هنر بسته بندی: براساس تجربیات سالیان گذشته برای تامین آب آشامیدنی زایرین مراسم اربعین و هزینه‌های حمل‌ونقل و مشکلات توزیع آب در مناطق مرزی و خاک عراق، ستاد بازسازی عتبات عالیات و شرکت مهندسی آبفای کشور اقدام به سفارش ساخت دستگاه بسته‌بندی آب در لیوان‌های 250 سی‌سی به شرکت آلتین پاک ماشین نمود.

 

 

دستگاه طراحی و ساخته شده براساس این سفارش، توانایی بسته‌بندی آب لیوانی به ظرفیت ۱۶۰ هزار لیوان در شبانه‌روز را دارا و بنا به تمهیدات پیش‌بینی گردیده همراه با کلیه لوزم و تجهیزات جانبی مورد نیاز داخل یکدستگاه تریلر با کابین مجهز به تمامی امکانات رفاهی و فنی مستقر شد.

تمامی مراحل طراحی و تولید این واحد سیار بسته‌بندی آب لیوانی آشامیدنی ظرف مدت 75 روز کاری و به دست صنعتگران داخلی در شرکت آلتین پاک ماشین انجام شد و در نتیجه برای نخستین بار در کشور سازمان‌های متولی امور تامین آّب شرب می‌توانند با تهیه چنین تجهیزاتی در مواقع بحرانی و ویژه با استقرار سریع این واحد‌های سیار نسبت به تامین آب شرب مورد نیاز در مقاطع زمانی خاص اقدام نمایند.

کل هزینه تامین چنین تجهیزاتی در داخل کشور حتی معادل با هزینه حمل آب شرب بسته‌بندی شده از مناطق مختلف کشور به محل مورد نیاز نیز نبوده و به مراتب با صرفه‌تر خواهد بود. همچنین موجب سرمایه‌گذاری پایدار برای سالیان متمادی نیز می‌شود.

با راه‌اندازی سریع این ماشین پرتابل بسته‌بندی آب در نقطه صفر مرزی مهران، آب شرب زایرین مراسم اربعین با کیفیت مطلوب و بهداشتی به بهترین نحو ممکن عملیاتی شد و تا دو روز بعد از مراسم اربعین نیز ادامه داشت.