هنر بسته بندی:  حتما در جریان رخدادهای بازی های یورو 2020 قرار گرفته اید و حرکتی که رونالدو با بطری های اسپانسر بازی ها یعنی کوکاکولا کرد. رونالدو با درخواست از مردم برای استفاده نکردن از نوشابه باعث شد تا سهام کوکا کولا به شدت افت کند و این شرکت با ضرری سنگین و چند میلیاردی مواجه شود. حالا برندهای دیگر سعی می کنند که از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. شرکت IKEA که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند، در اقدامی جالب بطری آب نوشیدنی تحت نام “کریستیانو” را تولید کرده است.

 

 

 

این شرکت که مقر خود را در سوئد قرار داده است، یک محصول ساده اما جذاب را تولید کرده که البته فروش خوبی هم داشته است. این محصول یک بطری آب شیشه ای خیلی ساده است که برای فروش بیشتر آن، از نام ستاره پرتغالی استفاده شده است. برای تبلیغات بیشتر روی آن نوشته شده است:” این بطری فقط برای آب قابل استفاده است.” تا کنایه ای هم به نوشیدنی های دیگر نظیر کوکاکولا زده باشد. 

در وبسایت IKEA قیمت این بطری 1.99 دلار کانادا معادل 1.35 یورو تعیین شده است. در حال حاضر این محصول فقط در کانادا فروخته می شود و باید دید که آیا در آینده  شرکت سوئدی آن را در کشورهای دیگر هم عرضه خواهد کرد یا نه.

جدا از اینکه این روزها و با گسترش شبکه های اجتماعی و درآمدی که افراد سرشناس با هر حرکتی در آن به دست می آورند، خیلی مسایل به نظر مشکوک و حتی از پیش تعیین شده و با هدفی خاص به نظر می آید و جدا از نیت حقیقی که رونالدو داشته و فعلا بر ما پوشیده است، فرصت طلبی IKEA در این وهله زمانی قابل توجه است. موضوعی که همواره به آن توصیه داشته ایم مبنی بر این که نسبت به رویدادهای اجتماعی، ورزشی، ملی …. و در مجموع هر رخدادی که توجه عمومی را به خود جلب کرده بی تفاوت نباشید شاید در آن فرصتی نهفته باشد. البته تشخیص تاثیرات مثبت یا منفی این رویداد بر قضاوت مردم و چگونگی استفاده از آن به گونه ای که به وجهه برند آسیب نزند، کار هر استراتژیستی نیست.