فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از ورود اولین دستگاه سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی به اردبیل به همت تعاون روستایی خبر داد.

 

سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی, بسته‌بندی, صادرات محصولات کشاورزی,  تعاون روستایی استان اردبیل

غلامرضا میرزاحسینی اظهار کرد: با هدف توسعه فعالیت‌های شبکه در بخش صادرات محصولات کشاورزی نشست هماهنگی مدیران منطقه 5 در 13 مردادماه با حضور مدیران و روسای سازمان‌ها و اتحادیه‌های استانی منطقه 5 کشور اعم از آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، همدان و زنجان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه با تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان در مسیر حضور فعال در بخش بازرگانی خارجی و صادرات محصولات کشاورزی تولیدی داخل به کشورهای همجوار به ویژه کشورهای اوراسیا دفتر نمایندگی شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران (بتکا) در سازمان تعاون روستایی استان اردبیل افتتاح شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از ورود اولین دستگاه سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی به اردبیل به همت تعاون روستایی خبر داد. میرزاحسینی ادامه داد: مقرر شد استان‌های منطقه 5 به صورت منسجم در امر صادرات فعالیت کرده و نسبت به تشکیل اتاق فکر و تالار گفت‌وگو در امر صادرات و واردات محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا اولین محموله توسط این سازمان در ادامه روند فعلی و گسترش دامنه فعالیت‌ها در بخش صدور محصولات کشاورزی، ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی در استان اردبیل بود که از بخش‌های ضروری به نظر می‌رسید.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اظهار کرد: در این زمینه تعاون روستایی استان اردبیل مجتمع انبارهای سرد کمی‌آباد را که دارای امکانات انبار سرد استاندارد با ظرفیت 10 هزار تن و انبار ملزومات یک هزار تنی برای استقرار دستگاه‌های سورتینگ و بسته‌بندی، باسکول ثابت دیجیتالی 60 تنی، ساختمان اداری، مهمانسرا و محوطه کافی برای ایجاد دیگر زیرساخت‌های لازم است به عنوان بارانداز صادرات محصولات کشاورزی تعیین و پیشنهاد شد.

میرزاحسینی گفت: اولین محموله مربوط به راه‌اندازی دستگاه سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی به استان حمل شده و انتظار داریم با تامین 500 میلیون تومان اعتبار از سوی استاندار اردبیل ما بتوانیم مشارکتی مناسب در سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی را همزمان با ایام برداشت محصول شاهد و ناظر باشیم.

وی با اشاره به تولید سیب‌زمینی در دشت اردبیل و قرار گرفتن اردبیل جزو تولیدکنندگان برتر در این حوزه ما با استقرار این دستگاه‌ سورتینگ و بسته‌بندی توان پاسخگویی به تولیدکنندگان و زارعان استان اردبیل را داریم.

www.farsnews.com