طراحان بسته‌بندی در واقع اینفلوانسر، افراد تاثیرگذار و خالقین فرهنگ هستند. آنان نقش‌آفرینی خود را با رشد و تعالی برند جشن می‌گیرند.صاحبان نام‌های تجاری، بهتر از هر کس دیگر از تصویر و داستان خود برای برندشان مطلعند. پس از تمام این‌ها، آنها شرکتی را خلق می‌کنند و تمام ایده‌های خود را در محصولشان خلاصه می‌کنند. اما ساخت یک برند در خلا وجود ندارد – در یک سناریوی سالم، ورودی‌ها از منابع مختلفی می‌آیند و بدون شک طراحان جادوهایی را خلق می‌کنند که توجه خریداران را به برند جذب می‌کنند. چه از تیم داخلی شرکت باشند چه آژانس خارجی.

 

 

طراحان بسته‌بندی, صاحبان نام‌های تجاری, طراحی بسته‌بندی,

 

 

پنج آژانس خبره رازهای موفقیتشان در اینکه چگونه می‌توان یک برند را از طریق ساختار بسته‌بندی و طراحی به حد اعلا رسانید را در اختیار ما گذاشته‌اند.

 

1- درک کنید که طراحی یک استعداد ناب است

همیشه در حال الهام گرفتن باشید. آژانس‌هایی که خودشان را با روش‌های خلاقانه پرورش می‌دهند، تنها لذت نمی‌برند. آنها ایده‌هایی را می‌پرورانند که برند شما را در میان دیگر برندها و خریداران متمایز می‌کنند.

Pamela Long مدیر Little Big Brands می‌گوید: «ما در LBB بر روی فرهنگ یادگیری کار می‌کنیم. ما می‌توانیم همه چیز را از یکدیگر یاد بگیریم و ایده‌های خوب از هر جایی وارد می‌شوند. فضای تمام استودیوی ما، بر پایه همکاری و به دور از خودمحوری است. ما به اشتراک‌گذاری ایده‌های خوب و خلاقانه را تشویق می‌کنیم. حتی سفرهای تفریحی ما باید وسیله‌ای برای الهام گرفتن باشند- مانند سفرمان به بزرگ‌ترین مزرعه واقع بر روی سقف در جهان برای دیدن (و خوردن!) محصولات ارگانیک در بهترین و تازه‌ترین حالتشان. ما حامیان خوبی برای کارکنان هستیم تا خود را از طریق آموزش‌های مداوم بهبود دهند و از طریق حضور در کنفرانس‌ها و رویدادهای صنعتی و ارایه مقالات ارتقا یابند. ما همچنین به آنان مرخصی‌های نامحدود می‌دهیم تا سفر کنند، چراکه سفر راهی عالی برای دیدن خلاقیت و دورنماهایی جذاب از بخش‌های مختلف کشور و جهان است.»

وی ادامه می‌دهد: «شعار ما این است که خانواده در اولویت اول است نه به خاطر اینکه در شکل‌دهی برندها کمک می‌کند بلکه بدین‌خاطر که احساس و معنای زیادی به زندگی می‌دهد. سخت کار کردن و بهترین کار را انجام دادن، تنها پرداختن به یک شغل است. به خاطر داشته باشید تا زمان کافی برای سلامتی و خانواده خود اختصاص دهید چراکه آدم‌های شاد، خلاقیت و بهره‌وری بیشتری برای شغل‌های خود به ارمغان می‌آورند.»

برای رسیدن به حداکثر خلاقیت و الهام‌بخشی، آژانس طراحی بسته‌بندی Haugaard تلاش خود را می‌کند تا ممکن شود که فضای همکاری، شاد بماند. با داشتن دکوری عجیب و جالب، تیمی راحت و سبک‌بار و مدیریتی که به‌طور مداوم سفرهای زمینی را با هدف ارزیابی و دیدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی تشویق می‌کند، Hangaard شرایطی ایده‌آل را برای ایجاد جریان خلاق فراهم کرده است.

Linda Letourneau مدیر آژانس می‌گوید: «ما معتقد به هدف‌های حرفه‌ای هستیم و آنها را به هر روش ممکنی حمایت می‌کنیم. ما اعضای تیم‌مان را به‌طور مداوم به تقویت مهارت‌هایشان با کمک حضور در سمینارها و کارگروه‌ها تشویق می‌کنیم. سفرهای زمینی و جلسات گروهی به صورت مداوم انجام می‌گیرند تا تیم همیشه خود را در فضا، فرهنگ و بازارهایی که نقش‌های مهمی در صنعت کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده دارند، نگه دارد.»

نمایشگاه‌های تجاری و کنفرانس‌ها ابزارهای عالی دیگر برای یادگیری هستند. طراحان همیشه باید عمیقا درگیر مسایل و تحولات صنعتی باشند. Linda می‌گوید ما همواره در جریان آخرین تحولات هستیم آن هم از طریق بلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، کنفرانس‌ها و نشریات تجاری همچنین کلاس‌ها و کارگروه‌ها. قدم زدن در فروشگاه‌های بزرگ و دیدن محصولات و بودن در جو خرید مشتریان نیز راه موثر دیگر است.

 

2- عمیق‌تر شوید

جایی که طراحی بسته‌بندی جدید یا پروژه طراحی مجدد شما آغاز می‌شود تعیین می‌کند که چگونه پایان خواهد یافت- و برند شما تا چه حد خوب در قفسه به چشم خواهد آمد. طراحی خوب چیزی بسیار بیشتر از شناخت رنگ‌هاست.

