پزشکان انگلیسی در یک بررسی از وجود ماده شیمیایی بیسفنول A یا (BPA) در سیستم گوارشی ۸۶ درصد شرکت کنندگان در این مطالعه خبر دادند.

بیسفنول A,  غذاهای بسته بندی شده, ماده شیمیایی مضر, بسته بندی‌های پلاستیکی, سرطان پستان, کمیسیون اروپا, بطری شیر نوزادان, بسته بندی‌های غذایی, BPA

گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه اکستر به بررسی روی ماده شیمیایی بیسفنول A موجود در بسته بندی‌های پلاستیکی غذاها پرداخته و دریافتند که در سیستم گوارشی ۸۶ درصد نوجوانان شرکت کننده این ماده وجود دارد. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد این ماده شیمیایی می‌تواند با خطر بروز سرطان پستان و بیماری قلبی ارتباط داشته باشد و به همین دلیل بر ممنوعیت استفاده از آن تاکید شده است. هر چند در برخی از مطالعات این ادعا اشتباه دانسته شده است. متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: نوجوانان یکی از گروه‌های جمعیتی هستند که بالاترین سطح ترکیب بیسفنول A در ادرار آنان وجود دارد.

در حالیکه در برخی از مطالعات آمده است سطح پایین ترکیب بیسفنول A بی ضرر است، کمیسیون اروپا به تازگی اعلام کرده است این ترکیب به دلیل تاثیر گذاری روی هورمون‌ها، سلامت بشر را به خطر می‌اندازد. به گزارش اسکای نیوز، در کانادا و برخی از ایالت‌های آمریکا استفاده از این ترکیب شیمیایی در بطری شیر نوزادان ممنوع شده است. همچنین از ماه گذشته کمیسیون اروپا به کار بردن بیسفنول A را در بسته بندی‌های غذایی به دلیل عوارض جانبی آن محدود کرده است.