هنر بسته بندی / گزارش نمایشگاه Print4All: گفت‌وگویی هم داشتم با Giuseppe Garri مدیر نمایشگاه Print 4All. از بین صحبت‌های او هم می‌توان به وضع رضایتمندی از برگزاری این نمایشگاه را برداشت کرد. 429 غرفه‌دار و 30هزار بازدیدکننده آن هم در نخستین دوره. جوزپه‌گارری تاکید زیادی هم برای کنفرانس‌ها و کارگروه‌هایی داشت که در خلال برگزاری این نمایشگاه برگزار شد و حدود 1500 نفر از آن‌ها استفاده کردند.

نمایشگاه Print4All, Giuseppe Garri مدیر نمایشگاه Print 4All, جوزپه‌ گارری, چاپگر, نام‌های تجاری,چاپ بسته‌بندی,

 

جناب Garri، برداشت کلی شما از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه Print4All چیست؟

فکر می‌کنم می‌توانم بگویم که نمایشگاه Print 4All در نخستین دوره توانست توجه و جذابیت‌های بین‌المللی بسیاری را به خود جلب کند. ایده برگزاری چنین نمایشگاهی نخستین بار در دو سال پیش شکل گرفت. هدف ایجاد فضا و روشی جدید برای ملاقات، بهبود تجارت و فرصت‌های تازه برای یادگیری و آموزش بود. رخدادی که از دل سالیان متمادی تجربه نمایشگاهی Fiera Milano و ترکیب آن با توانایی‌های فنی انجمن‌هایی همچون ACIMGA و ARGI سر برآورد.

 

تا چه حد به هدف‌های خود نزدیک شدید. ارزیابی خاصی دارید.

تمام این تلاش‌ها درنهایت منجر به خلق نمایشگاهی شد با نگاهی تازه و فراتر از بخش‌های سنتی و تجاری متداول بازار، با هدف مقبولیت همزمان برای غرفه‌دار و بازدیدکننده تا در یک مکان بتوانند دادوستد کنند و از انتقال تجربیات بهره گیرند. این نمایشگاه مکانی ایده‌آل برای چاپگرها، صاحبان نام‌های تجاری، کسانی که به دنبال آخرین فناوری‌ها در چاپ بسته‌بندی می‌گشتند و یا حرفه‌ای‌هایی که  ایده‌های جدید را برای مشتریانشان جستجو می‌کردند، شد. Print4All تمام آن‌ها را راضی کرد. برای ما مایه افتخار است که میزبان 429 شرکت از 24 کشور جهان بودیم و در کنار آن برنامه‌های تمام آموزشی برای 1500 حرفه‌ای را در طول 4 روز تدارک دیدیم.

 

نظرسنجی از بازدیدکنندگان یا غرفه‌داران داشته‌اید؟

این رویداد، اظهارنظرهای مثبتی را هم از جانب بازدیدکنندگان و هم غرفه‌داران در پی داشته است. آن‌ها Print4All را تنها رویدادی برای خلاقیت‌های تکنولوژیکی ندارند بلکه آن‌ها را فرصتی محض برای تجارت یافتند. این را از تعداد قراردادهای منعقد شده نیز می‌توان استنباط کرد.

 

آیا آماری از بازدیدکنندگان نیز در اختیار دارید؟

در تایید صحبت‌های قبلی‌ام باید بگویم که ما حدود 30هزار بازدیدکننده از 87 کشور جهان را میزبانی کردیم که 21درصد از آنان کارشناسان حرفه‌ای این صنعت بودند. کشورهای اصلی بازدیدکننده شامل آلمان، اسپانیا، روسیه، سوییس، ترکیه و فرانسه بودند.

در بخش بازدیدکننده‌های ایرانی ما مدیون تلاش‌های نشریه شما هستیم. شاهد حجم اطلاع‌رسانی و یا مصاحبه‌های شما از حدود 2 سال پیش بوده‌ام. به واسطه این همکاری گروه‌های بازدیدکننده ایرانی را در نمایشگاه شاهد بودم که امیدوارم نهایت استفاده را از این نمایشگاه برده باشند.

Print4All در برهه زمانی خاصی که پیشرفت‌ها و تحولات عجیبی در بازار اتفاق افتاده است برگزار شد. امروز چاپ دیگر به‌عنوان فرآیندی در ابتدا یا انتهای خط تولید به حساب نمی‌آید. چاپ امروز ابزاری بی‌بدیل در ایجاد ارتباط با مصرف‌کننده نهایی و عنصری برای هویت‌بخشی به برندهاست. این علت ضروری برای به‌روز نگه داشتن کسانی است که در این صنعت فعالیت می‌کنند.

 

تاکید زیادی بر فناوری و لزوم به‌روزرسانی و مطابقت با آن دارید!

بله، خلاقیت در قلب تمام پیشرفت‌های جدید ارایه شده در نمایشگاه قرار داشت با نگاهی ویژه و هماهنگ با پایداری. توجه بسیاری به برنامه  4.0solutionsشد که با شتاب بسیاری وارد صنعت شده است. همچنین توجه ویژه به ابزارهایی که باعث اتصال سیستم‌ها به یکدیگر و توانایی رهگیری، کنترل و هماهنگ‌سازی همه تجهیزات می‌شود، به چشم می‌آمد.

 

صحبت پایانی شما را هم می‌شنویم.

در پایان می‌خواهم یادآوری کنم که این رویداد با همراهی و هماهنگی با نمایشگاه‌های IPACK-Ima، Meat-Tech، Plast و Intralogistica ltalia بود که پروژه عظیم The Ianovation Alliance را شکل داد، بزرگترین رویداد در اروپا با هدف انتقال و بهره‌گیری از آخرین نوآوری‌های بازار. این همراهی ارزش‌افزوده‌ای برای بازدیدکنندگان داشت چراکه همزمان توانستند از 3500 غرفه در یک چرخه کامل از چاپ و بسته‌بندی دیدن کنند. 150110 بازدیدکننده در طول 4 روز از این رویداد لذت بردند که شامل 105770 خریدار از بخش‌های مختلف صنایع تولیدی می‌شوند.