ایرنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: صنعت بسته بندی کشور به منظور حضور بیشتر و بهتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی نیازمند تحول اساسی است.

به گزارش ایرنا، ‘محمدرضا سپهری’ در نشست هماهنگی همایش صنعت بسته بندی در قزوین افزود: اگر بسته بندی مناسبی برای کالاهای خود نداشته باشیم توان رقابت با محصولات خارجی را نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه امروز شاهد تغییر نوع مصرف، سلیقه و ذائقه مردم دنیا هستیم، بر هماهنگی با رفتار مصرف کنندگان از سوی صاحبان صنعت تاکید کرد و افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی از این موضوع بی اطلاع باشند، قادر به جذب مشتری در بازار نبوده و محکوم به شکست هستند.

این مسوول در ادامه با اشاره به نقش بسته بندی در جذب مشتری و راه یافتن محصولات به بازارهای بین المللی، گفت: فروش فله ای محصولات داخلی به هویت و قدرت اقتصادی تولیدکنندگان آسیب های جدی وارد می کند، در صورتی که با بسته بندی مناسب می توان سود و وجهه بیشتری در اقتصاد دنیا بدست آورد.

سپهری، توجه به ارتقای صنعت بسته بندی را در راستای اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از استانداردهای بسته بندی روز دنیا، بدون شک کالاهای ایرانی می تواند از ارزش افزوده بیشتری برخوردار شود. وی تاکید کرد: باید برای داشتن بسته بندی مناسب از فناوری های روز دنیا بهره ببریم و مسایل زیست محیطی و بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر برگزاری کارگاه های آموزشی برای تولیدکنندگان در حوزه بسته بندی تاکید کرد و اظهار داشت: این کارگاه ها فضای مناسبی برای هم اندیشی و تبادل تجربیات بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد می کند و زمینه را برای حضور موفق تر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی فراهم می سازد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خواستار توجه به خلاقیت ها و ایده های نو در صنعت بسته بندی شد و با بیان این بخش می تواند از صنایع دستی کشور نیز الهام بگیرد، گفت: با این کار محصولات داخلی قدرت رقابت بیشتری با کالاهای خارجی پیدا می کنند