ایرنا: رییس جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: نبود صنایع بسته بندی یکی از مشکلات زعفران کاران این شهرستان است. هادی سپهوند افزود: آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز از جمله عواملی هستند که اراضی کشاورزی شهرستان را مستعد کاشت محصول ارزشمند زعفران کرده است.

 

 

وی با بیان این که امسال سطح زیر کشت زعفران شهرستان 20 هکتار بوده، اظهارکرد: متوسط عملکرد این محصول چهار کیلوگرم در هر هکتار است و پیش بینی می شود کل تولید زعفران شهرستان به 80 کیلوگرم برسد. سپهوند خاطرنشان کرد: هر هکتار زعفران بین 250 تا 300 میلیون ریال در سال برای هر کشاورز درآمد دارد که در مقایسه با سایر کشت ها برای کشاورز بسیار پر منفعت است.
رییس جهاد کشاورزی سلسله اشتغالزایی برای خانوار روستایی، درآمد مناسب ، مصرف کم آب و بهره وری بالا به عنوان مهمترین مزایای کاشت زعفران، افزود: کشاورز برای کاشت این محصول یک بار اقدام می کند اما برای مدت حداقل هفت سال محصول برداشت می شود.
وی با بیان این که به دلیل نبود صنایع بسته بندی محصول تولیدی در شهرستان به مصرف می رسد، افزود: همچنین در فروش و بازاریابی محصول برداشت شده، وجود دلالان موجب می شود کشاورزان زعفران خود را با قیمت ارزان تر به فروش برسانند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است. این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.

www.irna.ir