که کار با این متخصصین می‌تواند به حداقل رساندن یا حذف توقف در تولید، بهبود چرخه توزیع و عملیات، ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان و درنهایت بهتر شدن منجر شود. این متخصصین قادرند تا به آن‌ها کمک کنند تا با بسیاری از الزامات منحصربه‌فرد لیبلینگ در صنایع، تولید، جغرافیا و قوانین و مدل‌های تجاری به خوبی کنار بیایند.

بیش از 92درصد از پاسخ‌دهندگان از خدمات حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند تا در خدماتشان ارزش‌آفرینی کنند. با این تمرکز، انتظار می‌رود که این حرفه‌ای‌ها هم بتوانند دستورالعمل و راهنماهایی را برای استاندارد صنعت، بهبود قوانین و روان‌سازی تجارت پیشنهاد دهند.