 

«طراحی بسته‌بندی برای جان بخشیدن به استراتژی‌هایتان موضوعی ضروری است» Durham می‌گوید: «با این وجود طراحی خوب یک بسته نخواهد توانست تا یک استراتژی بد یا ناموجود را پوشش دهد. هر پروژه طراحی بسته که ما بر روی آن کار می‌کنیم با استراتژی شروع می‌شود. ما معتقدیم که استراتژی باید در مرکز دو عنصر کلیدی مهم قرار گیرد: اول و پیش از همه، خریدار و دوم نیازهای خاص تجارت یا هدفمند. طرح و ساختار ابزارهایی قوی هستند که ما برای حل نیازهای خریداران یا چالش‌های خاص تجاری به کار می‌گیریم.»

« نکته مهم دیگر، داشتن نگرشی سفارشی‌شده برای دستیابی به محصول تولیدشده یک برند است. پرداختن به تمام بخش‌ها به‌طور یکسان و یا دیدن تمام موقعیت‌ها به صورت همزمان ممکن است کار را برای برند یا شرکت طراح آسان کند اما حداکثر تاثیر را نخواهد داشت. در طراحی بسته، نگرش و هدف اصلی درخصوص برند یا مشتری نیست بلکه هر دو آنهاست با شیبی که به سمت نیازهای خریدار متمایل است.»

Sabarots مدیر هنری Haugaard ادامه می‌دهد: «ما طراحی بسته را با برند و درک این‌که چگونه برای مصرف‌کننده ترجمه می‌شود شروع می‌کنیم.»

 

3- تاثیرگذار باشید

این روزها، اغلب شرکت‌ها می‌دانند که نقش بسته‌بندی در متمایزسازی برند و محصول و ارتباط با خریدار موضوعات کوچکی نیستند. طراح خوب این موضوع را درک می‌کند و برندها را به بازی در چنین فضایی ترغیب می‌کند.

Jose Parado، مدیر طراحی شرکت در ادامه می‌گوید: آنچه که شما بر چهره محصولتان قرار می‌دهید، نخستین تاثیربرداری از سرمایه‌گذاری شماست. داشتن محصولی عالی هیچ معنایی نخواهد داشت چنانچه نتواند توجه خریدار را به خود جلب و آنها را تشویق به خریدش کند. تنها 3 تا 4 ثانیه طول می‌کشد تا خریدار انتخاب خود را از میان چندین برند در قفسه انجام دهد. در نخستین لحظه حقیقت هنگامی که مصرف‌کننده با کالا برخورد می‌کند، برند باید ارتباطی احساسی را ایجاد و تثبیت نماید. همان‌طور که تبلیغات می‌تواند به کاشت یک دانه کمک کند. روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی برحسب توجه و تحریک کنجکاوی کمک می‌کنند و طراحی بسته تنها تاثیر نفر به نفر را بر روی مشتری می‌گذارد.»

طراحی بسته‌بندی زیربنای برند است. هر زمان که خریدار بسته شما را می‌بیند (قفسه، آنلاین، تلویزیون، دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی) و محصول شما را استفاده می‌کند، بسته‌بندی به تقویت و بهبود تجربه برند کمک می‌کند.

تمام عناصر دیداری با هم کار می‌کنند تا جنبه‌های منحصربه‌فرد برند را منتقل کنند. بسته تجربه یک برند است. برند دیداری باید معتبر باشد و داستان محصول را بگوید و در قفسه بدرخشد. چالش برای طراح، همانا جذاب و پرطمطراق کردن ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند از طریق گرافیک‌ها، مواداولیه، ساختار و رنگ به روشی است که مصرف‌کننده می‌خواهد تا لمس کند و محصول و بسته آن را حس کند.

همیشه می‌توان کاری کرد که برند بهتر به نظر آید اما بدون اطلاعات معنی‌دار، خروجی کار به سرعت افت می‌کند و دیگر مهم نیست که تا چه حد جذاب باشد.

 

4- مالکیت خود را در دست بگیرید

هنگامی که محصول خود را طراحی یا طراحی مجدد می‌کنید، مطلع باشید که این طراح است که نقش بسیار زیادی در موفقیت شما ایجاد می‌کند و در کیفیت کار نهایی شما تاثیرگذار است.

در تجارت لحظات ارزشمند و بزرگی وجود دارند. جاودان‌سازی میراث یک برند، ارزشمندترین آنهاست. ما عاشق دیدن رشد برندمان هستیم و طراحی بسته، موتور اصلی فروش و ایجاد وفاداری برای مشتریان است. میزان موفقیت طراحان با میزان موفقیت طرح‌هایشان سنجیده می‌شود. بهترین جمله‌ای که می‌توان از صاحب یک برند شنید چنین عبارتی است: «تجارت در سال گذشته ما رشدی دورقمی داشته است آن هم به خاطر طراحی‌های جدید شما. بسته‌بندی شما تغییرات بزرگی در درآمدهای ما ایجاد کرده است. شما سلاح مخفی ما هستید.»

در دنیای شلوغ امروزی و  فضای رقابتی خرده‌فروشی، بیش از پیش مهم است که در قفسه فروشگاه بدرخشید. بگذارید برندتان بال‌های خود را بگشاید. مثل دیگران نباشید. کپی کردن و سرقت را کنار بگذارید. منحصربه‌فرد باشید. شجاع باشید. مصرف‌کنندگان گرسنه چیزهای تازه هستند. متولدین هزاره (میلنیال‌ها) به‌طور خاص از تکرار گذشته خسته‌اند. آنها به برندهای والدینشان وفاداری ندارند. این شانس شماست تا کاری کنید مردم عاشق برندتان شوند.