هنر بسته بندی: مکث بین‌الملل، حدود نیم قرن است که در زمینه تامین تجهیزات آنالیز تحقیقاتی و کنترل کیفی بسته‌بندی‌های سلولزی، فیلم، لفاف، قوطی‌های فلزی، پت، شیشه و… فعالیت می‌کند. گفت و گوی ما را با کامبیز رستمیان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مجموعه مکث بین‌الملل می‌خوانید:

 

 

لطفا خود را معرفی فرمایید و از تاریخ تاسیس شرکت بگویید؟

اینجانب کامبیز رستمیان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مجموعه مکث بین‌الملل هستم. در خلال سال‌های دهه 50 که کشور نیاز بالایی به فن‌آوری‌های نوین و تجهیزات تحقیقاتی و کنترل کیفی با برندهای معتبر و کیفیت بالا داشت این شرکت توسط خانواده رستمیان (پدر و برادرانم) و به‌صورت شاخص پدرم، مرحوم محمود رستمیان تاسیس شد، تا بخشی از نیازهای کشور در این زمینه تامین شود.

 فعالیت‌های شرکت در چه زمینه‌هایی است؟ لطفا در مورد فعالیت بخش بسته‌بندی آن بیشتر توضیح دهید.

 امروز پس از چهل سال مجموعه مکث بین‌الملل در چهار شاخه اصلی انرژی، هیدرولوژی، نانوتکنولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی مشغول به فعالیت است. دپارتمان بسته‌بندی شرکت، زیرمجموعه تجهیزات آزمایشگاهی است و در زمینه تامین «سیستم‌ها و تجهیزات آنالیز تحقیقاتی و کنترل کیفی» بسته‌بندی‌های سلولزی و کاغذی، فیلم و فویل پلیمری، لفاف، قوطی‌های فلزی، بطری‌های پت و شیشه‌ای و… فعالیت می‌کند.

این شرکت مفتخر است که به‌صورت رسمی و انحصاری با 34 شرکت اروپایی و همچنین ژاپنی در حال همکاری است. کارشناسان مجموعه کاملا کارآزموده و تعلیم دیده در کمپانی‌های سازنده هستند و به خوبی از عهده خدمات پس از فروش محصولات ارایه شده توسط شرکت برمی‌آیند.

 اهمیت بسته‌بندی صنعت کشور را در چه می‌دانید؟

بسته‌بندی از یک سو، با سلامت محصول تولیدی و به نوعی با سلامت من، شما، اطرافیان و هموطنان ما ارتباط مستقیم دارد، بنابراین بسته‌بندی خوب یکی از ارکان تامین سلامت جامعه است. از سوی دیگر ایران کشوری با ظرفیت‌های بالای تولید محصولات غذایی است که متاسفانه به‌دلیل بسته‌بندی‌های نامناسب، جایگاهی درخور شأن در بازار بین‌المللی ندارند. به همین خاطر بسته‌بندی اهمیت دوچندان می‌یابد. ما در دپارتمان بسته‌بندی تلاش می‌کنیم به این بخش از صنعت کشور کمک کنیم.

 عملکرد شرکت در دوره تحریم‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در دوره تحریم‌ها، مکث بین‌الملل تمام تلاش خود را بر حفظ ارتباط با کمپانی‌های سازنده به کار برد تا بتواند ارایه خدمات خود را به مشتریان حفظ کند. البته در این دوره خدماتی وجود داشت که به‌دلیل مشکلات تحمیل شده، امکان انجام آن مقدور نبود که شرکت به نوبه خود از مشتریانش که در این مدت صبور بودند، کمال تشکر و قدردانی را دارد.

 جهت نهایی حرکت مکث بین الملل در صنعت بسته بندی ایران، به کدام سمت خواهد بود؟

 هدف نهایی شرکت مکث بین‌الملل ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی کشور و کمک برای تبدیل این محصولات به یک برند بین‌المللی با ارایه کردن بهترین و مناسب‌ترین فناوری‌های روز دنیا به صنایع کشور است. در این راستا علی‌رغم غیرمعمول بودن، این شرکت اقدام به ایجاد واحد R&D و همچنین تشکیل شرکت دانش‌بنیان با حضور اساتید برجسته دانشگاهی کشور کرده است.

 در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

در نهایت باید بگویم دپارتمان بسته‌بندی شرکت مکث بین‌الملل با در اختیار داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص، آماده پاسخگویی به سوالات و ارایه مشاوره در این زمینه است. با توجه به حساس بودن موضوع بسته‌بندی و ارتباط آن با سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، این شرکت خود را ملزم به ارایه تجهیزات از معتبرترین برندها کرده است.